וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: הצצה אל המגמות שיעצבו את האינטרנט ב-2024

לורי מור

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 12:00

כמה אתרי אינטרנט יש בעולם? כל כמה זמן עולה אתר חדש לאוויר וכמה מהם אשכרה פעילים? לכבוד יום האינטרנט הבטוח שחל היום אספנו כמה נתונים עדכניים ודי מפתיעים על מצב האינטרנט בעולם

עם כניסתנו לשנת 2024, האינטרנט לא מראה סימנים של האטה, כאשר אתרים עדיין משחקים תפקיד מכריע יותר ויותר בחיינו בכל תחום. יחד עם זאת, המימד הדיגיטלי ממשיך לעבור טרנספורמציות דינמיות ומעצב מחדש את המשמעות בחייהם של אנשים ועסקים כאחד - משימוש ביישומים בנייד, דרך הנפח העצום של אתרי אינטרנט, האבולוציה של מסחר מקוון ועד לתחום המתפתח ללא הרף של מנועי החיפוש ובינה מלאכותית: האינטרנט מהווה מקור ידע וכלי להישאר מעודכנים. מנתונים שהתפרסמו ב-datareportal עולה כי סך הכל 5.35 מיליארד אנשים ברחבי העולם השתמשו באינטרנט בתחילת 2024, נתון שווה ערך ל-66.2 אחוז מכלל אוכלוסיית העולם.

לרגל יום האינטרנט הבטוח של האיחוד האירופי, אשר מתקיים היום, לורי מור, מנהלת מחקר בחברת אלמנטור, המפתחת את הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח, מספקת סקירה מקיפה ומקצועית של טרנדים, סטטיסטיקות ומגמות בעולם האינטרנט לשנת 2024 (ומבט לאחור על 2023 ממאמר שפורסם במגזין פורבס) ומציעה תובנות חשובות לגבי נוף האינטרנט המתפתח ללא הרף ומה צפוי לנו. בין אם אתם יוצרי-רשת, יזמים או סתם סקרנים לגבי העולם המקוון, מידע זה יספק תובנות חשובות ובסיס לניווט בעתיד הדיגיטלי.

רף הכניסה יורד, אבל התחזוקה עדיין דלה

1.13 מיליארד אתרי אינטרנט קיימים, אך רק 455 מיליון פעילים. נתון שמדגיש יותר מכל את הגידול המתמשך בנוכחות המקוונת. בשנת 2024 צפוי המספר לגדול לכ-1.25 מיליארד אתרים, מספר המשקף צמיחה מתמדת, כאשר רק כ-455 מיליון יהיו מתוחזקים באופן פעיל.

אתר אינטרנט חדש צץ כל שלוש שניות. עם קצב מהיר של התרחבות דיגיטלית, אתר חדש נוצר בערך כל שלוש שניות, נתון המסמל צמיחה מתמשכת וגיוון של תוכן מקוון. בשנת 2024 עם כניסה של יכולות AI לתחום בניית האתרים וליצירת תמונות ותוכן השיא הזה צפוי להישבר עם צפי לכך שאתר חדש יווצר כל 2.8 שניות

רוב העסקים בעולם כבר נמצאים בדיגיטל

השנה כ-48% מהעסקים מתכננים להשקיע בפיתוח אתרי אינטרנט ובאופטימיזציה של ביצועי האתרים, מתוך הכרה בחשיבותם להצלחה. בשנת 2023 נתון זה עמד על 43%, דבר המדגיש את התפקיד המכריע של אתרים בצמיחה עסקית ואת הצורך הגובר לאתרים בעלי ביצועים טובים כדי למשוך לקוחות ולשמר אותם.

71% מהעסקים בעולם בעלי נוכחות מקוונת. ההשפעה של מגפת הקורונה כמובן האיצה את המגמה שמדגימה את התפקיד החיוני של טרנספורמציה דיגיטלית בעולם. המגמה צפויה להמשך גם השנה עם צפי עלייה ל-74%.

28% מכלל הפעילות העסקית והעסקאות בעולם מתרחשות באינטרנט. מגמה המדגישה את התלות הגוברת באינטרנט לצורך אינטראקציות מסחריות, כאשר על פי הערכות זו רק תגבר בשנה הקרובה עם זינוק ל-32% מהפעילות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שיעור ההקלקות עדיין נמוך

שיעור ההקלקות הממוצע (CTR) משתפר קלות. נתון המודד את האפקטיביות של קריאות לפעולה, עמד על 4.23% בכל הענפים ב-2023 וצפוי להשתפר קלות השנה ל-4.25%. מדד זה מדגיש את המשמעות של השקעה בקריאות לפעולה והצורך לשפר את אסטרטגית שיעורי ההמרה באתרים.

עם או בלי קשר, 78% מיוצרי הרשת גאים בעבודתם. מסקר שביצעה אלמנטור בקרב מעל ל-1000 יוצרי רשת, עולה כי 78% מהם מרגישים גאווה רבה בבחירת הקריירה שלהם. עוד עלה כי 96% מאמינים כי תחום יצירת הרשת ימשיך לגדול ב-3 השנים הבאות ויש למה לצפות.

מנועי החיפוש עדיין שולטים ברשת

גוגל ישאר גם השנה האתר הפופולרי ביותר, עם למעלה מ-92 מיליארד מבקרים בחודש. בשנת 2023 מספר המבקרים החודשי המוערך בגוגל היה 85.1 מיליארד ו- 93% מהתנועה באינטרנט העולמית הגיע מגוגל, בכך הוא מגבש את מעמדו כמנוע החיפוש העיקרי והמוביל בעולם, את בעל השפעה בלתי מעורערת על עיצוב חוויית הגלישה און ליין. YouTube מגיעה למקום השני עם צפי ללמעלה מ-37 מיליארד מבקרים בחודש, מה שמאשר את מעמדה כפלטפורמת שיתוף וידאו מובילה.

וורדפרס עדיין שולטת בשוק האתרים

למרות החידושים והתחרות הרבה בענף, וורדפרס היתה ועודנה מערכת ניהול התוכן (CMS) הפופולרית והמובילה בעולם, כאשר השנה היא הניעה 43.2% מהאתרים באינטרנט. האימוץ הנרחב הזה מדגיש את הממשק הידידותי והגמישות שלו, מה שהופך אותו לבחירה מועדפת בקרב Web-Creators ומשתמשים כאחד. מהזווית הישראלית אפשר לציין את חברת אלמנטור, אשר השנה הפכה להיות הפלאגין הכי פופולארי בוורדפרס, המדורג ראשון במערכת. יש לציין שנכון להיום כמעט 10% מהאינטרנט בנוי באמצעות אלמנטור, המפתחת את הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח.

אז למה אפשר לצפות?

המגמות שבלטו בשנת 2023 רק מתעצמות השנה ומאפשרות הצצה לנוף הדיגיטלי הדינמי והמתרחב ללא הפסקה. טרנדים אלה ממחישים עבור עסקים, קטנים וגדולים, מדוע חיוני להשקיע באתר אינטרנט איכותי, מעוצב, ידידותי למשתמש ומתפקד. מהנתונים ניתן ללמוד כי חשוב להתמקצע ב-SEO ובאופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, יצירת תוכן איכותי ומעניין תורמת למשיכת ושימור גולשים, שימוש נכון ברשתות חברתיות יכול להרחיב את החשיפה של האתר, הכנסת כלי AI יכולה לשפר משמעותית את תהליך בניית האתר וניתוח נתונים ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית יעילה תורמים להצלחה מקוונת.



לורי מור היא מנהלת מחקר בחברת אלמנטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully