וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית: המפתח ליציאה מעבדות לחירות מקצועית ואישית

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 12:25

שילוב בינה מלאכותית במקום העבודה הפך מרעיון חדשני מהפכני למציאות מעשית, ושינה את האופן שבו אנו מתנהלים בפן המקצועי. יצאנו לבדוק באילו כלים משתמשים היום מנהלי שיווק ואיך הם מנצלים אותם כדי לצאת מעבדות לחירות?

מערכת ניטור תנועה בבינה מלאכותית. ריקור,
לא רחוק היום בו נוכל לצאת מהמשרד והעסק ימשיך להתנהל - עם או בלי העובדים./ריקור

אחד היתרונות המרכזיים של הבינה המלאכותית עבור מנהלי שיווק ועובדים בכלל הוא החופש המקצועי שהיא מעניקה. טכנולוגיות חכמות ומתקדמות יכולות לבצע עבורנו משימות שגרתיות וחוזרות על עצמן, ובכך לשחרר אותנו לעסוק בהיבטים האסטרטגיים והקריאייטיבים יותר של עבודתנו.

עם זאת, יתכן שריבוי ההייפ סביב בינה מלאכותית גרם לאכזבה מסוימת בקרב המשתמשים, שכן רבות מהמשימות עדיין דורשות עבודה "ידנית" רבה. ככל שמצטבר הניסיון הקולקטיבי שלנו בכלי בינה מלאכותית, כך מתחדדת בכל ענף מקצועי או תעשייה ההבנה לגבי תהליכים ספציפיים בהם נחוצה אוטומציה, ונבנים פתרונות בהתאם.

יש לציין שרבים מהסטארטאפים בתחום הדיגיטל התחילו מפתרונות שסוכנויות שונות פיתחו עבור הלקוחות שלהם או עבור צורך פנימי של העסק, עד שהן קלטו שהן עלו על מכרה זהב, והחליטו לשנות כיוון ולפעול בסקייל. הבינה המלאכותית, שסקייל זה השם הנרדף שלה, באה לעשות בדיוק את זה: להמיר את שעות העבודה הסיזיפיות ביעילות חסרת פשרות, להגדיל את התפוקה ואת טווח ההשפעה, והכל על סמך נתונים עדכניים ורלוונטיים וצרכים אמיתיים שעולים מהשטח - מבלי לשכוח כמובן לבדוק את העובדות.

אז באילו כלי AI מנהלי שיווק משתמשים היום כדי לצאת מעבדות לחירות ומה בעצם הם עושים איתם?

ChatGPT - העוזר הכל יכול שיודע הכל

תומר צוקר, סמנכ"ל שיווק בחברת D-ID מספר כי "השימוש שלי ב-ChatGPT הפך לפעולה שגרתית וכלי מרכזי לא פחות מאימייל, רשתות חברתיות או דוחות ממערכות ה-Marketing automation. כדי למנף את היכולות של ChatGPT בשימוש היומיומי, קיימות מספר אפשרויות וגרסאות. אני עובד עם גרסה 4 שהיא גרסה בתשלום, המציעה שיפורים והרחבות ביחס לגרסה החינמית והבסיסית. ההתנהלות מול הצ'אט נעשית בשפה טבעית, כאילו אני מנהל שיחה עם יועץ אסטרטגי, מומחית שיווק דיגיטלי או קופירייטרית.

השימוש שלי הוא רחב ונוגע באספקטים מגוונים: כתיבת מאמרים ופוסטים, כתיבת תסריטים לסרטונים, מחקר מילות מפתח למנועי חיפוש, מחקרי שוק ומחקר מתחרים, כתיבת תיאורי מוצר, עריכת תוכן, תרגום מסמכים ואפילו סיעור מוחות - זו משימה קלאסית עבור ChatGPT והוא מפתיע לטובה".

"כסמנכ"ל שיווק בחברת AI אנחנו כמובן משתמשים בפלטפורמה שלנו ליצירת אווטרים ("אנשים דיגיטליים") אשר משולבים בסרטוני השיווק שלנו", מוסיף תומר. "אנחנו משתמשים באווטרים בסרטוני הדרכה על מוצרים חדשים, סרטוני תדמית על החברה, משלבים אותם באתר החברה כערוץ מידע ועוד. האווטארים תומכים ב-120 שפות (כולל עברית) כך שאנחנו חוסכים הרבה זמן וכסף ביצירת סרטוני וידאו שמתאימים ללקוחותינו מסביב לעולם".

תומר מסכם כי, "כ-90% מהשימושים בכלי AI בתחום השיווק הם בתחום יצירת התוכן: טקסטים, תמונות, וידאו וכד' וממחקרים עולה שמנהלי שיווק מצליחים לחסוך בין שעתיים ל-5 שעות בשבוע כתוצאה מהשימוש בכלים החדשים. מדובר בחיסכון מאד משמעותי מבחינה כלכלית (חשבו על מחלקת שיווק הכוללת עשרות עובדים) ומבחינת הפרודוקטיביות המקצועית".

Claude לאופטימיזציה יעילה של קמפיינים

"בתפקידי כסמנכ"לית שיווק, אני משתמשת באופן קבוע במודל AI בשם Claude כדי לבצע אופטימיזציה יעילה וחדשנית של קמפיינים ולקדם את המטרות השיווקיות והעסקיות של חברת GMT," משתפת נטלי אוריצקי אריאלי, סמנכ"לית השיווק של חברת הטכנולוגיות הפיננסיות GMT.

"מה שהופך את השימוש ב-Claude לייחודי הוא היכולת שלו לקרוא ולנתח ישירות קבצים ותמונות, בלי צורך במאמץ נוסף של חילוץ והדבקה של טקסט. זו התייעלות משמעותית, במיוחד כאשר אני צריכה לנתח מחקרי שוק מקיפים ולהפיק מהם תובנות והמלצות למהלכים עתידיים. בעבר, תהליך זה היה ארוך וטרחני, ואילו כעת אני מקבלת את הניתוחים והמלצות ברגע, מה שמאפשר לי להתמקד במשימות אסטרטגיות נוספות. נוסף על כך, השימוש ב-AI מאפשר לי לפתח אסטרטגיות פרסום ממוקדות ויעילות, תוך ניצול מאגרי מידע עדכניים על התנהגות הצרכנים ומגמות בשוק.

אני יכולה להגדיר ל-Claude את קהל היעד, הפלטפורמה והמטרות של הקמפיין, והוא ינתח את התאמתו ויציע שיפורים במידת הצורך. הוא אף מסייע בכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, תוך ניתוח של הסגנון והשפה המוצלחים בהגברת המעורבות. בסך הכל, השילוב של בינה מלאכותית במערך השיווקי מאפשר לי להשיג את יעדי השיווק בצורה יעילה ואפקטיבית יותר, תוך חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פוסטים מדויקים וויראליים עם Meta AI

מאי בינסטוק אורון, ראש תחום מיתוג מעסיק בחברת WalkMe: "על מנת להבין את עומק האפשרויות החדשות שנפתחו למנהלי שיווק, עלינו להתבונן בפיצ'רים החדשניים של מטא, שסוף סוף נפתחו גם למשתמשים מחוץ לגבולות ארה"ב. הכלים החדשים שמציעה Meta AI משחררים מפעולות טכניות גוזלות זמן, מספקים השראה והכוונה לטרנדים וזוויות חדשות, וקרקע פוריה ליצירתיות.

אחד החידושים היעילים ביותר עבורי הוא תזמון פוסטים לאינסטגרם מראש באופן אוטומטי. עד לאחרונה נדרשו מנהלי רשתות חברתיות להיכנס ידנית ולהעלות כל פוסט בשעה הרצויה, או להשתמש באפליקציות חיצוניות מסורבלות על מנת לתזמן. כשמנהלים מספר עמודים עם קהלים ותכנים שונים, הדבר דורש תשומת לב רבה. כעת, ניתן להגדיר את התזמונים הרצויים מראש. הכל על גבי אינסטגרם ישירות.

יצירת תכנים מותאמים אישית הפכה לאירוע קל לתפעול מתמיד. מי שמנוסה בכתיבת פרומפטים ויודע לדייק את טון הדיבור, הפרספקטיבה, קהל היעד, הנושא בו רוצה לעסוק וכדומה, ימצא בכלים החדשים של אינסטגרם שימוש רב.

התכתבות קצרה עם Meta AI בצ'ט של הפלטפורמה יכולה להניב פוסטים מדויקים, גם ברמת הטקסט וגם ברמת הויז'ואל הנלווה. איכות התכנים השתפרה פלאים בתקופה ממש קצרה, ובזכות הבינה המלאכותית הם רלוונטיים, מושכים ומותאמים לפלטפורמה. לצד זה, אסייג ואומר שתמיד נדרשת בחינה של עין אנושית לפני פרסום כל פוסט. "

לסיכום אומרת מאי כי "השימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית הפך לאירוע טכנולוגי מהפכני יותר מכל שינוי שחווינו בתחום. לא רק שאין דרך חזרה, אלא חובה על כולנו להתאים את עצמנו ולהסתגל לשימוש בטכנולוגיה, פרטים וחברות כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully