וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוט AI שבונה אתרים עם פרומפט אחד? יש חיה כזאת

אבי צדקה

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 12:56

ד"ר לינקדאין רצה לבנות אתר חדש, ובדרך מצא כלי AI מדהימים שמייתרים את בוני האתרים, האמנם? יצאנו לבדוק

בניית אתר באמצעות Wix AI.. WIX, צילום מסך
בניית אתר באמצעות Wix AI./צילום מסך, WIX

כשיותר ויותר עסקים מתקדמים ל-AI, או נדחפים אליו, הגיע הזמן לדבר על בניית אתרים. מה כולל אתר תדמית בסיסי? מהפכת ה-AI שהחלה עם פרומפטים ליצירת טקסטים של ChatGPT ותמונות של Dall-E, התקדמה במהירות לאינספור תחומים אחרים ונשאלת השאלה, האם אפשר כבר לבנות אתר שלם באמצעות פרומפט אחד? יצאנו לבדוק את האפשרויות.

כמו לשבת עם מעצב/ת

בסרטון מדהים שהעלתה ליוטיוב, הציגה חברת WIX פיצ'ר עתידי בשם Wix AI Site Generator, בו היא מדמה יצירה של אתר שלם באמצעות צ'אט בוט. מה שבאמת מעניין בסרטון הוא היכולת להתאים את העיצוב, הפורמט והטקסט בזמן אמת, ממש כמו בפגישה רגילה עם מעצב או בונה אתרים.

ה"לקוח" בסרטון אומר לבוט "תעשה לי עיצוב יותר עגול", ותוך שניות העיצוב משתנה. אם התמונות לא "יושבות" טוב, גם אותן הבוט מסדר. בקיצור, כמה שניות ויש אתר לכם אתר מוכן בכל תחום שתבחרו, רק תכניסו את פרטי האשראי.

הפיצ'ר החדש של Wix עוד לא שוחרר אבל יש מתחרים שכבר קפצו על ההזדמנות והם אפילו עובדים לא רע.

Butternut.ai - אתר בינוני - אבל תוך שניות

רק תכניסו שם ומילות מפתח והקסם יקרה בשניות. מדובר בבילדר די גס, והתוצאה הסופית מזכירה קצת את אתר ההטרלה של השרה אטבריאן, אבל הוא עובד ובחינם. רוצים לראות? הנה דוגמא שיצרנו במיוחד לצורך ההדגמה.

אתר שבנינו תוך שניות כדי לבדוק את היכולות של Butternut.ai. Butternut, צילום מסך
אתר שבנינו תוך שניות כדי לבדוק את היכולות של Butternut.ai/צילום מסך, Butternut

מרשים? תלוי את מי שואלים. זה אמנם לקח לי 2 דקות, אבל התמיכה של הפונטים לא להיט, ואי אפשר לשלוט על התמונות המג'ונרטות, אבל עם הכוח של למידת מכונה זה עשוי להשתפר בהמשך וגם נותן לנו הצצה למה ניתן יהיה לצפות מהיכולות הללו בעתיד. האתר מאפשר גם דומיין והוסטינג ב-20$ לחודש ואפשרות להכניס תמונות מהמחשב. אנחנו לא ערבים לאפשרויות הקידום של דומיינים אלו, אך יש לזכור שגם וויקס בתחילת דרכה לא היתה מאוד חברותית כשזה נגע ל-SEO.

Canva - התוכן מלאכותי, העיצוב עדיין מקורי

קנבה, שהתחילה כאלטרנטיבה פשוטה לפוטושופ, מגלה חדשנות גם בתחום ה-AI והיום, היא מאפשרת לבנות מצגות, פוסטים לרשתות החברתיות, וידאו ועכשיו גם אתרים מרשימים בכל תחום, בקלות.

הממשק שלה הרבה יותר ידידותי אך מלבד צ'ט ה-AI שמחכה בפינה כדי לעזור לנו עם הטקסטים, מרבית העבודה הויזואלית עדיין דובקת בשיטת ה-Drag & Drop. אפשר להנחות את הצ'אט כדי שיאריך, יקצר או ימקצע לנו את הטקסטים - להכל הוא מוכן, אך בסופו של דבר ניכר שהפוקוס העיקרי נשאר במחוזות העיצוב. בעוד שה-AI מספק חלופה הרבה יותר סקסית ל'לורם איפסום' המסורתי, ניכר שהכלי מיועד בראש ובראשונה ליוצרי תוכן ויזואלי ששואפים לשמור על הסגנון הייחודי שלהם ולאו דווקא מחפשים פתרונות מהירים.

סוגרים את הבאסטה?

היום באמת כל אחד יכול, בלי שורה אחת של קוד, לבנות אתרים מדהימים. גם ל-Wix הקלאסי נוספו אפשרויות יחסית חכמות לייצר אתר מתוך טמפלטים וסגנונות, עוד לפני שהשיקה את עדכון ה-Wix AI.

אנחנו רואים עלייה בקורסים ללימודי בניית אתרים, והיום ה-AI הוא כמעט דיפולט. כשיש עודף היצע העלות יורדת וניתן ליצור אתר תדמית איכותי ומקצועי בכמה מאות שקלים. כמו בתחומים אחרים, ה-AI ידע להבדיל בין אנשי מקצוע מיומנים לבין חובבים או מתחילים, וגם זמן היצירה יתארך בהתאם.

קטרינה מוניץ, מפתחת ומעצבת אתרים מזה עשור והבעלים של featherlight-design, שעוקבת אחר התפתחויות ה-AI בתחום בניית האתרים, מסבירה: "הבוטים יאפשרו לעסקים בתחילת דרכם או אלו שעובדים בתקציבים נמוכים להחזיק באתר תדמיתי ברמה טובה יחסית, כשהאלטרנטיבה היא לא להחזיק אתר כלל, או להחזיק אתר בינוני ומטה שעושה להם יותר נזק מתועלת. בעולם בו עסקים צריכים להיות נוכחים במספר פלטפורמות דיגיטליות במקביל, יש לכך יתרונות רבים, גם אם זה לא בדיוק האתר שהם תמיד חלמו עליו."

לגבי החשש מפגיעה במקצועי בניית וקידום האתרים אומרת מוניץ: "אין ספק שיהיו עסקים שיפגעו מכך. יחד עם זאת, אנשי מקצוע שמביאים ידע וניסיון יכולים להביא הרבה יותר ערך מכלי ביצועי כזה או אחר, והמומחיות והניסיון שלהם ישארו מצרך מבוקש בתחום, גם אם את העבודה בפועל יבצעו בוטים.
בעוד שכלי ה-AI שואלים שאלות מאוד פשטניות, מפתח אתרים מקצועי ידע ללוות את הלקוח ולשאול את השאלות הנכונות ולהתאים את האתר בצורה מדויקת לקהל היעד ומטרות האתר, תוך התחשבות בקידום, חווית המשתמש ואפשרויות צמיחה. בעוד שהבוטים יאפשרו להגיע לתוצר בסיסי סביר, התוצרים של מפתחי אתרים מקצועיים יהיו יותר מדוייקים וייחודיים הרבה יותר".

סיכום - בנה לך אתר

אין ספק שה-AI מוריד את החסמים והחששות גם בתחום בניית האתרים. כלים כמו Wix ו-Canva תמיד ניסו לעזור לנו לייצר מוצרים מרשימים בלי לכתוב קוד ובלי צורך באנשי מקצוע. כבר היום אפשר לייצר אתרים שנראים לא רע באמצעות פרומפטים פשוטים, והתוכנות שמאפשרות את זה רק ילכו וישתכללו (כי אלה שלא פשוט ייעלמו).

האם זה אומר שאנחנו מוותרים על בוני האתרים? עבור אתרים מורכבים יותר, ודרישות מיוחדות, שחלקן מגיעות אחרי שהאתר בנוי, אנחנו עדיין צריכים בוני אתרים מקצועיים שיהיו בלופ ויתמכו באתר אחרי שהוא עלה לאוויר. בסוף, ה-AI מספק את כלי העבודה אך את העבודה עצמה תמיד עדיף להשאיר למקצוענים.

"בשורה התחתונה יש פה קריאת השכמה לכל הצדדים בתהליך: לעסקים שאין להם אתר - להתחיל לדאוג לאחד כזה ולמפתחי אתרים להשתכלל בידע והביצועים שלהם, ואולי להשתמש בפונקציות היותר מתקדמות של AI כדי לייעל את העבודה שלהם ולצמוח בזכותו", מסכמת מוניץ.



אבי צדקה הוא מומחה לינקדאין לחברות וארגונים ומנכ"ל חברת ד"ר לינקדאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully