וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היכולת לבטא בדיוק מי אתה ולמה אתה קיים היא נכס שלא יסולא בפז"

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 17:02

לקראת כנס המיתוג שיתקיים בנובמבר, תפסנו לשיחה את פול סטאפורד, מומחה המיתוג שמאחורי Deliveroo, AIRBNB ועוד רבים וטובים, כדי לשמוע על התפיסה המותגית שלו ועל האתגר הגדול ביותר של המקצוע

אל תפספסו את ההרצאה של פול סטאפורד בכנס המיתוג ב-16.11.. Brand Academy,
אל תפספסו את ההרצאה של פול סטאפורד בכנס המיתוג ב-16.11./Brand Academy

מהי התפיסה המוטעית מספר אחת לגבי מיתוג שגורמת למותגים ולחברות להיכשל?

פול מטיל פצצה ישר על ההתחלה: "התפיסה המוטעית הגדולה ביותר לגבי מותג ומיתוג, אפילו בתעשייה שלנו, היא ההבחנה בין השניים. חברות מאמינות שהמותג שלהן הוא הזהות שלהן. סוכנויות מיתוג רבות מאמינות באותו הדבר, אבל המותג שלך הוא רק תפיסה. תפיסה מושגת דרך האינטראקציות שיש לאנשים עם העסק, או פשוט איך הוא נתפס על ידי אחרים."

הוא לוקח נשימה ואז מוסיף: "עסקים מקווים להשתנות על ידי עדכון זהות המותג שלהם. זה לא שינוי, ולכן זה לא יצליח ויכשל. שינוי יושג רק באמצעות פעולה והבדלים מהותיים."

מהם המרכיבים החשובים ביותר שמובילים לצמיחת מותג?

"רבים עשויים לחשוב שהמרכיב החשוב ביותר הוא מוצר נהדר, אבל מוצר יכול לספק צמיחה רק עד לנקודה מסוימת. זה כמובן ממלא תפקיד, אבל אפילו פלטפורמה או פיסת טכנולוגיה שמשנה חיים היא חסרת תועלת אם אף אחד לא יודע עליה או מדוע היא שונה. מניסיוני, מה שקריטי הוא הבנה ברורה למה העסק שלך קיים ואיך אתה הולך לתקשר אותו, פנימית וחיצונית. רק על ידי בניית הצעה מובחנת ועמידה בה באופן עקבי, ניתן לדלוור את צמיחת המותג" אומר פול ומוסיף דוגמא מעבודתו עם אחד המותגים בעלי הצמיחה המהירה ביותר בשנים האחרונות, Airbnb.

לדבריו, "ההתרחבות מעבר לעסק של הזמנת מקומות לינה למותג המאפשר לאנשים 'להשתייך לכל מקום בעולם' היא שהפכה אותו למותג אייקוני. עבדנו עם Airbnb כדי ליצור פלטפורמה שממנה הם יכולים לבנות כל היבט של חווית המותג שלהם, החל מזהות ותקשורת ועד לאחריות סביבתית וחברתית ואפילו ניהול משברים. עשר שנים לאחר שעבדנו יחד לראשונה, ה"שייכות" ממשיכה להניע את המשימה של Airbnb, אפשרה להם להרחיב את ההצעה שלהם, לחבר את הקהילה שלהם ועזרה להם להשיג שווי של יותר מ-100 מיליארד דולר."

אילו דילמות או אתגרים פגשת בעבודה עם המותגים הגדולים בעולם?

"יש אתגרים רבים והרבה פעמים הם ייחודיים לחלוטין לכל עסק, צוות או אדם. איך להתרחב לשווקים חדשים, לפתח את המודל העסקי, להשיק מוצרים חדשים, להתחבר לצרכנים ברמה יותר רגשית, לבנות קהילה, ליצור שינוי ארגוני. אולם האתגר הנפוץ ביותר הוא נטל ההוכחה. בהשוואה להשקעות עסקיות אחרות שהרבה יותר קל להצדיק ולעקוב אחריהן באמצעות מדדים קשיחים, התעשייה שלנו מתקשה להצדיק את השפעתה".

פול ממהר להסביר: "יש חוסר מוחשיות במה שאנחנו עושים, וזו הסיבה שיש כל כך הרבה בלבול. תפיסת המותג והערך שלו טובה יותר היום ממה שהייתה, אבל הצמדת נתונים קשיחים להשפעה של ההשקעה על העסק היא לרוב בלתי אפשרית ותלויה בגורמים רבים מדי. זה מהווה אתגר לבעלי עסקים שבנו חברות באמצעות בדיקות A/B ונתונים. עם זאת, היכולת לבטא בדיוק את מי שאתה ומדוע אתה קיים היא נכס שלא יסולא בפז."

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה אתה יכול לספר לנו על ההרצאה שלך "לקחים ממותגים של מיליארד דולר"?

"ההרצאה שלי תיגע בכמה מהשיעורים שלמדתי במהלך 15 השנים האחרונות בעבודה עם עסקים ומנהיגים מדהימים כמו Airbnb, Deliveroo, Premier League, HelloFresh, Get Your Guide, Riot Games, Depop ו-Logitech. זיקקתי נושאים מהחברות האלה, מהמנהיגים שלהן ואיך הם הצליחו לבנות את העסקים שלהם. אני מקווה שזה יועיל למי שמנסה לעשות את אותו הדבר."

מה היית רוצה להגיד לקהילת המיתוג הישראלית?

"זה מרגיש כמו רגע מכונן עבור מותגים בישראל - ההערכה לפיתוח המותג התפתחה, אולם כמו בכל שוק, יש מספר אתגרים העומדים בפני בעלי מותגים ועסקים. אני מקווה שהפתרונות שאציג בכנס יעוררו בכם השראה ויעזרו לכם בניווט האתגרים הללו. אני מצפה לפגוש רבים מכם במהלך הכנס. אני תמיד אוהב לשמוע את המחשבות, הדעות, הסיפורים והחוויות שלכם.


רוצים לשמוע עוד? בואו להרצאה של פול סטאפורד בכנס המיתוג השנתי שיתקיים ב-16 בנובמבר בשיתוף וואלה! שיווק ודיגיטל. לפרטים וכרטיסים כנסו לכאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully