וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך כמעט 2 מיליארד: אלו עשרת האתרים עם הטראפיק הגבוה ביותר בעולם

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 8:34

תהיתם פעם כמה מבקרים יש לגוגל מדי חודש? דוח של אחד מגופי הדיגיטל המובילים בעולם חשף את נתוני התנועה של האתרים הפופולריים ביותר בעולם, והצליח להפתיע אפילו אותנו

טבלת עשרת האתרים המובילים של SEMrush. SEMrush, צילום מסך
טבלת עשרת האתרים המובילים של SEMrush/צילום מסך, SEMrush

בלי קשר לרמת ההכנסות, הרווח הגולמי או כמות החשבונות הפעילים, וכמו בכל תעשייה, גם ברשת האינטרנט העולמית יש כוכבי על שניחנו ביכולת יוצאת דופן למשוך הרבה יותר טראפיק משאר השחקנים בתחומם. בין אם זה בגלל פונקציונליות, קלות שימוש, מראה ותחושה או פשוט מיתוג מוצלח, אין ספק שיש הרבה מה ללמוד מאותן חברות, אשר מאז היווסדן, ובמיוחד בעשור האחרון, שינו את חיינו ללא היכר.

דוח ניתוח תעבורת הגולשים של Semrush לשנת 2022 בדק את 1.98 מיליארד אתרי האינטרנט שקיימים היום ברשת וניתח נתוני תנועה חשובים כמו מספר הגולשים ממכשירים ניידים ונייחים, זמן השהות הממוצע לביקור, ושיעור הנטישה של גולשים מדף הכניסה.

בעוד שמספר אתרי האינטרנט ופלטפורמות המובייל ממשיך לגדול ולשבור שיאים בכל העולם, בכל הנוגע לאתרים בעלי טראפיק גבוה, כבר די הרבה זמן שארה"ב קובעת את המגמה העולמית בנוף זה. לא במקרה, שמונה מתוך עשרת האתרים ברשימה שלפניכם התחילו שם, כשהיוצאים מן הכלל, במקום התשיעי והעשירי, מתבלטים לא רק במוצאם הגיאוגרפי אלא גם באופיים הפיראטי.

אז בלי חפירות מיותרות, קבלו את עשרת אתרי האינטרנט עם הטראפיק הגבוה ביותר בעולם לשנת 2022.

1. Google.com

בטח לא תופתעו לשמוע שלמרות עלייתן של פלטפורמות אלטרנטיביות רבות וההעדפה המובהקת של דור ה-Z לחיפושים בפורמט וידאו, גוגל היא עדיין מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. 4.3 מיליארד משתמשים פעילים, מספר זהה למחצית מבני האדם בעולם, נעזרים בה כדי לבצע חיפושים באינטרנט ולמצוא תוכן רלוונטי.

נכון ל-2022, ד"ר גוגל, כפי שהוא מכונה על ידי רבים, מייצר לא פחות מ- 87.5 מיליארד כניסות בחודש. את הטראפיק הזה, כמו גם את שיעור היציאה מדף הכניסה, העומד על 39.25%, ניתן לייחס בין היתר לעובדה שגוגל משמשת דף הבית למשתמשים רבים, ובפרט למשתמשי גוגל כרום, הדפדפן הפופולרי מבית גוגל, אשר חולש על 65% משוק הדפדפנים.

אלפבית, חברת האם של גוגל, אמנם זוכה להצלחה מסחררת, אבל היא רחוקה מלהיות החברה החזקה או הרווחית ביותר בעולם, ועדיין, בכל הקשור לשליטה ברשת האינטרנט העולמית, היא ללא ספק אלופת העולם.

2. YouTube.com

יוטיוב, גם היא מבית היוצר של גוגל, היא לא רק הפלטפורמה הפופולרית ביותר לשיתוף סרטונים על ידי יוצרי תוכן, אלא גם אחד מהאתרים הפופולריים ביותר ברשת, עם יותר מ-69 מיליארד ביקורים בחודש.

מאז הקמתה ב-2005, יוטיוב עברה דרך ארוכה כשהפכה מפלטפורמה בינונית לשיתוף וידאו לאחד האתרים הפופולריים ביותר ברשת, גם בדסקטופ וגם במובייל. בממוצע, מבקרי יוטיוב צופים ב-5.78 דפים לכל ביקור ומבלים כמעט 35 דקות באתר. מי שנוהג לנתח סטטיסטיקות של שימוש באתרים יודע שמדובר בזמן שהייה אסטרונומי - פי 2.5 מאשר בטיקטוק, ושיעור הנטישה מדף הכניסה, שעומד על 31.29%, גם הוא נמוך למדי ביחס לממוצע העולמי.

עוד בוואלה!

העדכון החדש של גוגל מוכיח פעם נוספת את חשיבותו של תוכן איכותי

לכתבה המלאה

3. Facebook.com

למרות התחרות הגואה מולה והשערוריות התכופות שמייצר המנכ"ל הידוע לשמצה, מארק צוקרברג, פייסבוק, שפרצה לחיינו ב-2007, היתה ונותרה הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, עם 2.85 מיליארד חשבונות פעילים נכון לשנת 2021 ולמעלה מ-12 מיליארד ביקורים בחודש ב-2022. אמנם מדובר במספר עצום של ביקורים, ועדיין מדובר רק בחמישית ממספר הביקורים של יוטיוב.

אם בעבר, נפח התנועה בין משתמשי הסלולר למחשבים שולחניים התחלק כמעט באופן שווה, כיום יותר מ-80% ממשתמשי פייסבוק גולשים בה מהמכשיר הנייד. בממוצע, מבקרים צופים ב-2.85 דפים ומבלים בה כמעט 25 דקות בכל ביקור. את שיעור הנטישה מדף הכניסה, העומד על קצת יותר מ-50%, ניתן לייחס לגלילה האינסופית האופיינית לפלטפורמה, שמאפשרת לגולשים להישאר בדף הבית כמעט לכל אורך הביקור.

4. Twitter.com

מאז הקמתה לפני כ-16 שנים, טוויטר משמשת מקור מידע לשוחרי חדשות, בלוגרים ויוצרי תוכן שאוהבים להביע את דעתם ולהשתתף בשיחות פומביות באופן קצר ותמציתי. עד לא מזמן, פוסטים בטוויטר היו מוגבלים ל-140 תווים בלבד, מה שהפך אותה אלטרנטיבה ראויה לכל מי שהתעייף מהחפירות האינסופיות אצל היריבה הבלתי מעורערת, הלא היא פייסבוק.

עם 396 מיליון חשבונות פעילים (אמיתיים יותר או פחות, אם תשאלו את אילון מאסק), טוויטר מייצרת לא פחות מ-6.84 מיליארד כניסות מדי חודש, אשר מייצבות אותה במקום הרביעי ברשימת האתרים עם הטראפיק הגבוה ביותר בעולם. יחד עם זאת, שיעור היציאה מדף הכניסה הוא בין הגבוהים ברשימה ועומד על 71.76%, עם 1.87 דפים בלבד פר ביקור.

5. Wikipedia.org

מאז פרצה לחיינו ב-2001, ויקיפדיה משמשת אלטרנטיבה דיגיטלית למה שנחשב בעבר למקור המידע האמין ביותר - האנציקלופדיה, והיא מצליחה להעביר אותו בצורה אובייקטיבית וקלה לעיכול. בסיס הנתונים של ויקיפדיה הוא מהגדולים בעולם ומכיל למעלה מ- 56 מיליון ערכים, החולשים על פני תחומי ידע רבים ומגוונים.

בהינתן תימוכין מספקים, כל אחד יכול לתרום תוכן לויקיפדיה, מה שהופך אותה פופולרית במיוחד בקרב כל מי שמעוניין ליצור סמכות ולבסס אוטוריטה עולמית בתחומו. נכון ל-2022, וויקיפדיה נהנית מ-6.3 מיליארד כניסות מדי חודש, עם שיעור יציאה של 61.94%.

6. Reddit.com

קהילות מקוונות תמיד היו פופולריות, ולמרות היותה פחות מוכרת בארץ, Reddit ממשיכה לצבור תאוצה כרשת החברתית הפופולרית ביותר לגילוי טרנדים באמצעות קהילות, אותן היא ממיינת לפי תחומי עניין. עם שווי כולל של 10 מיליארד דולר ו-430 מיליון משתמשים פעילים, לרדיט יש כיום למעלה מ-4.6 מיליארד ביקורים מדי חודש, אשר נמשכים כ-20 דקות בממוצע ונפרסים על פני 3 דפים לביקור ממוצע.

7. Instagram.com

אינסטגרם, הרשת החברתית השניה בגודלה מבית מטא זוכה ל-3.9 מיליארד ביקורים בחודש, אשר נמשכים בממוצע יותר מ-17 דקות ועם שיעור יציאה של 65.91%, הודות לאופייה הממכר של הגלישה בפלטפורמה.
באופן מפתיע, אחוז הגולשים בנייד קטן יחסית לשאר האתרים ברשימה ועומד רק על 64.81%. בהתחשב בעובדה שעד לאחרונה משתמשי דסקטופ לא יכלו להעלות תכנים לפלטפורמה כלל, אלא רק מהמכשיר הנייד, ניתן להסיק כי מרבית משתמשי אינסטגרם הם צופים ולא יוצרי תוכן. ואכן, ההערכה היא שמספר יוצרי התוכן הפעילים באינסטגרם לשנת 2021 עמד על 30 מיליון בלבד, לעומת 1.38 מיליארד חשבונות פעילים.

8. Amazon.com

אמזון, שהתחילה כמיזם פרטי קטן למכירת ספרים באינטרנט, גדלה עם הזמן לכדי אתר המסחר האלקטרוני הגדול בעולם, והיום היא מארחת כ-3.8 מיליארד ביקורים מדי חודש. במהלך השנים, אמזון התרחבה והתחברה בהצלחה לשווקים נוספים כמו וידאו סטרימינג, שירותים מבוססי ענן ומוצרי צריכה מכל המינים והסוגים. מבקרי אמזון צופים ב-4.2 דפים בממוצע ומבלים בה כ-19 דקות בכל ביקור. שיעור הנטישה עומד על 50%.

בתחילת דרכו המקצועית, ג'ף ביזוס היה כל כך עני שהוא נאלץ להשתמש בדלת ישנה בתור שולחן.

9. ReadMangaNato.com

במקום התשיעי ברשימת האתרים הפופולריים ביותר בעולם עומד האתר הפיראטי Readmanganato, המשמש בית לאוהבי מאנגה, ז'אנר פופולרי של ספרי קומיקס יפניים. מדובר במאגר החינמי הגדול ביותר בעולם של ספרי מאנגה, אשר זמינים לקריאה מיידית ללא פרסומות וללא צורך להירשם, ומושכים למעלה מ-3.5 מיליארד ביקורים בחודש, יותר מ-Pirate Bay ו-Fmovies ביחד.

למרות הפופולריות שלו, מדובר באתר לא חוקי וככזה, כבר כמה חודשים שהוא עומד בסכנת סגירה, לאחר שחטף תביעות משפטיות בגין הפרת זכויות יוצרים מהמו"לים הגדולים בעולם של ספרי מאנגה. נכון לכתיבת שורות אלה, האתר עדיין באוויר, אולם בדומה לאתר סדרות טיוי הישראלי, שם הדומיין שלו משתנה לעתים קרובות על מנת לבלבל את רשויות החוק.

10. Lectortmo.com

בדומה למספר 9 ברשימה, גם לקטורטמו הוא ספריית מאנגה פיראטית, עם מאגר עצום של ספרי מאנגה לקריאה ישירה ולמעלה מ-3.5 מיליארד כניסות בחודש, אלא שבשונה מקודמו ברשימה, כל הספרים המופיעים באתר מתורגמים לספרדית. מסתבר שב-2022, מאנגה היא המילה החמה בתחום הספרים, אך למרות התעבורה העצומה באתר הזה, השווי שלו לא מתקרב לזה של קודמיו ברשימה, והוא מוערך בפחות מ-30 אלף דולר נטו. ועדיין, מדובר בכמות לא מבוטלת של טראפיק, עם כמעט 5 דפים לביקור ממוצע ושיעור יציאה של 50% בלבד.

לסיכום

אם ציפיתם לראות כאן שמות כמו BBC, CNN ואתרי חדשות אחרים, תופתעו לגלות שהמדיה החברתית עקפה פי עשרות מונים את הפלטפורמות הללו, שפעם היו מקור המידע העיקרי והיום משמשות בעיקר למי שרוצה להעמיק במידע שאת כותרותיו הוא כבר ראה ברשתות.

אתרי בידור למבוגרים דוגמת פורנהאב אכן מככבים בעשיריה הפותחת כשמדובר בארה"ב, אבל בקנה מידה עולמי הם עדיין לא מגיע לפרופורציות הללו.

למרות שהרשימה הזאת נראית מרשימה ביותר, היא גם נוטה להשתנות לעתים קרובות. מעבר לנתונים המספריים, טבלת האתרים המובילים כוללת גם עמודה של שינויים בדירוג, ויתכן מאוד שעד שתקראו את זה הדירוג ישתנה ויכלול גם את האתרים הבאים ברשימה, כולל Yahoo הארכאית, שכרגע נמצאת במקום ה-13, iCloud של אפל במקום ה-14 וטיקטוק במקום ה-18.

יכולים לנחש איזה עוד אתרים יאפילו לרשימה ב-2023? כתבו לנו בתגובות. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם בהתפתחויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully