וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר ה- AI הגדול: המנהלים מתלהבים מהחידושים - העובדים הרבה פחות

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 12:32

סקר חדש של חברת Zoom חושף פער משמעותי בין מנהלים לעובדים בכל הנוגע להתלהבות מחידושי הבינה המלאכותית. 73% מהמנהלים עושים שימוש בבינה מלאכותית כמעט יומיומי, לעומת 32% מהמועסקים שלהם

לאור הפופולריות הגוברת של השימוש בבינה המלאכותית בקרב ארגונים ועסקים, סקר בינלאומי יצא לבחון כיצד מנהלים ועובדים משתמשים בחידושי הבינה המלאכותית (AI) בעבודתם השוטפת, וגילה פערים משמעותיים בין מעסיקים לעובדים.

הסקר נערך על ידי חברת המחקר Morning Consult בהזמנת חברת זום, ולקחו בו חלק לא פחות מ-11 אלף איש מרחבי אירופה, יפן, סינגפור ואוסטרליה.

על פי הממצאים, 82% מהמנהלים מדווחים כי הם נלהבים ביותר מהשימוש ב-AI בהשוואה ל-57% מהעובדים. זאת ועוד: 73% מהמנהלים עושים שימוש ביישומי בינה מלאכותית כמעט בכל ימות השבוע, בעוד רק 32% מהעובדים עושים זאת באופן יומיומי. רוב המנהלים בסקר (90%) מדווחים כי הם מרגישים נוח להשתמש ביישומי AI לעומת 65% מהעובדים מהשורה.

כולם משתמשים ב-AI, אבל לא מאותן סיבות

על פי ממצאי הסקר, בעוד העובדים עושים שימוש ב-AI בעיקר להגברת יעילות ואוטומציה של תהליכי עבודה (או כדי שיוכלו לצאת להפסקת צהריים מוקדם יותר), המנהלים שלהם רואים ב-AI כלי עזר אפקטיבי במהלך קיום שיחות ועידה ולאחריהן (במקום להסתמך על הפרוטוקול של המזכיר/ה ששומט/ת פרטים חשובים). המשתמשים ב-AI מכל קבוצה מסכימים כי ה-AI תורם ביותר לחסכון בזמן.

אז מה מקור הפער ולמה לא מדברים עליו?

כאשר נשאלו המנהלים מדוע לדעתם ניצבים העובדים מול מחסום בבואם לעשות שימוש ב-AI, העריכו 71% מהם כי מדובר ב"קושי להגמל מביצוע עבודה בדרך מסויימת וחשש מדרכים חדשות". 69% מהם אף העריכו שצוות העבודה בארגונים כלל לא יידעו כיצד להשתמש בכלי בינה מלאכותית שכן הם "לא מרגישים בנוח מול טכנולוגיות חדשות".

מעניין לציין כי על הפיל שבחדר, אובדן משרות לטובת AI, איש לא טרח לדבר. האם זה בגלל שאיש לא מוטרד מכך, או שמא עורכי הסקר, שהם בעלי אינטרס, בחרו להשמיט את האפשרות שאולי, רק אולי, עובדים נמנעים משימוש ב-AI כי הם חוששים שיום יבוא והוא יחליף אותם?

השאלה הזו לבדה היתה יכולה להיות הנושא של מחקר בפני עצמו, כי מצד אחד, רבים אכן חוששים לאבד את עבודתם, ומאידך, לכולם כבר ברור היום שמי שלא יאמץ את הכלים החדשים יישאר מאחור. איזה מהטיעונים הללו חזק יותר ומה בסופו של דבר יכריע את הכף? זו בדיוק הסוגיה שמעסיקה היום מנהלים רבים כל כך, וטרם הגיעה להכרעה.

עוזר השיחות ששינה את התמונה

כחברה שהגיעה לשיאה בקורונה וצמחה מתוך המשבר, זום לא קופאת על השמרים וממשיכה להביא ללקוחותיה חידושים שישאירו אותה רלוונטית גם שנתיים אחרי. ואכן, בהתאם לתוצאות הסקר, לאחרונה היא השיקה את ה-Zoom AI Companion, עוזר אינטליגנטי שביצע מהפכה בזרימת העבודה על ידי שילוב תכונות כמו עיבוד הקלטות פגישות כדי לספק דגשים וסיכומי מנהלים, הצגת השלבים הבאים המעשיים, ניסוח תגובות צ'אט ומיילים, תוך שימוש בהקשר היסטורי וסיכום שרשורי צ'אט ארוכים. על כך מפורט בסרטון הבא:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תפקידם של המנהלים ביחס ל-AI

כל אלה טובים ומרשימים, ואין ספק שהם ישמשו רבות את המנהלים והעובדים כאחד. ואולם, מי שרוצה לעודד אימוץ של טכנולוגיות מתקדמות במקום העבודה חייב להתייחס גם להיבטים הפחות מלהיבים של הטכנולוגיה, ולו רק כדי להסיר את הספקות.

ברור שדפוסי העבודה יצטרכו להשתנות, אבל מי שלא מסתכל על ה-AI ורואה הזדמנות, בין אם זה לחסוך זמן או לייעל את העבודה, עלול למצוא את עצמו בצד הלא נכון של המשוואה. המסקנה המתבקשת היא שמנהלים צריכים לעשות יותר כדי להכניס את העובדים לעולם ה-AI, ובמיוחד כאן בישראל בתקופה הנוכחית, כאשר עובדים רבים כל כך נמצאים במילואים ועמיתיהם לעבודה מתקשים למלא את מקומם. זה תפקידה של כל הנהלה וזה מה שיצמצם בסופו של דבר את הפער בין המנהלים לעובדים.

נתוני הסקר המלאים נמצאים ממש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully