וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינג משיקה תכונות AI חדשות שמשאירות אבק למתחרים

ברק בן חמו

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 14:54

פיצ'ר חדש בצ'אט ה-AI של בינג מסוגל לזהות את תכולת המקרר שלכם ולהציע לכם מתכונים יצירתיים בהתאם. ומה עוד הוא יודע לעשות? יצאנו לבדוק

מיקרוסופט בינג. ShutterStock
מיקרוסופט בינג/ShutterStock

העיסוק ברפורמה המשפטית מצליח לטשטש את מה שמתרחש לנו ממש מתחת לאף, או ליתר דיוק מתחת לידיים - וזו הרפורמה הבינתית. גם במקרה הזה, יש שיגידו שמדובר בהפיכה שלטונית וזה עניין של זמן עד שעליית המכונות תשלים את המהלך ותשתלט על הכוכב שלנו. עד אז, המכונות עומדות לרשותנו בענווה ובגאון. כרגע אור הזרקורים ממוקד על שיחות כתובות ויצירת תמונות, אך לבטח זוהי רק המנה הראשונה.

זה התחיל מ-GPT שהפך למושג שגור כמעט בכל בית בישראל עם מעט זיקה טכנולוגית, והמשיך עם יתר התאגידים שמיהרו להציג את מרכולתם: בינג של מיקרוסופט (שגם מבוסס על GPT), בארד של גוגל, ולאמה של פייסבוק שעדיין מחכה עם הפריצה להמונים.

יש עוד רבים וטובים המתמחים בעולמות תוכן ספציפיים כמו טידיו (Tidio), ג'ספר (Jasper) וצ'ט-ספוט (ChatSpot), שאפקטיביים לעולם העסקי ועד PI, שמתאים לניהול שיחות נפש ארוכות. פתאום הסיפור הקצר "פקעת", שנכתב על ידי GPT-3 בסגנון ניל גיימן וטרי פראצ'ט הדהים גיקים רבים כבר לפני שלוש שנים, מרגיש כמו ממצא פרה-היסטורי חסר רלוונטיות. הסיפור תורגם לעברית ופורסם בקבוצת הפייסבוק "עליית המכונות".

אז מה חדש בצ'אט של בינג?

בחזרה לבינג, המבוסס על GPT-4 ונכון להיום נראה שמנהל שיחות בעברית בצורה הטובה ביותר, יש שתי חדשות טובות. הראשונה, בקרוב המשתמשים לא יצטרכו להיכנס לדפדפן מיקרוסופט אדג' כדי ליהנות ממנו.

"אנחנו נותנים גישה לבינג-צ'אט בספארי וכרום למשתמשים מסויימים כחלק מהבדיקות שלנו בדפדפנים אחרים", הצהירה קייטלין רולסטון, מנהלת התקשורת של מיקרוסופט למגזין The Verge והוסיפה: "אנחנו נרגשים להרחיב את הגישה למשתמשים נוספים לאחר השלמות הליכי הבדיקה הסטנדרטיים שלנו". כל מה שנותר זה לחכות בסבלנות ובינתיים לתרגל את הפיצ'ר החדש - הבשורה הנוספת מבית בינג -היכולת של של בינג לזהות תמונות, לערוך אותן, להשתמש בהן כרפרנס ועוד.

לא מדובר באופציה חדשה בנוף ה-AI החזותי. גם מידג'ורני, למשל, יודעת לעשות כל מיני קסמים עם תמונות שמעלים לה, ואם תשאלו רבים, היא באופן כללי מובילה את תחום התוכן החזותי ב-AI, אך בשביל התענוג הזה תצטרכו לשלם, לעומת בינג שרק מצריכה מאיתנו להירשם.

מה אפשר לעשות עם הפיצ'ר החדש של בינג?

הפיצ'ר החדש מאפשר לכם להעלות תמונה מהמכשיר, לצלם בזמן אמת או להזין לינק לתמונה ברשת. בבלוג הרשמי של מיקרוסופט נכתב שהוא יעיל "בין אם אתם נוסעים לעיר חדשה בחופשה ושואלים על הארכיטקטורה של בניין מסוים, או שאתם בבית, מנסים להמציא רעיונות לארוחת צהריים על סמך תכולת המקרר".

זרמתי עם ההצעה, והעליתי תמונות של מוצרים רנדומליים שבחרתי מתוך המקרר. אמנם הוא הציע לי מתכון חשוד המשלב אבוקדו ובננה, אבל עדיין מרשים אופן זיהוי התמונה והמתכון שסופק לפי הדרישה. בשיחות נוספות שניהלתי איתו, הוא גם ידע להפנות אותי לקישורים (כיאה לבינג) למתכונים ברשת המכילים את המוצרים שהופיעו בתמונות.

נשמע כמו פלז'ר אבל מה עם הביזנס?

ברמה העסקית, הכלי הזה יכול לעזור לבוני אתרים ומקדמים (SEO) לקבל רעיונות לתוויות, מילות מפתח ותיאורים לתמונות שהם משתמשים בהם במקום להשקיע בזה זמן מחשבה. פשוט העלו תמונה לצד הבקשה המתאימה: "כתוב לי תוויות לתמונה", "כתוב לי תיאור תמונה יצירתי" וכדומה.

הוא יכול לתת חוות דעת על תוכן חזותי שתעלו לו. בין אם זה תמונה, לוגו אייקון וכדומה. למשל, אפשר להעלות לו את הלוגו העסקי ולשאול אותו מה היתרונות והחסרונות שהוא מוצא בו, מה הוא היה משפר, וכדומה.

בנוסף, ניתן להשוות בין תכנים חזותיים ולשאול אותו מה עדיף, לא בעת ובעונה אחת אלא בשיחה מתמשכת. כך למשל, אפשר להעלות לו תמונה מסויימת ולקבל השראה לטקסטים עבור התמונה, בין אם זה טקסטים לאתר, לרשתות חברתיות, או לברושורים פיזיים ולשאול אותו מה עדיף לפרסום בכל אחד מערוצי השיווק שלכם.

כמו כן, תוכלו לבקש מבינג להציע לכם עוד תמונות בהשראת התמונות שהעליתם, כדי לקבל השראה לעיצובים נוספים. אינפוגרפיקות, אייקונים, תוכן חזותי במגוון סגנונות ועוד כיד הדמיון - ודמיון זה באמת שם המשחק כאן.

אי אפשר להקיף את כל התמורות שהכלי החדש יכול להעניק לעסק מסוים. הדרך הנכונה היא לחשוב יצירתי, להבין את הצרכים, ולהתחיל לצ'וטט עם בינג תוך ניסוי וטעיה, עד שמגיעים לתוצאה הרצויה, או לפחות לתוצאות ותובנות שימושיות. הנה דוגמא קטנה מתוך התמונה שהעליתי לו, שגם הניבה מתכון לארוחה קלילה וגם הייתה מקור השראה לאייקונים חביבים.

התמונה שהעלתי לצ'אט של בינג.. ברק בן חמו, מערכת וואלה!
התמונה שהעלתי לצ'אט של בינג./מערכת וואלה!, ברק בן חמו
האייקונים שיצר בינג בתשובה לתמונה שלי.. Bing, אתר רשמי
האייקונים שיצר בינג בתשובה לתמונה שלי./אתר רשמי, Bing

לסיכום

בסופו של יום, הכניסה של בינג לכרום ולספארי מקלה על רבים וסביר להניח תגדיל את נפח המשתמשים בצ'אט של בינג. אך גולת הכותרת הוא פיצ'ר זיהוי התמונות, שמעבר לשימוש האישי, יכול לייעל את העבודה העסקית.

נכון, זה לא מושלם והצ'אט לא חף מטעויות, אבל מי שכבר התנסה בכלים של AI (מי לא?) כבר יודע כי מגמת השיפור מהירה מאוד והרבה פעמים מפתיעה ברמת השדרוג. ההמלצה היא לא לוותר מהר בגלל תוצאה לא מדויקת כזו או אחרת, אלא להבין בצורה הטובה ביותר איך הכלי עובד, איך הוא יכול לעזור, ואיך ממצים את מגוון האפשרויות שהוא יכול להציע ספציפית לסוג המוצר או השירות.

ודבר אחרון, לפני שאתם רצים לעשות קידום ממומן עם התמונות ברשתות חברתיות, רצוי להבין היטב את נושא זכויות היוצרים בצ'אט של בינג ובאופן כללי ב-AI. לצד ההתפתחות הדרמטית של התחום, יש לא מעט סוגיות ותהיות ונראה כי המכונות טורפות מחדש את הקלפים גם בהקשר זה.


ברק בן חמו הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, מרצה במכללות ויועץ לחברות וארגונים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully