וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפיענים או שגרירים? היום כבר אין באמת הבדל

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 11:15

משפיעני הרשת אמנם הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, אבל איש לא ציפה מהם להיכנס מתחת לאלונקה ולהוביל את מאמצי ההסברה של ישראל, כפי שעושים רבים מהם מאז פרוץ המלחמה. אז מה עושים הכוכבים לחיזוק ההסברה הישראלית בעולם, ואיך גם אתם יכולים לעזור?

גל גדות בכנס התמיכה לישראל שערכה נועה תשבי./מעריב

"אין מישהו שלא רואה את המאמץ המלחמתי המשותף של המשפיענים", אומר ליאב רפאל חן, מנכ"ל ומייסד Humanz, שמאז פרוץ המלחמה, הקצה לטובת מאמצי ההסברה את פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה, שבשגרה מחברת בין משפיענים לחברות מסחריות וקמפיינים, וכעת מנגישה למשפיענים בארץ ובעולם מאות תכני הסברה אשר מופקים 24/7 בחמ"לים אזרחיים בשיתוף ענקיות ההייטק הישראליות.

"דנית גרינברג, דניאל עמית, מאיה קיי, יוסף חדד וליאל אלי הם רק חלק מהשמות שעובדים נון-סטופ מאז פרצה המלחמה, כשרובם כלל לא עסקו בעולמות התוכן החדשותיים טרם המלחמה", מסביר ליאב. "מבלי שאף אחד ביקש מהם, ולמרות שסביר שחלקם יאבדו עוקבים בעקבות הפרסומים, דבר שישפיע באופן ישיר על הפרנסה שלהם, הם לקחו על עצמם את תפקיד המסבירים הלאומיים", מוסיף.

עד כה פורסמו על ידם מאות סרטונים, שלפי נתוני Humanz הגיעו לעשרות מיליוני צפיות ברחבי העולם. "אני חושב שאחרי יותר מ-3 שבועות של לחימה אפשר וראוי להודות - מאמצי ההסברה שלהם, אשר סוחפים את העוקבים לפעול גם הם לטובת ההסברה, הם חלק בלתי נפרד ממאמץ הלחימה הישראלי. כל אחד מהם מוביל קהילות שלמות בעלות מאות אלפי עוקבים, ויש לכך חשיבות עצומה", מציין ליאב.

חדירה לשטח האויב - גם ברשת

המשפיענים נעזרים בטכנולוגיה הישראלית כדי להגיע לתומכי האויב. "אחת הפעולות שעובדת חזק מאוד בשבועות האחרונים היא "ניסיון חדירה" של סרטוני הסברה ישראלים לשטח האויב. כך למשל, משפיענים רבים מוסיפים האשטאגים המזוהים עם הקהלים הפרו פלסטינים או מתייגים מיקום שבו בדרך כלל עולים מסרים של האויב (למשל רצועת עזה), וגורמים לכך שאלו ייחשפו לנרטיב הישראלי" מסביר ליאב.

אבל לא רק התיוגים חשובים. "כשמנסים להסביר לעולם מה שקורה כאן, חשוב לייצר תכנים שמתאימים לקהל הבינלאומי, ולא להגיע למצב שהתכנים שמועלים ממוקדים רק ב'לשכנע את המשוכנעים'. סרטון שיעביר לדנה מראשון לציון את המסר בקלות, לאו דווקא ישפיע על רייצ'ל שמתגוררת בלוס אנג'לס" מסביר ליאב.

"הנתונים שלנו מסייעים לדייק את המסרים, ולהמשיך להפיץ על ידי חמ"לי ההסברה השונים תכנים אשר ערוכים בצורה מדויקת כדי להשפיע על הקהלים השונים. כך למשל חלקים של נאום ביידן או ראש עיריית ניו יורק הופצו מישראל לארה"ב, מתוך ההבנה שמבחינת האמריקאים הסרטונים האלו נתפסים כאמינים יותר מאשר סרטונים בהם נראה דובר צה"ל או פוליטיקאי ישראלי מדבר".

והנה כמה דוגמאות למשפיענים שעושים עבודה נהדרת בגזרת ההסברה

אשלי וקסמן בקשי, משפיענית בקהילת הביוטי הישראלית והאמריקאית, העלתה מאז תחילת המלחמה 57 סרטוני הסברה ולמעשה הסבה את כל פעילותה למען הסברה ל-341 אלף עוקביה ועוקבותיה. בין הסרטונים הוויראליים ביותר שלה הוא זה, שהגיע ל-5.3M צפיות, בו היא מספרת עובדות היסטוריות שנאמרות כאשר היא מסתכלת ישירות לעדשה ובאנגלית מושלמת. הסרטון זכה למאות אלפי שיתופים ובימים הראשונים של הלחימה היתה אשלי בין הראשונות שהתייחסה לנושא ההיסטורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

דנית גרינברג לקחה על עצמה להעלות מודעות בעזרת חשיפת תכנים קשים מאוד. ולצד זה, אחד הסרטונים שבחרה להעלות לעמוד שלה הוא הסרטון הזה, המציג ילדים מכל העולם מחזיקים שלט הקורא להחזיר את הילדים השבויים הישראליים יצר שיח רחב, הסרטון כולו באנגלית עם כתוביות באנגלית ולכן הגיע ונגע בהמון לבבות. הסרטון זכה ל-1.1Mצפיות ומאות אלפי שיתופים.

שיתוף פעולה של המשפיענים ירדן הראל, אשלי וקסמן בקשי, שירז שוקרון ומתן פרץ, בו הם משתפים בזוועות ה-7 באוקטובר, הגיע תוך פחות מ-24 שעות ל-745K צפיות. שיתופי פעולה כאלו יוצרים עניין גדול ומצליחים להגיע לקהל רחב. הסרטון הקצר נועד לנפץ את הנרטיב השקרי עם שאלה אחת מוחצת: מה הייתם עושים?

מירן ומאור בוזגלו מעלים את כל תכני ההסברה בשיתוף כך שהקהל משני החשבונות שלהם נחשף לתוכן ובעצם מכפיל את עצמו. הם הגיעו למיליוני צפיות יחדיו. הסרטון הבא ששיתפו חושף הקלטה מצמררת מאותו בוקר נורא, בתרגום לאנגלית שגרף מעל מיליון צפיות.

המשפיענית נטע צ'רנר השוהה כרגע בארצות הברית בחרה להתמקד בהעלאת מודעות לסוגיית החטופים. היא לקחה על עצמה את המשימה של המאמץ ההסברתי בנושא כשתיעדה את עצמה מדפיסה שלטי חטופים, תולה אותם ברחובות ניו יורק ומסבירה לכל מי שמעוניין לשמוע. הסרטון הזה הגיע ל-590K צפיות ורתם אנשים נוספים להצטרף למאבק בנושא הרגיש הזה.

לא רק משפיענים - גם אתם יכולים

אז איך תסייעו למאמצי ההסברה? ליאב חן מציע מספר טיפים שיעזרו לכם ליצור תכנים אפקטיביים ולהגיע לחשיפה רחבה.

בחירת התוכן: כשבוחרים איזה תוכן לעלות, נמליץ להתמקד בשלוש קטגוריות עיקריות: השוואת מעשי חמאס לדעא"ש, חשיפת סיפורי החטופים והשורדים, ומניית עובדות היסטוריות לגבי היחסים של ישראל עם הפלסטיניים. תכנים אסקפיסטיים שתורמים להרמת המורל עשויים גם הם להתאים, כמובן ברגישות ובהתאם למצב המתעדכן.

ייחודיות אל מול אחידות: אם בימי שגרה ככל שהמשפיען מעלה תוכן ייחודי יותר אשר מזוהה רק איתו הוא זוכה להצלחה גבוהה יותר, דווקא במצב של לחימה ישנה חשיבות לייצור אחידות בתכנים המועלים בכדי למקסם חשיפה למסרים הנבחרים. מאז פרוץ המלחמה פועלים שלל חמ"לי הסברה אשר מפיצים תכנים אחידים ואיכותיים המובילים לחשיפה גבוהה ומדויקת, ומציעים לציבור הרחב מאגרי ענק לבחור מהם.

לכל רשת חוקים משלה: לפי הנתונים, הסרטונים אשר מתאימים לאינסטגרם ולטיקטוק הם כאלו שנוגעים לליבם של משפיעני דעת קהל אחרים, יוצרים שיח ומובילים להפצה מסיבית, כמו למשל כאלו העוסקים בסיפורי החטופים. בטוויטר לעומת זאת, ישנם פרשנים ועיתונאים בעלי קהל רחב אשר מחפשים מידע מהימן ולא פייק ניוז, יתאימו יותר סרטוני הסברה אשר חושפים את האמת על חמאס.

פייק ניוז נמצא בכל הרשתות: לפי הנתונים שבידנו, המקור שלו לרוב הוא הפצה ראשונית בטלגרם או רדיט, פלטפורמות בהן יש המון קבוצות קיצוניות אנטי ישראליות שמעלות מידע שלאו דווקא נבדק, וכמובן שאלו מהווים חלק ממלחמת ההסברה החשובה.

מיקרו משפיען משפיע גם כן: גם מי שיש לו אלפי עוקבים בודדים יכול לסייע במאמץ ההסברה. אני מזמין משפיענים שרוצים לקחת חלק במאמץ המשותף להיכנס לאפליקציה ולהירתם למאמצי ההסברה. עד כה, מעל 300 משפיעני רשת גדולים וקטנים כאחד לוקחים חלק פעיל יום יומי בארץ ובעולם ואני רואה חשיבות בהירתמות שלהם להפצת תוכן שיגיע לרבים בעולם.

ההסברה הישראלית נלחמת במלוא הכוח

המשפיענים ברשת הפכו להיות נדבך חשוב בחזית הזו, אבל לא רק הם. אם כל אחד מאתנו יתרום את חלקו, הן בהדהוד התכנים והן ביצירת תכנים מקוריים, נוכל יחד לנצח גם בזירה הזו. ההסברה הישראלית נלחמת במלוא הכח בשיח האנטי ישראלי שמהדהד ברשתות החברתיות, והמשפיענים הם חוד החנית של הלחימה בגזרה הזו. אנו קוראים לכל המשפיענים לקחת חלק במאמץ התקשורתי, להצטרף לקמפיינים ולהפיץ את תכני ההסברה, בהירתמות משותפת ננצח."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully