וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתים משיעמום: הטעות שגורמת ללקוחות הכי נאמנים לנטוש מותגים

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 16:36

הלקוחות שלכם נוטשים? ייתכן שאתם פשוט משעממים! מדד נאמנות הלקוחות השנתי הרביעי של SAP Emarsys קובע שבמיוחד בדורות הצעירים, גם הלקוחות הכי נאמנים ינטשו את המותג שלכם אם ירגישו משועממים ממנו

אל תתנו ללקוחות להשתעמם מהמותג שלכם.. Unsplash
אל תתנו ללקוחות להשתעמם מהמותג שלכם./Unsplash

קצת שעמום עוד לא הרג אף אחד, האמנם? מתברר ש-46% מבני דור ה-Z בבריטניה ו-29% השייכים לדורות אחרים נטשו מותג שפעם היו נאמנים אליו בגלל ש'השתעממו' ממנו. כך נמצא במדד נאמנות הלקוחות (CLI) השנתי הרביעי של SAP Emarsys, המבוסס על מחקר אשר נערך בקרב 2,010 משיבים בבריטניה מעל גיל 16.

נתוני המחקר בבריטניה תואמים לנתוני מחקר דומה שערכה SAP Emarsys לאחרונה בארה"ב, בו נמצא כי 43% מבני דור ה- Z ו-41% מהמילניאלס אמרו שינטשו מותג לו היו נאמנים אם הוא יהפוך למשעמם.

מותגים שרוצים לבלוט בנוף צריכים לחדש

על פי המחקר, גם אם לצרכנים אכפת מאוד מהמותג, המפתח לבלוט בטווח הארוך טמון בפרסונליזציה טובה יותר, תוכן רלוונטי יותר והצעת נקודות מבט ייחודיות המותאמות לתחומי עניין אישיים. לפי נתוני SAP Emarsys, צרכנים צעירים יותר נמשכים במיוחד לשיווק חדשני. 30% מבני דור ה-Z בהשוואה ל-23% מכלל הדמוגרפיה, ניסו מותג חדש בגלל 'השיווק היצירתי' שלו. בנוסף לכך, 31% מבני דור ה-Z מתפתים על ידי מותגים המשתמשים בתוכן 'מגניב' לעומת 21% מקבוצות גיל אחרות. כמו כן, 28% מבני דור ה-Z בהשוואה ל-17% מהקהל הרחב מחפשים מותגים המספקים 'חוויות בלתי נשכחות'.

לדוגמה, מותג המים בבקבוק Liquid Death נתפס כ"מבדר באופן קיצוני" כדי להשיג את תשומת לב הצרכנים וכך גם הסרטון של מותג חנויות המזון המקוון הבריטי Asda having a 'Brat Summer'. המותגים הללו הציבו רף על ידי הפיכת מוצרים או שירותים יום-יומיים למשהו חדשני ובלתי נשכח. בין אם מדובר ב-'Brat' או 'Demure', המדד של SAP Emarsys ניסה לבדוק מה נדרש כדי שמותגים ירחיבו את הנאמנות הראשונית שהוצתה על ידי טרנדים מהירים ברשתות החברתיות לנאמנות אמיתית וארוכת טווח?

@asda First it was #bratgirl summer and now we give you #BratNan summer serving in store ?? #ASDA #Nanfluencers #asdanans #brat #bratsummer #charlixcx ♬ original sound - Asda

האסטרטגיה השיווקית שגורמת ללקוחות לחזור פעם אחר פעם

מותגים כמו Ferrara Candy Company ופיצה האט זיהו כי אסטרטגיית שיווק רב-ערוצית היא המפתח לנאמנות אמיתית והם הופכים כל אינטראקציה למשמעותית באמצעות יצירת שיחות דו-כיווניות מותאמות אישית. הדבר מביא לכך ששלב החיים של הצרכן הופך לברור יותר ועם כל אינטראקציה עתידית, המותג יכול לחזות בצורה טובה יותר את הצרכים הבאים של הלקוח.

לקוחות מזהים כעת את המרת הערך - כאשר הם משתפים מידע כמו כתובת דוא"ל או תאריך לידה, הם מצפים למשהו בעל משמעות בתמורה, כמו נקודות נאמנות, הטבות VIP או גישה מוקדמת למוצרים חדשים. והתוצאה? חווית לקוח ברמה גבוהה שגורמת להם לחזור שוב ושוב.

ה-AI עוזר לטפח נאמנות למותג

אנשי השיווק פונים באופן גובר והולך לשימוש ב-AI כדי לטפח נאמנות ארוכת טווח ולהגיע לקהלים חדשים. לפי מחקר נוסף של SAP Emarsys, 66% מהמשווקים מסכימים כי ה-AI יהיה חיוני לחיזוק מעורבות הלקוחות ב-2024 ו-50% כבר חוו עלייה במעורבות לאחר הטמעת פרסונליזציה מבוססת AI. ה-AI מאפשר למותגים לשמור על תחרותיות על ידי הסתגלות מהירה לציפיות המשתנות של הלקוחות.

שרה ריכטר, CMO ב-SAP Emarsys, מסבירה, "ברור כי הצרכנים כיום - ולא רק דור ה-Z - מצפים ליותר מ'עסקים כרגיל' - הם רוצים חוויות משמעותיות ובלתי נשכחות. המפתח לכך הוא פרסונליזציה. AI הוא הפתרון המעשי היחידי לאספקת אינטראקציות מותאמות וייחודיות בכל ערוץ שהוא וברגע המתאים. מותגים המאמצים פרסונליזציה מבוססת AI מצוידים בצורה הרבה יותר טובה כדי לשמור על מעורבות הלקוחות, במיוחד כאשר טווחי הקשב הם קצרים והדרישות גבוהות. באמצעות שילוב אסטרטגיות שיווק מסורתיות ויכולות מתקדמות של AI גנרטיבי וחיזוי באמצעות AI, אנחנו מעצימים את אנשי השיווק ליצור חוויות יוצאות מהכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully