וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוניתם? גוייסתם? בהייטק הישראלי לא נרתעים וממשיכים לגייס עובדים

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 14:28

בצל המלחמה המתמשכת, תעשיית ההייטק ממשיכה להיות זרקור של תקווה, חוסן וצמיחה, ולהציע שפע של משרות והזדמנויות תעסוקה. עם זאת, כשרבים מהמועמדים מגוייסים או מפונים מבתיהם, תהליכי האיתור והגיוס נראים קצת אחרת

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על עלייה במספר המשרות הפנויות במשק: חודש יוני עמד על 137,070 משרות, לעומת 136,378 משרות פנויות שדווחו במהלך אפריל האחרון. הגידול במספר המשרות הפנויות במשק הוא ביטוי להמשך הצמיחה והחוסן שתעשיית ההייטק הישראלית מפגינה אל מול כל האתגרים, אך גם להשלכות גיוס המילואים הנרחב, שמעכב את תהליכי הגיוס. אם כן, כיצד המלחמה השפיעה על תהליכי הגיוס והקליטה ולאילו משרות סטארטאפים מגייסים כיום?

תהליכי הגיוס נראים אחרת

"מאז ה-7 באוקטובר, עובדים ועובדות מחפשים יציבות וביטחון ולא ממהרים לעזוב מקום עבודה לטובת שיפור התנאים או פיתוח הקריירה. הקריטריונים שלנו נשארו כבעבר - גם כיום אנחנו מחפשים את העובדים והעובדות המנוסים, האיכותיים והמקצועיים ביותר, עם סל כלים ויכולות רלוונטי לתפקידים שאליהם אנחנו מגייסים" מספר עידו פלג, סמנכ"ל תפעול ב-Stampli, מובילה עולמית באוטומציית AI של חשבוניות לעסקים.

"עם זאת, זיהינו שתהליכי האיתור מתארכים עקב חוסר זמינות בשל גיוס למילואים או הרתמות בחברה האזרחית. אנחנו עושים את מירב ההתאמות הדרושות שיסייעו לזרז ולייעל את תהליך הגיוס והקליטה, בגמישות מרבית למצב. כמובן שאנו מגלים רגישות למצבים אישיים מורכבים, מועמדים שפונו מבתיהם, או מועמדים שנפגעו בצורה כזו או אחרת מהמלחמה."

ריקי הראל, Director of HR & Talent Acquisition ביוניקורן ביטוחי הסייבר At-Bay: "בצל המיתון העולמי והמלחמה המתמשכת, ההייטק הישראלי מתאמץ להמשיך ולדלוור ולעמוד ביעדים העסקיים. תהליכי הגיוס נמשכים ונפתחות משרות חדשות, אך ישנם שינויים מכורח המציאות. חשוב לנו לאפשר לטאלנטים מתאימים להגיש מועמדות למשרה ולא לפספס מועמדים ראויים בגלל חוסר זמינות. האתגר הוא ליצור תקשורת ברורה מההתחלה לגבי זמינות המועמדים, כדי שנעצב את התהליך בהתאם.
למשל, אם איתרנו מועמד רלוונטי שמשרת במילואים, ננסה להגמיש ולהתאים את התהליך עד כמה שניתן: פגישות זום יהפכו לשיחות טלפון, מטלת בית שלוקחת מספר ימים תהפוך למבדק טכנולוגי פרונטלי וכדומה".

היא מוסיפה ש"באט-ביי ישנה הערכה רבה לאזרחים המשרתים והזדהות ערכית עם הנושאים בנטל. בשיא המלחמה, 15% מעובדי החברה בישראל שירתו במילואים וכלל המשרתים קיבלו מענק מהחברה כהוקרה על שירותם".

התחרות על הטאלנטים ירדה

גל כהן, מנהלת גיוס בסטארט-אפ DoorLoop, דווקא מרגישה עליה בביקוש מצד המועמדים, ומפרטת: "יותר ויותר עובדים מספרים שהם קוצצו או הוצאו לחל"ת ממקומות העבודה שלהם; רבים מספרים על קשיים כלכליים בחברות בהן הם עובדים, ורצון להגיע למקום יציב יותר. מאז המלחמה, התחושה היא שמועמדים קצת יותר מחויבים ומושקעים בתהליך שלנו, וניכר לראות שהתחרות בשוק מעט ירדה.

בתחילת המלחמה, כאשר אחוז הגיוס למילואים היה גבוה, חלה דעיכה מסוימת בתהליכי הגיוס.
מועמדים לא היו מעוניינים להתחיל תהליך או להיות מושקעים במשהו חדש, זה פשוט לא היה בראש סדר העדיפויות שלהם. הרבה מועמדים שכבר עברו אצלנו מספר ראיונות נקראו למילואים ונאלצו להפסיק את התהליך. חלקם הגדול, גם אחרי שסיים את שירות המילואים, לא בהכרח היה מעוניין לחזור לתהליך מחשש שיזומנו פעם נוספת, חוסר הוודאות ואי היציבות התעסוקתית בשוק גרמה לעובדים רבים להישאר במקום עבודתם עד יעבור זעם והגיוסים כמובן נפגעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרינה גורמן, מנהלת גיוס בסטארט-אפ HoneyBook מספרת ש "בהאניבוק אנחנו מקפידים על גדילה מתונה ואחראית, ומגייסים את הטאלנטים שלנו בפינצטה. זו האג'נדה שמנחה אותנו בשגרה והיא בעלת ערך אדיר במיוחד בתקופות המאופיינות בחוסר וודאות.

התחרות על הטאלנטים תמיד גדולה וכעת האתגר אף גדל יותר. הרבה מועמדים במילואים, במשברים אישיים, או בחשש מלעשות שינוי בקריירה כששום דבר לא בטוח מסביב. ולכן על כל מועמד מוכשר יש תחרות אדירה. מהצד שלנו, התאמנו את תהליכי האיתור והפניות למועמדים. אני זוכרת מספר מקרים של מועמדים מהתקופה האחרונה ששיתפו אותנו שהיו שמחים להתחיל תהליך אך בן או בת הזוג במילואים וכל עומס החיים עליהם כרגע. אז התאמנו את התהליך לקצב שלהם, או חיכינו לזמן מאפשר יותר.

כמו שצוות הגיוס שלנו היה בתפקוד חלקי בגלל שירות מילואים; כך גם המועמדים. כל אלה משפיעים ומאטים את קצב הגיוס וראינו את ההשפעה הישירה על תוצאות הגיוס בחציון הזה, שהיו נמוכות בחצי מהקצב הרגיל שלנו. כחלק מהפקת הלקחים תגברנו את הצוות וחזרנו לקצב הגיוס השגרתי שלנו".

לאילו משרות מגייסים כיום?

עידו רכלבסקי, CTO ב-Laguna Health, אומר כי "בצל המלחמה יש כמובן סטגנציה מסוימת בשוק וטאלנטים אינם ממהרים להחליף מקומות עבודה, אך מי שהתשוקה שלהם היא להצעיד את תחום הבריאות קדימה ולשפר את האופן שבו מטפלים באנשים, וגם מחפשים סטארט-אפ בצמיחה מתקדמת ואוהבים עבודת צוות, יוכלו למצוא את זה אצלנו. למרות המצב, אנחנו ממשיכים לגייס עובדים ועובדות לתפקידי פיתוח כמו מהנדס/ת Back-end בכיר, מעצב/ת מוצר בכיר, מנהל/ת IT ו- DevOps.

עידו פלג: "סטמפלי נמצאת במגמת צמיחה מתמדת. לאחרונה הרחבנו את המשרדים במרכז הפיתוח שלנו בת"א ואנחנו מגייסים משרות חדשות במגוון תחומים. ישנם מספר תפקידים אסטרטגיים לגיוס בתקופה הנוכחית; מהנדס/ת Java Back-end בכיר, מהנדס/ת Full Stack בכיר, מנהל/ת מוצר בכיר ועוד נוספות. תעשיית הטק הישראלית מאופיינת ביכולת להפגין גמישות וחוזק נוכח שינויים ואילוצים. גם בתקופה הנוכחית- נמשיך לדלוור ולצמוח".

ריקי הראל: "באט-ביי אנו מגייסים כיום למשרות פיתוח, עיצוב מוצר ועוזר/ת אישי/ת למנכ"ל. השוק כיום הוא שוק מעסיקים, אך מאחר וטאלנטים רבים אינם זמינים בשל שירות מילואים, זמן החיפוש אינו מתקצר והתקשורת מבוססת על גמישות מחשבתית ואותנטית משני הצדדים".

"עכשיו, וכמו תמיד, אנחנו מגדילים את צוות הפיתוח שלנו ומחפשים מפתחי Full Stack בכירים שיצטרפו אלינו ויעבדו עם MERN Stack. בנוסף, אנחנו מגייסים למשרות כמו מהנדס/ת אוטומצית QA, שיווק מחזור חיי לקוח, מנה/ת מוצר Growth, מנהל/ת מוצר בכיר וכותבי תוכן. עתידות להיפתח עוד משרות מעניינות ממש בקרוב", מציינת גל כהן ומוסיפה: "אנחנו מחפשים עובדים מקצוענים, שיודעים לעבוד תחת לחץ ובסביבה דינאמית. עובדים שהגיעו לתת את ה-100 אחוז שלהם, אבל שתוך כדי ידעו לשמור על האווירה הטובה שיש אצלנו. חשוב לנו לשמור על החומר האנושי בחברה, ולשמור על אווירה כיפית שעושה חשק להגיע למשרד".

"כיום בהאניבוק אנחנו מגייסים למגוון משרות; מפתחים, ראשי צוותים, אנליסטים, אנשי מוצר ומעצבים" מציינת מרינה גורמן "אנחנו מחפשים עובדים ועובדות מנוסים ומקצועיים, עם אהבה אמיתית למקצוע שלהם, שיש להם את התשוקה להצליח וכאלה שרואים את עצמם כאחראים על הצלחת החברה.

לסיכום,

תעשיית הטק זכתה לכינוי "הקטר של המשק" בשל האחריות והתרומה העצומה שלה לכלכלה הישראלית. גם כיום יש לתעשייה תפקיד מרכזי ליציבות המשק והחברה הישראלית ביום שלאחר המלחמה; המשך הצמיחה והגיוסים הם ביטוי לתפקיד החברתי-כלכלי של התעשייה, ומשמעותיים לחוסן הישראלי במובנו הרחב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully