וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם חנות באינטרנט? כך תתכוננו לבלאק פריידיי וסייבר מאנדיי 2022

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 14:48

בעוד שעסקים אונליין ואופליין בכל העולם נערכים למבצעי בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, ריכזנו עבורכם כמה מהטקטיקות המומלצות ביותר כדי למקסם את המכירות ולמזער נטישת לקוחות בעונת הסיילים החזקה ביותר של השנה

אל תיתפסו לא מוכנים - כל הטיפים לעונת סיילים מוצלחת ב-2022. Pexels.com
אל תיתפסו לא מוכנים - כל הטיפים לעונת סיילים מוצלחת ב-2022/Pexels.com

נובמבר כבר כמעט כאן, ואיתו המבצעים של בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, כריסמס והשנה החדשה. על פי תחזית אדובי לחגי הקניות של 2022, צרכנים יוציאו קרוב ל-210 מיליארד דולר באינטרנט בעונת החגים, ויגדילו את ההוצאה הכוללת שלהם ב-16.6% ביחס לשאר ימות השנה.

למרות שהתחזית מורה על ירידה בנפח המכירות ביחס לשנים קודמות בשל המיתון הגלובלי ועליית מחירי המזון, הדלק ומצרכי בסיס אחרים, עדיין מדובר בעונת המכירות החזקה ביותר של השנה ובהתאמה, כמעט כל מתחרה בכל תחום אפשרי יציע מבצעים בזמן הזה. זה מותיר אותנו עם שאלת השאלות והיא, כיצד נוכל להתעלות מעל התחרות ולמשוך לקוחות דווקא לחנות שלנו?
אז רגע לפני שאתם מכריזים על מבצעים חסרי תקדים, הכנו לכם צ'קליסט של כל מה שכדאי לכם להכין מראש כדי לוודא שלא השארתם כסף שוכב על הרצפה.

לפני הכל, הגדירו יעדים

הדבר החשוב ביותר שכדאי לעשות לפני שמשיקים מסע פרסום, הוא להגדיר את המטרות שלכם. למה בעצם אתם משיקים את המבצע ולאילו תוצאות אתם מצפים?

לצורך העניין, "למכור כמה שיותר" זו לא מטרה ריאלית או ישימה, כיוון שאין לכם שום דרך למדוד אותה. לעומת זאת, "הגדלת המכירות או הרווחים ב-33% במהלך סוף השבוע של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי" היא דוגמא ליעד שתוכלו למדוד בצורה מדויקת באמצעות כלי מעקב כמו גוגל אנליטיקס, או כל פלטפורמה אחרת שאתם משתמשים בה לניטור המכירות שלכם.

מודל SMART, המשמש לעתים קרובות להצבת יעדים בניהול פרויקטים, הוא כלי אפקטיבי להגדרת מטרות, שניתן ליישם גם במבצעי נובמבר. הגדרת יעד ספציפי, מדיד, בר השגה, רלוונטי ומוגבל בזמן יאפשר לכם לנתח את התוצאות ולהבין באיזו יעילות ערוצי התקשורת שלכם עבדו, ומה ניתן לשפר לקראת עונת המבצעים הבאה. בואו נפרק רגע מה בעצם זה אומר.

  • Specific: היעד צריך להיות ספציפי למוצר או לקטגוריה שבה אתם רוצים להגדיל מכירות - למשל, הגדלת המכירות בקטגוריית בגדי חורף לנשים, בידיעה שזו אחת הקטגוריות החמות ביותר לעונה זו ולקהל היעד שלכם, היא יעד ספציפי.
  • Measurable: הגדירו יעד שניתן למדוד אותו במספרים - למשל, הגדלת המכירות של שמלות חורף ב-30% ביחס לחודש שעבר היא יעד מדידה ובר השואה.
  • Achievable: היעד צריך להיות מציאותי וניתן להשגה בהתבסס על ניסיון העבר והקמפיינים הקודמים שלכם - למשל, הגדלת המכירות של שמלות חורף ב-10% בהשוואה לנובמבר האחרון היא יעד שאמנם עשוי לאתגר אתכם, אבל הוא לא מוגזם, ואם הפקתם לקחים מטעויות עבר, בהחלט סביר שתצליחו להגשים אותו.
  • Relevant: ההצעה צריכה להיות רלוונטית לתקופה ולקהל היעד - למשל, מבצעי סוף עונת הקיץ אינם מתאימים למכירות של נובמבר, בהם מרבית הלקוחות יחפשו בגדי חורף.
  • Time-limited: היעד צריך להיות מוגבל בזמן - למשל, במהלך סוף השבוע שבין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי.

עוד בוואלה!

שבע שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם בונים חנות און ליין

לכתבה המלאה

בחרו את המוצרים שבמבצע וחדשו את המלאי שלהם

חשוב מאוד לדעת על אילו מוצרים אתם הולכים להציע מבצע, ובאיזה היקף. מצד אחד, אתם רוצים להציע הנחה על פריטים פופולריים כדי להביא תנועה לאתר שלכם. מצד שני, אתם גם רוצים לוודא שאותם מבצעים יהיו משתלמים עבורכם כדי שלא תצאו מופסדים.

עשו את החישובים שלכם מבעוד מועד והגדירו את גובה ההנחה שתרצו להציע עבור פריטים ספציפיים. מומלץ לבדוק מה קורה אצל המתחרים ולוודא שההצעה שלכם אטרקטיבית מספיק כדי להאפיל עליהם, או להציע את אותם פריטים כחלק ממארזים משתלמים שגם יגדילו את סל הקניות הממוצע ללקוח.
כחלק מתכנון הקמפיין, מומלץ מאוד לבצע חידוש מלאי בטרם השקת המבצעים, כדי למנוע מצב שבו הקמפיין מציע פריטים שבפועל אינם קיימים או אינם יכולים להגיע ללקוח תוך זמן סביר.

גם במהלך המבצע, מומלץ לשים עין על זמינות הפריטים באתר ולוודא שיש מספיק, במיוחד מהפריטים הפופולריים, כדי לספק אותו לכל הרוכשים. אם יש לכם ספירת מלאי אוטומטית באתר, מספר הפריטים לאחר כל רכישה יחושב מחדש באופן אוטומטי. הגדירו הזמנת מוצרים אוטומטית בקטלוג לאחר הוספתם לעגלת הקניות כדי להימנע ממצבים בהם מבקרים מוסיפים פריטים לעגלת הקניות וממשיכים לגלוש באתר, אבל אז לא יכולים לקנות אותם כי הם נמכרו בינתיים.

הכינו את האתר שלכם לעונת המבצעים

  • צרו תת קטגוריה של מבצעים מיוחדים לבלאק פריידי באתר שלכם.
  • סמנו פריטים מוזלים בתגית "מבצע" והציגו את המחירים הישנים לצד המחירים החדשים.
  • הוסיפו ווידג'טים של משוב כדי שמשתמשים יוכלו ליצור איתכם קשר במהירות ולשאול שאלות.
  • הכינו מראש תסריטי תגובה כדי לא לבזבז זמן על ניסוח תשובות לכל לקוח בנפרד.
  • הגדירו מענה אוטומטי לשאלות נפוצות כך שהלקוח יקבל תשובה מיידית ולא יצטרך לחכות שתתפנו אליו. עשו זאת בכל ערוצי התקשורת הקיימים, בין אם זה צ'אט באתר, בואצאפ, או בהודעות הפרטיות של החשבונות שלכם ברשתות החברתיות.
  • וודאו שלכל מוצר באתר יש סעיף "מוצרים קשורים" שיכולים להשלים את המכירה או להגדיל אותה. למשל, אם המוצר שבמבצע הוא מברשת שיניים, תוכלו לכלול במוצרים הקשורים משחת שיניים ומי פה, ולמכור את שלושתם יחד כמארז חגיגי.
  • הציעו פריטים, שירותים או הנחות נוספות בדף ה"תודה" שהלקוחות רואים לאחר ביצוע רכישה.
  • הגדירו מייל אוטומטי שישלח ללקוחות שנטשו את העגלה שלהם לפני סיום ההזמנה. תוכלו לכלול הנחה נוספת או טיימר שיראה להם שכדאי להם להזדרז לפני שיסתיים המבצע.
הבלאק פריידי אמנם יגיע רק ב-25 לנובמבר, אבל אף פעם לא מוקדם מדי כדי להודיע עליו ללקוחות שלכם, כמו שעשו בחנות האונליין של רשת באג.. באג, צילום מסך
הבלאק פריידי אמנם יגיע רק ב-25 לנובמבר, אבל אף פעם לא מוקדם מדי כדי להודיע עליו ללקוחות שלכם, כמו שעשו בחנות האונליין של רשת באג./צילום מסך, באג

בדקו את האתר שלכם על מכשירים שונים

לקוחות פוטנציאליים עשויים לצפות באתר שלכם ממספר מכשירים במקביל: מחשב נייד, טאבלט או סמארטפון. לדוגמה, יתכן שלקוח יוסיף מוצר לעגלה מהטלפון הנייד בדרכו לעבודה, אך ישלים את הרכישה רק בערב מהמחשב הביתי שלו. אם האתר שלכם יראה טוב ויטען במהירות מכל המכשירים, זה ישאיר רושם טוב על הלקוח, ואם סל הקניות יהיה מסונכרן בשני המכשירים, בכלל עשיתם לו חיים קלים.

בדקו איך האתר שלכם נראה בנייד והחליפו בלוקים במידת הצורך כדי לגרום לדפים להיטען מהר יותר. תמונות, סרטונים ואלמנטים עתירי גרפיקה אולי נראים מרשימים במחשב, אך עשויים להאט מאוד את הטעינה של הדף במכשירים ניידים. הפעלת אופציות כמו Lazy Load והסרת אלמנטים שמכבידים על הטעינה כמו קוד של צד שלישי ישפרו פלאים את חוויית המשתמש וישאירו רושם טוב על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הכינו את אפשרויות המשלוח שלכם

כחלק מהכנת האתר לעונת המבצעים, חשוב לוודא שיש לכם אפשרויות משלוח סבירות ובזמינות גבוהה, ולעמוד בציפיות הלקוח לזמן אספקה מהיר. הציעו מספר אפשרויות משלוח וקבעו זמני אספקה ​​ריאליים עבור כל אחד מהם: שליח עד הבית, משלוח לנקודת איסוף או לסניף הדואר, או איסוף עצמי. במקרה של איחורים, שליחת התראה ללקוח תראה לו שאתם רואים אותו ושאתם "על זה", לעומת מצב בו הוא צריך לקחת יוזמה ולהתלונן בפניכם, רק כדי לקבל התנצלות שמודיעה לו שהמשלוח מתעכב.

כדי להקל בעומס המשלוחים, הציעו הטבה למי שיבחר באיסוף עצמי, למשל הנחה או פריט נוסף במתנה ללא עלות נוספת. כך תעודדו אנשים לאסוף את ההזמנות שלהם, ותפחיתו את עומס העבודה בשירות המשלוחים.

רשת טארגט האמריקאית, המציעה משלוח תוך יומיים בלבד, לא משאירה מקום לספק ומפרטת בדיוק מתי יגיע כל משלוח כדי למוסס לחלוטין את ההתנגדויות מבעוד מועד. אתר TARGET, צילום מסך
רשת טארגט האמריקאית, המציעה משלוח תוך יומיים בלבד, לא משאירה מקום לספק ומפרטת בדיוק מתי יגיע כל משלוח כדי למוסס לחלוטין את ההתנגדויות מבעוד מועד/צילום מסך, אתר TARGET

הוסיפו מספר שיטות תשלום

אין יותר מבאס מלמלא את עגלת הקניות בכל טוב ואז לגלות שהאופציה היחידה לשלם היא באמצעות כרטיס אשראי, כשיש לכם רק דביט קארד. בתרחיש אחר, הלקוח כבר מיצה את מסגרת האשראי שלו ורוצה לשלם בפייפאל, או שהתשלום כבד עליו והוא רוצה לפרוס לתשלומים.

ככל שיהיו לכם יותר אפשרויות תשלום, כך יהיה קל יותר ללקוחות שלכם לפתוח את הארנק. במיוחד באתרים שיש בהם טראפיק בינלאומי, חשוב לוודא שאתם יכולים לקבל תשלום בכמה שיותר ערוצים ושיש לכם חלופה הולמת לכל תרחיש אפשרי.

רשת וולמארט האמריקאית מציעה לא פחות מ-6 אמצעי תשלום שונים כדי לוודא שאף לקוח לא יתקע בלי דרך לשלם.. אתר Wallmart, צילום מסך
רשת וולמארט האמריקאית מציעה לא פחות מ-6 אמצעי תשלום שונים כדי לוודא שאף לקוח לא יתקע בלי דרך לשלם./צילום מסך, אתר Wallmart

חברו לפחות שתי מערכות תשלום כדי שאם אחת מהן פתאום קורסת, הלקוחות שלכם יוכלו לעבור במהירות לשנייה מבלי לאבד מכירות. וודאו שהפעלתם את מלוא אפשרויות התשלום הזמינות לכם: כרטיס אשראי, ביט, פייבוקס, PayPal, Apple Pay, Google pay, או מזומן בעת קבלת המשלוח.
אם איפשרתם אופציה של תשלומים במזומן, תוכלו להוסיף שדה נוסף לעגלת הקניות בו הלקוחות יודיעו מראש כמה עודף הם יצטרכו, כדי שנהגי המשלוח יכינו מראש את הסכום הנכון.

הכריזו על המבצעים שלכם ללקוחות פוטנציאליים

מבצעים והנחות זה דבר נפלא, אבל אם אף אחד לא יודע עליהם, חבל על המאמץ. הודיעו לקהל היעד שלכם על הסיילים הקרובים שלכם באמצעות כל ערוצי התקשורת שזמינים לכם: באתר, בניוזלטר השבועי, במדיה החברתית ובפוסטים של משפיענים ומובילי דעה. כך, גם מי שאינו פותח מיילים או לא פעיל באינסטגרם יידע על המבצע שלכם. כמובן שבכל אחד מהערוצים האלה ההודעה על המבצע עשויה להיראות קצת שונה, בהתאם לאפשרויות שמציעה הפלטפורמה. בואו נעבור על הערוצים הללו אחד אחד.

הודעה באתר
לקוחות שכבר נכנסו לאתר שלכם צריכים לדעת שהמוצרים שהם צופים בהם עומדים להיות במבצע בקרוב. לעתים זה אומר שהם יחכו קצת עם הקנייה, אבל זה בסדר כי ההבטחה להטבה תעודד אותם לחזור מאוחר יותר לאתר ולבצע רכישה. בסופו של דבר הם יהיו מרוצים יותר והסיכוי שהם יחזרו שוב גם בתום עונת המבצעים יעלה באופן משמעותי.

כדי להודיע על המבצעים הקרבים באתר שלכם, תוכלו להציב טיימר ספירה לאחור שמכריז על מועד תחילת המבצע, להוסיף טיקר חדשות במקום בולט שרואים מכל דף באתר, או להגדיר חלון קופץ שיתוזמן באופן אסטרטגי לפעולות שהלקוח עושה באתר. כך תוודאו שאיש מהגולשים לא יפספס את המבצע שלכם.

ניוזלטר ללקוחות קיימים
לקוחות שכבר רכשו את המוצרים והשירותים שלכם ישמחו לשמוע על ההנחות הקרובות. במיוחד אם הם מרוצים מאיכות המוצר, סביר להניח שיהיה להם קל יותר לקנות מכם פעם נוספת מאשר לחפש מבצעים במחוזות לא מוכרים, על אחת כמה וכמה אם תציעו להם משהו מיוחד כמו קוד קופון להטבה נוספת שלא מופיעה באתר.

מודעות במדיה חברתית
באמצעות ריטרגטינג, תוכלו לספר לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם על ההנחות והמבצעים שלכם על ידי הצגת המודעות שלכם במדיה החברתית. אם לא הגדרתם פיקסל לריטרגטינג, אתם עדיין יכולים להפעיל מודעות לפי תחומי עניין או לפי מיקום גיאוגרפי.

גם אם אתם מתכנן להפעיל מודעות בתשלום, אל תזלזלו בפוסטים בחשבונות הרשמיים של הרשתות החברתיות של החנות שלכם. צרו בהדרגה עניין של הקהל לקראת המכירה בסטוריז ובפוסטים שלכם, דברו על המוצרים שלכם וערבו אנשים בשיחה כדי שלקראת החגים, האלגוריתמים השונים כבר ידעו להראות להם את העדכונים שלכם לעתים קרובות יותר.

פרסום באמצעות משפיענים
הקהל שלכם סומך על מובילי הדעה שלו. שילוב של דמויות בעלות סמכות בקמפיינים שלכם יכול להניע מתעניינים רבים לאתר שלכם, גם אם הם לא הכירו אותו קודם. כדי לשמור על הסטטיסטיקה שלכם גבוהה, בחרו משפיענים שהקהל שלהם דומה לשלכם, ובקשו מהם לשלוח לכם צילום מסך של הנתונים החברתיים והדמוגרפיים של הקהל שלו, כמו גם סטטיסטיקות על שיתופי פעולה דומים, כדי לוודא שהם יודעים מה הם עושים. לבסוף, הוסיפו תג UTM לקישור שמשפיענים מציגים לקונים פוטנציאליים כדי שתוכלו למדוד בהמשך את מידת האפקטיביות של העבודה עם כל אחד מהם.

הישארו עם האצבע על הדופק

בלאק פריידי הוא יום שבו התחרות גבוהה במיוחד. חנויות מקוונות ומרקטפלייסים נלחמים באגרסיביות על תשומת הלב של הקונה. הקפדה על מספר כללי אצבע תבטיח שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים לכל אורך הדרך. בין היתר:

הוציאו את העדכונים שלכם בזמן
עדכנו את המחירים בחנות המקוונת שלכם וודאו שכל המוצרים שלכם נמצאים במלאי מיד עם תחילת המבצע. כך לא תאבדו קונים שעוקבים באופן פעיל אחר הנחות וקונים מיד עם תחילת המבצע.

השיבו להודעות במהירות
בבלאק פריידי במיוחד, קונים פוטנציאליים יעדיפו לקנות ממי שיגיב במהירות לשאלות שלהם. לשם כך עליכם להיות זמינים בכמה שיותר ערוצים, כולל טלפון, אימייל ומדיה חברתית. אם אין לכם מספיק אנשים בצוות שירות הלקוחות, שקלו לגייס עובדים זמניים לתקופת המבצעים, או להיעזר בצ'אטבוט שיוריד את העומס ממרכז השירות שלכם.

שמרו את תוכן האתר שלכם מעודכן
מיד עם תחילת הסייל, הסתירו את סרגל הספירה לאחור והחליפו את באנר ה"בקרוב" בתמונות עדכניות המכריזות על תחילת המכירה. אם פריט קידום מכירות אזל מהמלאי, החליפו אותו במהירות באחר, ואם נהגי המשלוחים שלכם לא יכולים לעמוד בקצב זרימת ההזמנות, עדכנו את זמני המשלוח כך שיהיו ריאליים או עודדו את הלקוחות שלכם לבצע איסוף עצמי. בשורה התחתונה, נסו לשמור על סדר באתר כדי לא לקבל תגובות שליליות ממשתמשים נסערים שציפיותיהם לא התממשו.

עקבו אחר הסטטיסטיקה וקבלו החלטות במהירות
תנועה מוגברת של גולשים במהלך הקמפיין עשויה להוביל לתקלות טכניות פתאומיות שיכולות ממש לחבל במאמצים שלכם. לדוגמה, ווידג'ט הטפסים שלכם עלול להפסיק פתאום לעבוד, או שאפשרות תשלום מסוימת תיעלם מבלי שתדעו להסביר למה.

כמובן שמגוון הבעיות שעלולות לצוץ במהלך הקמפיין אינן מוגבלות רק לצד הטכני ועלולות לנבוע ממגוון רחב של בעיות שלא חשבתם עליהן. זו יכולה להיות תוצאה של מיקרוקופי חלש, כפתור שלא ממוקם נכון, או פרט חשוב ששכחתם לציין. כך או כך, פתרון מהיר יעשה את כל ההבדל ולשם כך אתם צריכים ממש להיות עם האצבע על הדופק.

לדוגמה, אם אנשים עוזבים את הדף ממש לפני ביצוע רכישה, זה אומר שמשהו מונע מהם לשלם עבור המוצר. זה יכול להיות כי לא ברור להם מתי יגיע המשלוח או כי לא הצהרתם בבירור שהתשלום באתר מאובטח. דברים מסוג זה חייבים להיות מנוטרים כל הזמן, ובמיוחד במהלך תקופת המבצעים. לשם כך, מומלץ להציב את דף השגיאות של האתר שלכם במקום בולט, ולהשאיר אותו פתוח במהלך כל תקופת המבצע. במידת הצורך, תוכלו להגדיר קבלת התראות לעיתים קרובות יותר כדי להישאר בעניינים גם אם כשאתם לא ליד מחשב ולטפל בבעיות הכי מהר שאפשר.

לא לשכוח פולו-אפ

בסיום המבצע, חשוב מאוד לעדכן את תוכן האתר, להסיר את המבצעים וההנחות, לכבות את הקמפיינים הפרסומיים ולהתחיל לנתח את ביצועי הקמפיין. באנרים או מבצעים מיושנים עלולים לתת למבקרים ציפיות שווא ולהוביל למשוב שלילי ואובדן לקוחות. כדי להימנע מכך, ודאו שהמידע שאתם מפרסמים מעודכן מיד עם סיום הקמפיין.

נתחו את הסטטיסטיקה וסכמו את תוצאות הקמפיין באמצעות גוגל אנליטיקס או כלי הסטטיסטיקה המובנית במערכת ניהול התוכן של האתר שלכם. את המסקנות שלכם חלקו לשלוש קטגוריות ושמרו את הממצאים כך שתוכלו ליישם אותם בקמפיין הבא שלכם: דברים שעבדו טוב והייתם עושים שוב, דברים שלא עבדו טוב והייתם עושים אחרת, ורעיונות חדשים שאולי לא יישמתם בקמפיין הזה אבל תרצו לנסות בקמפיין הבא.
מאחלים לכם עונת מכירות מוצלחת!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully