וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש של Fiverr חושף זינוק בביקוש לפרילנסרים בתחום השיווק

28.9.2023 / 15:00

בשל פיטורים וסירוב לחזור למשרדים, 54% ממנהלי השיווק מעסיקים השנה יותר פרלינסרים לעומת השנים הקודמות. מה עוד חושף הסקר ומה זה אומר על עתיד עולם העבודה?

fiverr Business Solutions. יחצ,
fiverr Business Solutions/יחצ

חברת Fiverr, פלטפורמת הפרילנסרים המצליחה בעולם שנולדה אצלנו בישראל, פרסמה היום מחקר חדש המבוסס על סקר שנערך בשוק האמריקאי בעבור Fiverr Pro, פתרון פרימיום לחברות המחפשות פרילנסרים מומחים לניהול פרוייקטים בתחומם.

המחקר נערך על ידי חברת המחקר Censuswide בקרב מדגם של 502 מנהלי שיווק, פרסום, מיתוג, צמיחה, יחסי ציבור/תקשורת ו-SEO מארצות הברית ובקרב  1,009 אנשי שיווק, פרסום, מיתוג, צמיחה, יחסי ציבור/תקשורת ו-SEO מחוץ לארצות הברית (מגיל 18 ומעלה).

בין ממצאי המפתח עולה כי 80% ממנהלי השיווק מכירים אנשי שיווק שהפכו לפרילנסרים כתוצאה מפיטורים או ממדיניות חזרה למשרד; 85% ממנהלי השיווק פיטרו עובדים מ-2022 והלאה; ו-52% מאנשי השיווק מעידים שלא ישקלו משרה הדורשת מהם לשהות במשרד במהלך כל שבוע העבודה.

המחקר חושף מהו שיעור מנהלי השיווק שנשענים באופן הולך וגובר בשנה החולפת על שירותיהם של פרילנסרים, חושף את סוגי משרות השיווק שקוצצו בחברות וכתוצאה מכך, איזה פערי מיומנויות משלימים כעת הפרילנסרים. בנוסף, מוצגים בו פרטים על אתגרי הצוות והגיוס בפניהם עומדים מנהלי שיווק, ביניהם, העובדה שעובדים בתחום לא מרגישים בנוח עם מדיניות החזרה לעבודה מהמשרד.

מנהלי השיווק חתכו את כוח האדם המועסק במשרה מלאה

המחקר מראה ששיעור מדהים של 85% ממנהלי השיווק שהשתתפו בסקר פיטרו עובדים השנה או בשנה שעברה. התוצאה היא אובדן זמינות של כישורים שונים, שהבולטים שבהם הם: ניהול שיווק (37%), שיווק דיגיטלי (31%) ומחקר שוק (30%). מתוך אותם מנהלי השיווק שפיטרו עובדים, 83% פנו לפרלינסרים כדי שישלימו התמחויות ספציפיות שחסרות להם.

שי-לי שפיגלמן, מנהלת Fiverr Pro: "חוסר הוודאות ביחס למצב הכלכלי בארה"ב הכריח מנהלי שיווק רבים לפטר עובדים במשרה מלאה, מה שהותיר צוותים שלמים ללא תפקידים רבים שמשפיעים על הפרודוקטיביות של החברה. כאשר המנהלים האלו מחפשים דרכים לייצב את העסקים שלהם ולמלא את הפערים האלו, אנו רואים שפרילנסרים הופכים לפתרון הנותן מענה לכל צוות השיווק - בכך שהם מספקים תמיכה לעובדים השכירים במשרה מלאה, מביאים עמם רעיונות חדשים ועוזרים בשימור המומנטום העסקי".

פרילנסרים תומכים ומועילים לצוותי השיווק

בממוצע, 45% מצוותי השיווק מורכב מפרילנסרים, וברובן (54%) יש יותר פרילנסרים השנה לעומת השנים הקודמות - נתון זה רלוונטי במיוחד לחברות המעסיקות מעל ל-100 עובדים. הסיבות העיקריות לשילוב פרילנסרים בצוותים הם: תמיכה בעובדים במשרה מלאה (63%), תמיכה בפרויקטים ספציפיים (57%) וניצול יתרונם של אנשים חיצוניים בעלי כישורים חדשים (56%). כתוצאה מכך, 74% מהעובדים במשרה מלאה ובמשרה חלקית מעידים שלתחושתם הם זוכים לתמיכה מהפרינלסרים ששולבו במקום עבודתם בשנה שעברה, מה שמעיד על כך שטאלנטים שעובדים עם החברות כפרילנסרים מהווים פתרון המועיל הן למנהלים והן לעובדים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

קונפליקט בין מנהלים לעובדים בנוגע לחזרה לעבודה במשרד

כשמדובר בחזרה לעבודה מהמשרד, 95% ממנהלי השיווק שנסקרו מעידים שיש להם מדיניות סדורה ביחס לחזרה לעבודה מהמשרד, ו-85% מהם מאמינים ביעילות של יישום מדיניות זו. למעשה, 62% מהם מצהירים שתגובת העובדים למדיניות החזרה למשרד היא חיובית. עם זאת, 61% מאנשי השיווק העובדים במשרה מלאה ובמשרה חלקית בחנו אפשרויות לעבודה כפרילנסרים בשל מדיניות החזרה למשרד הנוכחית. ההבדל בין הפידבקים השונים הללו חושף נתק אפשרי בין המנהלים לעובדיהם בסוגיה זו.

מדיניות החזרה לעבודה במשרד אינה רק בעיה של שימור עובדים - היא גם מקשה על גיוסים. הסקר חושף שרוב אנשי השיווק המקצועיים (53%) לא ישקלו הגשת מועמדות למשרה הדורשת מהם להיות במשרד באופן מלא וחלקם אפילו לא באופן חלקי, כאשר 53% מהם מצביעים על הרצון בגמישות כסיבה מרכזית ו-43% מהם מצביעים על זמן הנסיעות הנדרש להם להגיע למשרד כסיבה מרכזית. עם זאת יתכן שיש תקווה, מאחר ש-86% ממנהלי השיווק הנוקטים במדיניות חזרה למשרד מסכימים שעליהם לשקול להציע לעובדי הצוות גמישות רבה יותר, כדי להקל עליהם את החזרה לעבודה מהמשרד.

"במבט אל העתיד, אני ממליצה למנהלי שיווק הבונים צוותים ומתכננים את האסטרטגיות שלהם לשנת 2024 לבחון ברצינות את האתגרים החדשים בשוק העבודה ואת השפעתם האפשרית על עתיד הארגון שלהם" ממשיכה שי-לי שפיגלמן. "בנוסף, בחינה של פתרונות אפשריים כדוגמת שימוש בשירותיהם של פרילנסרים לצורך עמידה באתגרים אלו היא חיונית על מנת להישאר תחרותיים בתעשייה זו המשתנה במהירות. מנהלי מחלקות וצוותי שיווק שלא יעשו זאת עלולים להמשיך לאבד טאלנטים בעלי ערך לטובת הצעות עבודה גמישות יותר ולהפוך למיושנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully