וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 כללי זהב לשיווק עסקים קטנים ברשתות החברתיות

רון שור

2.7.2023 / 13:27

בעלי עסקים קטנים ובינוניים משקיעים זמן וכסף רב כדי לתחזק עמודי סושיאל שיעזרו להם לקדם את העסק ולהגדיל מכירות, אבל יש גם סכנות בדרך. אז מה חשוב לדעת וממה להיזהר? ריכזנו עבורכם 7 כללי זהב מומלצים

טיקטוק: מותגים יכולים לשנות הרגלים. Unsplash
השיווק ברשתות החברתיות משתנה, ועסקים שלא יבינו זאת ישארו מאחור./Unsplash

החל משנת 2010 חוגגים מידי שנה ב-30 ליוני את יום הרשתות החברתיות, שכבר הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו מוצאים את עצמנו גוללים בהן לאורך כל שעות היום והלילה ונחשפים לאינסוף תכנים שמעניינים אותנו.

לצד זאת, הרשתות החברתיות מספקות גם לא מעט שערוריות. כולנו זוכרים את הדרמה הגדולה ברשת סביב המסעדה התל אביבית שנותרה פתוחה בערב יום הזיכרון האחרון, ואח"כ גם שיקרה על פרטי האירוע במה שהתגלגל לאירוע לאומי, שסוקר בכל כלי התקשורת המרכזיים והציב את העסק בליבו של משבר תקשורתי.

אז אם אתם מחזיקים בדף עסקי פעיל באחת או יותר מהרשתות החברתיות עבור העסק שלכם, יש לנו שתי בשורות. הבשורה הפחות טובה היא שהתנהלות לא זהירה עלולה להציב גם אתכם במצב דברים דומה שעלול לעלות ביוקר.

הבשורה הטובה יותר היא שהכנו עבורכם מדריך הכולל את שבעת הצעדים החשובים ביותר שיגנו עליכם ועל העסק שלכם ברשתות החברתיות.

אז איך תהפכו את חשבונות המדיה העסקיים שלכם לנחשקים מספיק? איך תבחרו את התכנים? ממה אתם מוכרחים להיזהר ומה אסור שיקרה? הנה כל הטיפים להתנהלות עסקית בטוחה ברשת.

מטרות ויעדים

הגדירו מראש את המטרות שברצונכם להשיג דרך קידום העסק ברשתות החברתיות. האם אתם מבקשים להגדיל מכירות? ליצור מעורבות עם הקהל שלכם? לגרום להם להכיר אתכם או להעניק קופון הנחה? הגדרת מטרות מדויקות כמו גם מדדים שעל פיהם תעריכו את ההצלחות שלכם תעזור לכם לתכנן את האסטרטגיה המתאימה ולמדוד את ההצלחה שלכם.

תוכן איכותי ורלוונטי

ברשתות החברתיות, בהן דעתם של הגולשים מוסחת בקלות, חשוב להקפיד על תוכן מעניין, רלוונטי ועדכני. חשוב לשמור על שפה אחידה בפוסטים השונים, כדי לבנות לעסק תדמית ברורה שתביא את קהל היעד להזדהות איתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

יחסים עם הקהל

אם חשבתם שאחרי שהעליתם פוסט תוכלו לשבת ולספור לייקים - טעות בידכם. מאוד חשוב לשמור על קשר רציף עם העוקבים והמשתמשים. חשוב להגיב לתגובות ולשאלות באופן מלא, הימנעו מלשכפל את אותה התגובה לשאלות שונות, וכמובן, הקפידו לענות ולהתייחס מהר ככל הניתן. הדבר משפיע על דירוג התגובתיות של העסק שלכם ברשתות החברתיות.

תכנון תוכן זה שם המשחק

חשוב לתכנן את התוכן שלכם מראש ולא לפרסם תוכן ללא חשיבה מוקדמת. התוכן צריך להיות רלוונטי ומעניין לקהל היעד שלכם, ומדויק ברמת הניסוח והטיימינג שבו הוא פורסם. פוסטים שנשלפו מהמותן, לרוב לא יגיעו לקהל היעד המדויק ולא ישיגו מטרות שהוגדרו מראש. ברוב הרשתות קיימת היום תכונת תזמון שמאפשרת לקבוע מראש מתי יתפרסם כל פוסט, וזה גם יחסוך לכם המון התעסקות מיותרת. עם זאת, חשוב תמיד להותיר מרווח תמרון ובעת הצורך להוציא פוסטים אקטואליים המשקפים את עמדת המותג או החברה ביחס לאירועים המתרחשים בזמן אמת (RTM).

הימנעו מפעילות יתר

יתרון הרשתות החברתיות הוא ביכולת לתקשר ולהתחבר לקהל היעד, אך חשוב לא להפריע ולא להציק לעוקבים שלך. החוכמה היא להעביר כמה שיותר מסרים בכמה שפחות פוסטים, כאשר כל אחד מהם מדויק למטרות שהוגדרו. פייסבוק יסמן עמוד אשר מעלה יותר מידי תוכן ויגביל את החשיפה האורגנית שלו.

צאו לטייל ברשתות החברתיות

אנחנו כבר יודעים שהדף שלכם הוא כנראה הדף האהוב עליכם ביותר ברשת, אבל חשוב מאוד לעקוב ולראות מה מעלים עמודים השייכים למתחרים העסקיים שלכם ולחברות נוספות שמדברות בשפה שלכם. מה עובד להם ומה לא כל כך? דוגמאות כמו קמפיין המשפיענים האחרון של SHEIN אולי נראות נוצצות במבט ראשון, אבל סקירה של תגובות הגולשים עשויה לחשוף תמונה אחרת לגמרי. כל אלו הם סימנים שאתם רוצים לשים לב ולעקוב אחריהם מקרוב.

קישורים חיצוניים

נכון, הדבר המפתה ביותר הוא להוסיף לינק לרכישת המוצר שלכם בפוסט, אבל הנה המלצה חמה: אל תעשו את זה. הרשתות החברתיות לא אוהבות שמוציאים את המשתמשים שלהם מהרשת לאתרים אחרים, ולכן פוסט שיש בו קישור בהכרח יזכה לחשיפה פחותה. איך בכל זאת תוסיפו קישורים? שימו אותם בביו, בתגובות לפוסטים שלכם או בתגובה לפוסטים ושאלות של אחרים.

לסיכום,

חשוב לזכור שגם אם קראתם והפנמתם את הכל, צרכיו של העסק שלכם הם ייחודיים ושונים, ויש להתאים להם אסטרטגיה מקצועית שתלווה את העסק לאורך זמן. לצד זאת, קחו בחשבון גם את תשומות הזמן שתצטרכו להשקיע כדי להביא את העסק שלכם לתוצאות שרציתם. אם אתם יודעים שאתם זקוקים לחיזוק ברשתות החברתיות, אבל לא תוכלו לתחזק אותן לאורך זמן, שקלו להעסיק איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם.



הכותב הוא רון שור, סמנכ"ל דולפין פרסום ויחסי ציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully