וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפיעני הרשת יכולים להצמיח את המותג שלכם במהירות - כך תמנפו את הכוח שלהם

רייצ'ל קסטנר

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 14:09

לאחרונה אנחנו רואים עוד ועוד שיתופי פעולה בין מותגים גדולים לבין סלבס ומשפיענים ידועים. "חברות ישראליות שרוצות להפוך לגלובליות ימצאו בעבודה עם משפיענים הזדמנות יוצאת דופן וברת השגה ביחס לעבודה עם סלבס", מספרת רייצ'ל קסטנר ומסבירה איך עושים את זה נכון

סיור משפיעניות אוכל מארצות הברית, וויב ישראל. יניב גרנות, מערכת וואלה!
סיור משפיעניות אוכל מארצות הברית, וויב ישראל/מערכת וואלה!, יניב גרנות

משוואת המשפיענים: איכות עדיפה מכמות

חזרו אחרי: כמות העוקבים היא לא המדד החשוב ביותר. האמת, מספר העוקבים כמעט לא משנה. החלק הקריטי, בו נרצה להתמקד, הוא ה"מעורבות", או כמו שאתם כנראה מכירים אותה- engagement. לא כל המשפיענים שווים, וכמות עוקבים גדולה לא מבטיחה השפעה אפקטיבית. לתוכן מעניין, אינטראקטיבי, שגורם לאנשים לרצות לשתף ולהגיב, יש משקל הרבה יותר גדול מאשר למספרים. למי אכפת שלמישהו יש 5,000,000 עוקבים אם רק 30,000 מתוכם צופים ברילז שהוא מעלה?

הטיפ הראשון שלי למינוף כוחם של משפיענים הוא לתעדף משפיענים שמתקשרים עם הקהל שלהם, מטפחים איתם קשרים אמיתיים ויחסי אמון. ישנם כלים בהם אפשר להשתמש כדי למדוד את ה-engagementֿ, וזה נראה שונה בין פלטפורמה לפלטפורמה.

טרגטו את גלגלי העיניים הנכונים: רלוונטיות הקהל

ניווט בעולם המשפיענים דורש הבנה מעמיקה של הדמוגרפיה של קהל היעד שלכם. לאחרונה ייעצתי למותג מסוים בבניית אסטרטגיית המשפיענים שלהם. הם הגיעו לפגישה עם רשימת השותפים האידיאליים שלהם, ומיד בניתי רשימה חדשה ושונה לחלוטין. למה? כי אותו המותג התקרב להשקת מוצר חדש, ויקר מאד באופן יחסי. רשימת המשפיענים שלהם כללה אנשים צעירים מדי, שאמנם נחשבים "מגניבים" בישראל, אבל הם לא בהכרח נכונים לתפקיד. יצרתי רשימה חדשה של משפיענים, חלקם גדולים יותר, אבל רובם קטנים, שהקהלים שלהם מדויקים למטרה: נשים בגילאי 20-35, בעלות הכנסה פנויה. למשפיענים ברשימה החדשה היו שני יתרונות עבור החברה:
- היה סיכוי גדול יותר שהם יסכימו לשיתוף הפעולה
- הייתה לאותם המשפיענים את היכולת ליצור השפעה גדולה יותר.

בחרו משפיענים שיקרבו אליכם קהלים רחוקים

כשהפקתי סדרת דוקו לטיקטוק העוסקת בזכרון השואה, "How To Never Forget", המטרה שלי הייתה להעלות את המודעות לשואה בקרב קהל לא-יהודי. לא רציתי להגיע לאנשים שכבר יודעים על השואה ומאמינים שהיא התרחשה. כדי להשיג את המטרה הזו, ידעתי שנרצה לעבוד עם משפיען שלא בהכרח כולם יודעים שהוא יהודי.

בסופו של דבר, מונטנה טאקר הייתה מושלמת לתפקיד. היא נכדה לניצולי שואה בעצמה, אבל לא הייתה מזוהה כיהודיה, שכן היא לא הרבתה לשתף בפרט הזה את 12 מיליון העוקבים שלה. בסופו של דבר, הסדרה הזו הביאה את חינוך השואה למיליוני בני דור ה-Z ומילניאלס, שעד לאותו רגע לא שמעו על השואה או לא ידעו שהיא באמת קרתה, אבל הם כן הכירו את מונטנה טאקר, אהבו אותה והאמינו במותג שלה, ובאמצעות 10 פרקים קצרים הצלחנו להעלות את המודעות לשואה בקרב המונים.
אז מה השיעור? שתפו פעולה עם משפיענים שהעוקבים שלהם הם בדיוק הקהל המבוקש שלכם.

לטובת האותנטיות: שחררו שליטה

עבודה עם משפיענים דורשת ממנהלי השיווק לוותר על רמה מסוימת של שליטה, וזו יכולה להיות משימה די מאתגרת עבורם. מניסיוני בעבודה עם מגוון ארגונים על אסטרטגיית המשפיענים שלהם, שחרור השליטה זו בדרך כלל הגלולה שהכי קשה למנהלים לבלוע.

האמת היא שקמפייני המשפיענים האפקטיביים ביותר לא נוצרו על ידי צוותי אין-האוס בצורה מוקפדת. האותנטיות במיטבה כשיוצרי התוכן מקבלים את האוטונומיה לקבל החלטות. המשפיענים האלו מכירים את הקהל שלהם יותר טוב ממה שאתם או אני אי פעם נכיר. ההבנה שמשפיענים אינם צינור העברת מסרים, אלא יוצרי תוכן, היא קריטית ויכולה לשמש נקודת מפנה עבורכם.

לסיכום, לא משנה אם אתם סטארטאפ, תאגיד ענק, מותג קטן, או מדינה, שיווק משפיענים שנעשה נכון יכול להקפיץ אתכם כמה וכמה צעדים קדימה. אבל, לפני שאתם מרכיבים רשימת שידור ופונים לכל משפיען שמופיע אצלכם בפיד, קחו צעד אחורה לבנות אסטרטגיה, להכין את הארגון, ולעשות זאת בצורה נכונה.



רייצ'ל קסטנר היא מנהלת אופרציה בחברת OneStep ומפיקת קריאייטיב שעובדת עם משפיענים וסלבס כדי ליצור תוכן ויראלי בעל ערך חברתי והשפעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully