וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מהמעסיקים מתחרטים על מדיניות החזרה למשרד

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 11:08

אחרי שלוש שנים של ניסיון לחזור לשגרה, חברות רבות עדיין נאבקות בטרנד העבודה מהבית ומתקשות להחזיר את העובדים למשרדים. למה זה קורה ומהם האתגרים העיקריים?

שומר נועל את משרדי חברת הטכנולוגיה ההודית, כדי שהעובדים לא יוכלו לצאת/תיעוד ברשתות החברתיות

במחקר חדש מאת ENVOY, כ-80% מהבוסים הביעו חרטה על ההחלטות הראשוניות שלהם לגבי חזרה למשרד ואומרים שהם היו ניגשים לתוכניות שלהם אחרת אילו הייתה להם הבנה טובה יותר של נוכחות העובדים במשרד, היקפי השימוש בשירותי המשרד וגורמים קשורים אחרים.

מחברי המחקר אמרו ל-CNBC שחברות רבות מבינות שהן היו יכולות להיות הרבה יותר שקולות בגישה שלהן, אם במקום לקבל החלטות גדולות, נועזות, ומאוד שנויות במחלוקת על סמך דעות מנהלים הן היו נשענות על נתוני עובדים.

במחקר רואיינו יותר מ-1,000 מנהלי חברות ומקומות עבודה בארה"ב שעובדים בארגון באופן אישי לפחות יום בשבוע. בין האתגרים העיקריים שעלו מהמחקר שבו ועלו נושא מדידת ההצלחה של עבודה מהבית לעומת עבודה מהמשרד, וקושי בביצוע השקעות נדל"ן לטווח ארוך.

קשיי מדידה מובילים להחלטות שגויות

על פי הדו"ח, "כמות העבודה הידנית שמנהלים משקיעים במשיכת נתונים היא מדהימה".
כמעט מחצית מהמנהלים (48%) מדווחים שהם מבלים יום אחד או יותר באיסוף נתונים ממקורות שונים רק כדי שיוכלו לנתח את יעילות העבודה מהבית. איסוף ואימות הנתונים עשוי לקחת ימים או אפילו שבועות, והתמודדות עם נתונים מפוצלים או כפולים הופכת את זה כמעט לבלתי אפשרי עבור חברות לקבל החלטות אסטרטגיות בזמן.

יותר ממחצית (54%) מהמנהלים מדווחים כי נאלצו לדחות החלטה קריטית במקום העבודה כי לא הייתה להם גישה לנתונים הדרושים כדי לתמוך בה. מספר זה גדל ל-62% עבור מנהלים בתעשיית מוצרי הצריכה.

לא מפתיע אם כן שכמעט רבע (23%) מהמנהלים, כולל כאלה שיש להם גישה לנתונים, מוותרים לחלוטין על השימוש בנתונים ובמקום זאת מסתמכים על תחושות בטן כדי לקבל החלטות, מה שעלול להוביל לטעויות בשיקול דעת.

בנוסף, כשעובדים באים והולכים בזמנים שונים של היום והשבוע, מנהלים מתקשים לדעת כמה אנשים נמצאים באתר בכל יום נתון, וכיצד להקצות מקום ומשאבים בצורה הטובה ביותר עבור הארגון.

עלויות גבוהות מדי ומשרדים חצי ריקים

על פי נתונים חדשים של WFH Research, בחודש יולי האחרון, 59% מהעובדים במשרה מלאה חזרו לעבוד 100% מהזמן במשרד, בעוד 29% נמצאים בהסדר היברידי ו-12% מרוחקים לחלוטין. המשרדים עדיין מלאים רק בחצי בהשוואה לתפוסה שלפני המגפה.

"העלות של שטחי משרדים לא מנוצלים היתה גורם מרכזי בהחלטות של חברות לשנות את גישתם כלפי עבודה מהבית", אמרה קאתי קאצ'ר, יועצת עסקית לתאגידים המתמחה בתהליכי חזרה למשרד.
אפילו לפני שישה חודשים, חברות היו מוכנות לסבול את העלויות הללו בשוק עבודה צפוף כדי לגייס ולשמר כישרונות. אבל עכשיו, חלק מהחברות מתחילות להיות חסרות סבלנות, ורוצות להחזיר את ההשקעות הגדולות האלה", הסבירה.

במקרה הזה, החזר ההשקעה אמור להתבטא בעובדים שמגיעים יום יום למשרד, אולם מסתבר שגם חברות שנקטו במדיניות 100% עבודה במשרד מתקשות לאכוף את הכלל הזה ומוצאות את עצמן מאבדות טאלנטים לטובת מתחרים המציעים גמישות.

בנתיים, שטחי משרדים בניו יורק עולים בממוצע כ-16,000 דולר לשנה לעובד, והמצב בתל אביב כנראה לא מאוד שונה. הנתון המשמעותי הזה, יחד עם הסיכון המתמיד של אובדן כישרונות מובילים, הספיק כדי לגרום לחברות לשקול מחדש את הנהלים המחמירים של חזרה למשרדים.

ועדיין, טרנד החזרה למשרד נמשך

בעוד שחלק מהחברות, כולל אמזון, יוניליוור וספוטיפיי מקבלים עבודה היברידית כמצב נתון, יותר ויותר תאגידי ענק נסוגים מהתחייבויות קודמות לאפשר לעובדים לעבוד מהבית במשרה מלאה או חלקית.

חברת זום הודיעה לאחרונה שעובדים שגרים ברדיוס של 50 מייל מהמשרד חייבים להגיע למשרד לפחות פעמיים בשבוע. מדובר בשינוי פתאומי מהמדיניות הקודמת של החברה, שאפשרה לעובדים לבחור בין עבודה היברידית או קבועה מרחוק. מסתבר שאפילו עובדי זום, ששוחים בשיחות אונליין, צריכים אינטראקציה אנושית כדי לפרוח.

בחברת מטא, עובדים היו רשאים עד לאחרונה לעבוד מהבית חצי מהזמן, ולבקש לעבור למשרה מלאה מהבית, בהתאם לאופי התפקיד ובאישור הממונים עליהם. כעת, החברה הודיעה כי תחיל מדיניות נוקשה יותר ומי שלא יגיע למשרד לפחות שלושה ימים בשבוע יפוטר.

גם מנכ"ל סיילספורס מארק בניוף, שרק לפני שנתיים הכריז כי "יום העבודה של 9-5 מת", מדבר עכשיו על כך שהוא "יודע מבחינה אמפירית שעובדים חדשים מתפקדים טוב יותר אם הם נמצאים במשרד, פוגשים אנשים, ועוברים חפיפה והכשרה". בניוף אמר את הדברים בפודקאסט On With Kara Swisher בפרק העונה לשם "השיחה הקשה ביותר של מארק בניוף".

זכות הבחירה מחזקת את הארגון

מחקרים הראו שחברות שמפעילות לחץ על עובדים לחזור למשרד נוטות לחוות יותר בעיות בתחלופת עובדים מאשר אלו שלא. מחקר של Unispace מגלה שכמעט מחצית (42%) מהחברות שדרשו חזרה למשרד היו עדות לשחיקת עובדים גבוהה מהמצופה. כמעט שליש (29%) מהחברות שאכפו מדיניות חזרה למשרד מתקשות לגייס עובדים חדשים.

ואכן, לא חסרים תאגידי ענק שמאפשרים היום עבודה היברידית ואפילו עבודה מלאה מהבית, בהתאם לאופי התפקיד. עובדי Microsoft יכולים להחליט לעבוד מרחוק במשרה חלקית גם ללא אישור רשמי, ואף לקבל החזר על כל ההוצאות הנדרשות להקמת המשרד הביתי. עם זאת, מי שיבחר בתפקיד היברידי יאבד את מקומו הקבוע במשרד.

עובדי Canva מצופים לעצור במשרד רק 8 פעמים בשנה, החלטה שהתקבלה בעקבות סקר עובדים בו 81% הביעו העדפה לעבוד מהבית.

מי ינצח בקרב החזרה למשרד

בכל הנוגע לשאלה האם לחזור או לא לחזור למשרד, אין תשובה אחת נכונה לכולם, אולם נראה שהחברות שרואות את ההצלחה הגדולה ביותר עם החזרה למשרד הן כאלו שמקבלות החלטות עם העובדים שלהן ולא עבורם.

אבל אם לפני שנה-שנתיים הדרישה הרווחת היתה שהעובדים יגיעו למשרד בימים ובשעות שנקבעו באופן שרירותי, כעת נראה שיותר ויותר תאגידים נוקטים בגישה היברידית מובנית, במסגרתה מנהלים ועובדים חופשיים לבחור את הלו"ז שלהם כראות עיניהם, ובלבד שיגיעו למשרד X פעמים בשבוע, בחודש או בשנה כדי ליצור אינטראקציה עם הצוותים שלהם.

השינוי המבני הזה אומר שלא כל עובד צריך מקום קבוע משלו במשרד וכפועל יוצא, חברות שבוחרות בגישה זו לא רק שזוכות לקצץ משמעותית בעלויות התפעוליות של אחזקת שטחי משרד, אלא גם מצליחות לשמר את העובדים לאורך זמן רב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully