וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית קישורים - המדריך המלא והמעודכן ליצירת לינקים איכותיים שיקדמו אתכם בגוגל

עומרי כפיר

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 12:34

העסק שלכם לא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל? סביר להניח שאין לו מספיק קישורים. אז מה זה בעצם קישורים, איך בונים אותם ומה צריך לעשות כדי להופיע ראשונים בגוגל?

אתר א' מקשר לאתר ב' ועוזר לו להתקדם בגוגל.. Pixabay.com
אתר א' מקשר לאתר ב' ועוזר לו להתקדם בגוגל./Pixabay.com

למרות השינויים, קידום אורגני עדיין רלוונטי

בעשורים האחרונים, עולם הרכישות והצריכה עבר מהפכה של ממש. אם בעבר הסתמכנו בעיקר על המלצות של חברים ומכרים או על פרסומות באמצעי התקשורת המסורתיים, כיום אנו נעזרים במגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות כדי למצוא את ספקי המוצרים והשירותים המתאימים לנו ביותר.

גוגל, כמובן, ממשיך להיות שחקן מרכזי בתחום, כאשר רבים מאיתנו מתחילים את תהליך הרכישה בהקלדת מילות מפתח רלוונטיות במנוע החיפוש, כמו "אינסטלטור בבת ים" או "עורך דין בירושלים". יחד עם זאת, פלטפורמות נוספות כמו רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם), אתרי השוואת מחירים, אתרי ביקורות וכלי המלצות מבוססי בינה מלאכותית תופסים חלק הולך וגובר בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכנים.

בנוסף, שילוב של פרסום ממומן, שיתופי פעולה עם משפיענים, ויצירת תוכן שיווקי איכותי הפך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של עסקים רבים, במטרה להגיע לקהלי יעד חדשים ולבנות מודעות ואמון במותג. למרות השינויים הללו, חשיבותו של קידום אתרים אורגני בגוגל נותרה איתנה, והתאמת האתר לאלגוריתמים המתוחכמים של מנוע החיפוש היא עדיין מרכיב קריטי להצלחה בעידן הדיגיטלי.

אז מה זה בכלל קישורים ולמה הם כל כך חשובים ל-SEO?

קישור או לִינְק הוא אמצעי המאפשר לעבור מדף אחד לאחר כשגולשים באינטרנט. הקישורים מקשרים את הדף הנוכחי לדפים אחרים, והופכים את הניווט אליהם לקליל ונוח. קישורים יכולים להופיע כחלק אינטגרלי מהטקסט בעמוד שלכם, או באמצעות קליק על אלמנט אחר כמו תמונה או אייקון.

בניית קישורים (לינקים) היא חלק בלתי נפרד מ-SEO. גוגל בוחנת ומנתחת כל הזמן את פרופיל הקישורים שלכם כפקטור מרכזי שמשפיע על ההתקדמות שלכם במנוע החיפוש. כלים ייעודיים כמו ahref backlink checker יעזרו לכם לגלות אילו אתרים מקשרים לאתר שלכם, לאילו דפים הם מקשרים וכמה תנועה מגיעה מהם.

קישור יכול להשתלב בתוך מאמר תוכן שמדבר עליכם, על העסק שלכם, המוצר או השירות שלכם, תוך שימוש במילות המפתח של העסק שלכם, וסיבות מדוע מומלץ לבחור בכם ולא במתחרים. התוכן בדף שאליו מקשרים צריך להיות נהיר, קריא וברור וכתוב בדרך נכונה ומקצועית. ככל שהקישור מקצועי ומדויק יותר - כך האלגוריתם של גוגל מרוצה יותר, וידחוף אתכם מעלה לראש התוצאות שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים. זה עובד בכמה דרכים:

נתיבי ניווט - בדיוק כמו ווייז המכוונת אותנו בכביש, קישורים מנווטים את האלגוריתם של גוגל לבית העסק שלכם, וככל שיש יותר דרכים להגיע אליכם, כלומר, הקישורים שלכם מפוזרים במספר גדול של אתרים חזקים, כך יהיה לו קל יותר להגיע אליכם.

אמינות ורלוונטיות - האלגוריתמים של מנועי החיפוש תמיד יפנו את המחפשים לאתרים שנתפסים בעיניו לאמינים, מקצועיים ורלוונטים, וקישורים הם דרך מצוינת להפגין בדיוק את התכונות האלה. כשאתר אחר מפנה אליכם גולשים, הוא מאותת לגוגל שהוא סומך על המידע המוצג אצלכם, ואם אותו אתר מדורג בעצמו כמוביל דעה בתחום המקצועי שלכם, אז המוניטין שלכם ירוויח מזה, ממש כמו בעולם העסקים.

איכות לפני כמות - לגבי כמות הקישורים, זכרו שלא מדובר במדע מדויק אלא יותר בנסיון וטעייה והבנה מה עובד הכי טוב בשבילכם. יש אתרים שעשרה קישורים חזקים וטובים מקפיצים להם את האתר, ויש כאלו שגם מאה קישורים לא יועילו בגלל התוכן הירוד שבהם. חשוב להקפיד על איכות, והכמות? לפי מה שעובד לכם. עם זאת, חשוב לרענן את הקישורים וליצור חדשים לעיתים קרובות כדי לשמור על עניין ורלוונטיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מאילו אתרים כדאי לקבל קישור?

באופן כללי, ככל שאתר יותר מוכר, ידוע ומכובד באזורכם או בתחום המקצועי שלכם, כך הקישור ממנו יהיה בעל ערך רב יותר עבורכם. כדי לבחון את הסמכות של אתרים כאלה, הנה כמה גורמים לשים לב אליהם:

  • מילות מפתח - אילו אתרים עולים בגוגל כשאתם מחפשים ביטויים או שאלות נפוצות מתחום העיסוק שלכם? אלה האתרים שאתם רוצים שיקשרו אליכם.
  • תוכן איכותי - התוכן באתר שמקשר אליכם צריך להיות נכון עובדתית, מדוייק ומקצועי, מעניין וכתוב כהלכה. גם הנראות של האתר חשובה, כמו גם מהירות הטעינה והנראות במנועי חיפוש.
  • תנועה ערה - אתר שיש בו תנועה מרובה, שאנשים מתעניינים ונכנסים אליו באופן תדיר, ייחשב בעיני האלגוריתם כאתר רלוונטי ומתאים לבחירה. אתר שאין בו תנועה מרובה או שלא עודכן זה מספר שנים, ייתכן והאלגוריתם ימקם אותו נמוך יותר מהמתחרים.
  • קישורים מאתרים חזקים - כאשר יש הפניות וקישורים לאתר שלכם מאתרים חזקים אחרים כגון אתרי חדשות, אתרים מקצועיים לתחום שלכם, מגזינים דיגיטליים, או אתרים פופולריים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, האלגוריתם מציין זאת לזכותכם ורואה את האתר שלכם כמקום אמין, רלוונטי וכדאי למחפשים.

אז איך משיגים קישורים?

פרסום מאמרים מקצועיים וראיונות של צוות ההנהלה באתרים רלוונטיים היא אסטרטגיה אפקטיבית לבניית קישורים איכותיים לאתר שלכם. באמצעות הצגת תובנות ייחודיות והענקת ערך בתחום, תוכלו לקבל בצורה טבעית קישורים מאתרים מובילים בעלי תנועת גולשים משמעותית. מאמרים וראיונות ברמה גבוהה יחזקו את הסמכות והאמינות של המותג שלכם בעיני מנועי החיפוש והגולשים כאחד.

החלפת קישורים עם שותפים עסקיים היא דרך נוספת לחזק את פרופיל הקישורים של האתר שלכם. זהו את כל השותפים, הספקים והלקוחות הרלוונטיים שיש להם אתרי אינטרנט, ובקשו מהם להוסיף קישור לאתר שלכם תמורת קישור לאתר שלהם. קישורים הדדיים יגבירו את כמות ההפניות לאתר שלכם וגם יאותתו לגוגל על קשרים אמיתיים ומערכות יחסים בתעשייה. הקפידו לבחור שותפים עם אתרים איכותיים ורלוונטיים לתחום שלכם, שכן קישורים ממקורות מהימנים נחשבים בעיני מנועי החיפוש כבעלי ערך רב יותר. זכרו, מדובר ביחסים של תן וקח - תהיו נדיבים והוגנים בעת בקשת קישורים מאחרים.

אינדקסים נישתיים הממוקדים בתחום ספציפי בעלי שדה סמנטי שקשור לאתר שלכם יכולים להיות מקור מצוין לקישורים איכותיים ורלוונטיים. למשל, אינסטלטור מבת ים ירצה להופיע באינדקס בעלי המקצוע של גוש דן, וכן באתרים כמו מדרג ו"אמון הציבור", וחנות מחשבים בשרון תרצה להופיע בזאפ, איזי ואתרים דומים בתחום. אל תסתמכו על אתר חזק אחד- פזרו את הסיכון והגדילו את פרופיל הקישורים שלכם. ברוב המקרים ניתן לעשות זאת ללא תשלום.

קישורים מרשתות חברתיות הם כמובן מרכיב חשוב באסטרטגיית בניית הקישורים. הם תורמים לגיוון פרופיל הקישורים, מושכים תנועת גולשים ישירה לאתר, ומספקים לגוגל אינדיקציות על פופולריות ומעורבות המותג ברשתות החברתיות.

קניית קישורים שמטרתם להגדיל את האמינות והסמכות שלכם. האלגוריתם של מנועי החיפוש וגם הגולש למעשה נתקלים בהמלצה, ובכך, בית העסק שלכם מזנק קדימה בטבלת החיפושים בגוגל ומגיע לקהלים רחבים יותר יחד עם הגדלת כמות הלקוחות. מדובר באסטרטגיית שיווק לכל דבר ועניין, שיכולה להפוך גם עסק לא מוכר למותג משגשג.

מה הסיכונים של בניית קישורים?

חשוב לדעת שכמו שהאפקט של קישור איכותי יכול להיות מאוד חיובי ולעזור בהגדלת המותג, כך גם להפך יכול לקרות כאשר מקבלים קישור מאתר מפוקפק.

בנוסף, בניית קישורים בצורה אגרסיבית מדי או ע"י שימוש בטכניקות מפוקפקות עלולים להוביל להענשה מצד מנועי החיפוש ולפגיעה בדירוג האתר. קישורים ממקורות לא אמינים או מאתרים שאפילו נחשבים ל"ספאם" עשויים להזיק למוניטין המותג שלכם ולביצועים של האתר.

לכן, חשוב להקפיד על בניית קישורים בצורה כמה שיותר אסטרטגית, טבעית ומפוקחת, תוך התמקדות באיכות ולווא דווקא בכמות הקישורים הנכנסים.

מה חשוב לבדוק לפני שקונים קישורים, ואיך עושים את זה נכון?

  • מוודאים שלאתר המקשר יש טראפיק אורגני גדול ושהוא מדורג גבוה בתוצאות החיפוש הנפוצות בעולם התוכן שלכם.
  • מוודאים שהטראפיק באתר מגיע ממדינות שרלוונטיות לעסק שלכם. אם למשל אתם משווקים ללקוחות בארה"ב, אז עיקר הטראפיק צריך להגיע משם.
  • עוברים ויזואלית על האתר ושוללים את האופציה שמדובר באתר GUEST POSTING שהוקם כדי למכור קישורים - אם זה מרמז את זה בצורה בוהקת, שוללים את האתר.
  • בודקים אינדיקטורים כמו ציון סמכות (DR) של בין 30 ל-80, ציון ספאם נמוך ועוד.
  • פרופיל הקישורים של האתר המקשר צריך להיות מורכב מאתרים חזקים ואמיתיים.

לסיכום, 3 דרכים מרכזיות לבניית קישורים

1. קישורים טבעיים - גולשים מגיעים לאתר ומגלים לבד את הערך בתוכן שאתם משתפים, ולכן יחליטו לשתף את האתר ברשתות החברתיות שלהם, בבלוגים שלהם או בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית ובכך תזכו בתנועה אורגנית וטבעית.

2. פניה יזומה - תוכלו לכתוב בעצמכם מאמר תוכן ולשלב בו קישור, ולפנות לאתרים חזקים שיעלו אותם. אם יש לכם מומחיות ספציפית ואתם לא מפחדים להתראיין, שקלו להציע את עצמכם כמרואיינים בתכניות אירוח, פודקאסטים ואתרי נישה. זכרו לכלול קישור לאתר שלכם בתיאור של כל סרטון או קטע מדיה בו השתתפתם ולציין זאת בהקלטה עצמה.

3. תחזוקה שוטפת - בהשקעה של פחות משעה בחודש תוכלו להפיץ בעצמכם את הקישורים לאתר שלכם. כמו שהזכרנו בסעיפים הקודמים, תוכלו להפיץ בעצמכם ברשתות חברתיות, להחליף קישורים עם אתרים דומים, לרשום את האתר שלכם באינדקסים וכו'. כל מקום שאתם חושבים שיש בו קהל שיכול לקבל ערך מהתוכן שמפורסם אצלכם באתר יכול להיות מקום אופציונלי להפצת קישורי האתר שלכם.



עומרי כפיר הוא מנכ"ל חברת דיגיאסטס, חברת קידום אתרים אורגני המתמחה בין היתר בקנייה ומכירת קישורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully