וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עבודה ב-UX /UI? כך תפילו את המראיינים מהכסא

טל שפיגלר

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 12:40

טל שפיגלר, מנהל תחום ה-Experience במטריקס חושף מה הוא מחפש באנשי ה-UX/UI שהוא מעסיק, מה חייב להיות בתיק העבודות, ומה דעתו על שורת ההשכלה בקורות החיים

עיצוב חוויית משתמש.. Unsplash
עיצוב חוויית משתמש./Unsplash

כדי ליצור מוצרים דיגיטליים מוצלחים, עלינו להבין את העקרונות של עיצוב הממשקים וחוויות המשתמש. תחום ה-UX/UI משמש כמתווך במפגש בין המשתמש למוצר, ומי שעוסק בו הם האנשים האחראים ליצירת עיצוב הממשק המותאם למשתמשים. אולם, התחום אינו מתבצע באמצעות כישורים טכניים בלבד, אלא מחייב תכונות ייחודיות נוספות. אז מהן המיומנויות והתכונות הדרושות עבור המעצבים בתחום זה, ולמה חשוב להתעקש עליהן?

התכונות שיבליטו דווקא אותך, מול מועמדים אחרים

  • אמפתיה ואינטואיציה - לא רק כלפי קולגות! חשוב לגלות אמפתיה כלפי המשתמשים והמשתמשות במוצר, להבין את הצרכים, נקודות הכאב והמניעים שלהם כדי ליצור עיצוב העונה על הציפיות שלהם. אמפתיה היא זו שתאפשר ליצור עיצוב ממוקד במשתמשים, כזה שייתן מענה לצרכים מתוך נקודת המבט שלהם ולא שלך, וכך ישפר את החוויה במוצר.
  • תשומת לב לפרטים - כן, גם לנקודה הקטנה הזו. חשוב להכיר בכך שגם פרטים קטנים יכולים להשפיע על חווית המשתמש הכוללת. לכן מעצבים ומעצבות טובים יקדישו תשומת לב רבה לכל אלמנט בעיצוב, החל מפלטת הצבעים ועד מיקום הכפתורים, כדי שהכול יעבוד יחד בצורה הוליסטית.
  • יצירתיות: אם אין לך את זה, זה לא התחום שלך. כדי להמציא פתרונות חדשניים לבעיות עיצוב מורכבות חשוב לחשוב מחוץ לקופסה, למצוא את הרעיונות המעניינים ביותר, להעז וליצור עיצובים שיהיו לא רק פונקציונליים אלא גם אסתטיים.
  • מיומנויות תקשורת: מה שווה רעיון מנצח אם אין לך דרך להציג אותו? חלק מהעבודה כוללת עמדה פרזנטטיבית, בעבודה מול אנשי פיתוח, מנהלי פרויקטים ולקוחות. לכן, כישורי תקשורת מצוינים הם קריטיים כדי להעביר את הרעיונות שלך ביעילות. ככל הנראה יהיה עליך להסביר מושגי עיצוב ואת רציונל הבחירות שעשית, בצורה ברורה ומשכנעת.
  • שיתוף פעולה: אף אחד לא עובד לבד. לעתים תכופות המעצבים משתפים פעולה עם מפתחים, מעצבים אחרים ובעלי עניין שונים בארגון או מול הלקוח. לכן, חשוב להיות שחקני צוות שיכולים לעבוד היטב עם אחרים ולהבין את החשיבות של עבודת צוות.
  • יכולת למידה והסתגלות: הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן, ויהיה עליך להוכיח שיש לך יכולת הסתגלות ועמידה בקצב הטרנדים והטכנולוגיות העדכניים ביותר. המקצוע הזה ידרוש ממך פתיחות ללימוד מיומנויות וכלים חדשים והתאמה של תהליכי העיצוב, כדי לענות על הצרכים המשתנים של התעשייה.

תיק עבודות: כרטיס הביקור שלך בפגישה עם המראיינים

אם החלטת להיכנס לתחום ולמדת אותו, החלק הקריטי הוא בנייה נכונה של תיק עבודות כך שיציג את הידע והיכולות שלך בצורה הטובה ביותר. תיק העבודות צריך להדגים את היכולת לעצב וליצור חוויות ממוקדות משתמש, הפותרות בעיות בעולם האמיתי, ועדיף להשקיע ב-3 פרויקטים, שיציגו כל מה שלמדת עד היום וכמובן שיהיו רלוונטיות לתחום ולמשרות שניגשים אליהן.

בניית אסטרטגיה: לא רק ביצוע, גם חשיבה. את המעסיקים מעניין לראות את החשיבה שלך מאחורי בניית האסטרטגיה, לכן כדאי להציג את הבעיה שניסית לפתור, המחקר שעשית, תהליך העיצוב שבא בעקבותיו ואת המסכים עצמם. רצוי בהחלט גם להכניס את הסקיצות של תהליך החשיבה, להציג את העבודה מההתחלה ועד הסוף, ולהסביר את ההחלטות שנלקחו. אותנו פחות מעניין לראות "אוסף של מסכים", אלא להבין מה עבר לך בראש.

מחקר משתמשים: לא לוותר על הצגת המחקר. מדובר בחלק מהותי מתהליך העיצוב ולכן קריטי להציג אותו. רצוי לפרט את שיטות המחקר שנבחרו בפרויקט, להוסיף פירוט על ראיונות המשתמשים, על הסקרים והבדיקות שנעשו. חשוב להדגים איך השימוש בממצאי המחקר הוביל לבניית תפיסת הפתרון של המוצר.

בתיק העבודות שלך חשוב להציג תהליכים, להדגיש את הכישורים שיש לך שסייעו בפתרון בעיות ואת היכולת ליצור חוויות ממוקדות משתמש, ולא רק תוצר ויזואלי סופי. הקפדה על תיאורי מקרה, מחקר משתמשים, מערכות עיצוב, וכמובן עם הטאצ' האישי שלך - יאפשרו לך להתבלט מול מעצבים אחרים בתעשייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ומה לגבי תעודות?

עין מקצועית בתחום תדע לזהות את הטאלנטים הרצויים לה על פי התכונות הייחודיות הדרושות במקצוע, ולא דווקא על פי המקומות בהן המועמדים רכשו את ההשכלה או הניסיון המקצועי, כפי שבאים לידי ביטוי בקורות החיים. כשאנחנו מזהים פוטנציאל כזה, אנחנו מטפחים אותו ומספקים לעובד את ההכשרה הנדרשת - בין אם מדובר בקורסים מקצועיים או בליווי אישי ומקצועי שוטף.



טל שפיגלר הוא מנהל תחום ה-Experience בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully