וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממתקים של דור ה-Z: מה הסוד מאחורי הטרנדים הרותחים של 2023?

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 12:18

איך הופכים מוצר ותיק לויראלי בלי תקציב שיווק ואיך קהל כל כך צעיר הופך במו ידיו מוצר סתמי שכבר שנים על המדף לטרנד ארצי? ישבנו לשיחה עתירת סוכר על הממתקים של דור ה-Z ועל הסודות שמנהלי השיווק לא רוצים שתגלו

"אנו נחשבים לאומת הייטק ידועה בעולם" מסביר מוטי אלבז מנכ"ל פירמת הייעוץ האסטרטגי שיווקי Success Code, "ואחת הסיבות לכך היא האהבה של הישראלים לאמץ טרנדים חדשניים. לעיתים זה בא לידי ביטוי בהמצאת מוצרים עולמיים כמו Waze, כיפת ברזל והדיסק און קי אבל לעיתים זה גורר אימוץ של instant trends בתחומים יותר פשוטים ולעיתים מעט ביזאריים שבעיקר עובדים לנו על בלוטת ה-FOMO שלנו (Fear of missing out)".

כשאנחנו יושבים לשיחה על מוצרים שמלאו את הרשת ויצרו רעש ושיח תקשורתי, מוטי לא מבזבז אף רגע ומיד מתחיל למנות את הכוכבים הגדולים של השנה שחלפה: "טרנד הרולאפס היה הראשון שהגיע אלינו באפריל השנה. אמנם מדובר בממתק יחסית ישן בישראל אבל סדרת סרטוני טיקטוק בהם ילדים מישראל מגלגלים אותו עם גלידה עשו טוויסט בעלילה וגרמו לביקוש גבוה למוצר לצד מחירים שהרקיעו שחקים" הוא נזכר ומוסיף:

"שבועיים אחריו נוכחנו לגלות טרנד חדש בטיקטוק - שלגון הקראנץ' קורנפלס. כמו הלהיט התורן הקודם, הקראנץ' פיסטוק, גם כאן מדובר בשיתוף פעולה בין יצרנית השלגון לבין קבוצת הפייסבוק 'רעבים ברעבך', שבמסגרתו נערך מבחן טעימה למספר שלגונים בטעמים שונים, וחברי הקבוצה טעמו, דירגו את הטעם ובסוף נבחר החלב קורנפלקס כמנצח. יחד עם זאת, ההתעצמות הוויראלית התחילה בעיקר דרך סדרת סרטוני טיקטוק בה בני נוער שיבחו את הרעיון וקראו לכולם להתנסות באתגר הטעם".

@benshai מה נסגר עם הטרנד הזה??! #רולאפ #רולאפס ♬ original sound - Ben Shai
@ido.pilpel טעמתם כבר את הקראנץ' קורנפלקס? קניתי לפני שזה יעלה במחיר כליה#קראנץקורנפלקס ♬ Funny - Gold-Tiger

מאיה שניידר, מנהלת שיווק ממתקים בשטראוס-עלית, מספרת על כך שקיימת קוטביות בין הטרנדים - מצד אחד מוצרים חדשים ומאוד מסקרנים עם חווית צריכה ייחודית, ומנגד, מוצרים נוסטלגיים של פעם.

"אפשר לראות לאורך השנה את הפער בין הרצון לחדש ולייצר משהו אחר, לבין הרצון למשהו מוכר, אהוב ונוסטלגי". לדבריה, "הממולדה מייצגת את ההבדל בין HIPE מקומי זמני לבין משהו שהוא TIMELESS. למרות שזה מוצר שבעבר היה אהוב אצל הבוגרים שביננו, השנה הוא הצליח לייצר ריגוש ותחושת FOMO גם בקרב הדור הצעיר, עד כדי כך שנוצרה בהלה - כמות מוצרים של 3 חודשים נמכרה בשבוע וחצי ונוצר חוסר של המוצר במדף - עם אפס נגיעה שיווקית! כל מה שעשינו זה להעלות פוסט בנכסים הדיגיטליים של שוקולד פרה, 'רק נניח את זה כאן' עם תמונה של הממולדה וזהו. הממולדה התפוצצה והגיעה לטיקטוק ולרשתות החברתיות, בני נוער ממש חיפשו את המוצר בצורה אובססיבית עד לכדי שליחת הודעות לחברות וחנויות 'יש לכם ממולדה?'".

מאיה מוסיפה שהממולדה היא מוצר פשוט וזול יחסית אבל עדיין הוא הצליח להפוך לטרנד גם בלי לקבל תמיכה שיווקית. הוא פשוט היה על המדף ומשם זה התפוצץ על ידי הצרכנים בלבד. היא מביאה כמה דוגמאות, איך לא, מהטיקטוק:

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מי קוקוס ב-100 ש"ח לליטר?!

מוטי מוסיף ומספר גם על משקה האנרגיה שתפס תאוצה: "שבועיים לאחר מכן כבר הגיע אלינו טרנד משקה האנרגיה "פריים" מארצות הברית - מי קוקוס מדוללים המגיעים בטעמי פירות שונים ונמכרים במחיר של, תחזיקו טוב, 50 ש"ח לבקבוק חצי ליטר. בניגוד לרולאפס ולקראנץ' קורנפלס שרוב הפעילות בטיקטוק באה מישראל, משקה הפריים הומצא ע"י היוטיוברים הבינלאומיים לוגן פול ו-KS בארה"ב, התפשט במהירות לאירופה ואז נחת בארץ הקודש. העובדה שכמות הקפאין שם אפילו גדולה יותר מרדבול לא עצרה את בני הנוער להתמכר לטרנד".

@drinkprime **Glowberry does NOT make KSI appear** #drinkprime #loganpaul #ksi ♬ original sound - PRIME

חלק מהמוצרים שהזכרתם נמצאים כבר שנים בחנויות. איך אתם מסבירים את ההתפוצצות הנוכחית?

"במקרה של ממולדה, המוצר לא היה על המדף כשנה וחצי. הקהל הצעיר ברשתות לא הכיר אותו בכלל, ותחושת ה-fomo יצרה שיח רחב. מעבר לזה החוסר שנוצר כתוצאה מהביקושים הרבים ולא תוכנן הוסיף לנחשקות, לרבות פרסומים איפה ניתן להשיג ואז המוצר כבר עשה את שלו", אומרת מאיה.

"האלגוריתם של טיקטוק, בניגוד לרשתות אחרות כמו פייסבוק או אינסטגרם, מאפשרות להעלות סרטון ולגרום מיליוני צפיות גם אם אין לך חברים כלל בעמוד או היסטוריית פרסומים כלשהי. אם הסרטון נראה מעניין מבחינת צפיות ולייקים - טיקטוק יהדהדו אותו למיליונים וכך ברגע טרנד יכול להפוך ויראלי ברמה ארצית ואפילו עולמית", מסביר מוטי ומוסיף את רשימת המרכיבים למה שהוא מכנה "המתכון הסודי" ליצירת ויראליות ברשת:

  • השתמשו בטיקטוק, שם מרבית המשתמשים בגילאי 15-24, שמאופיינים באימוץ מהיר של טרנדים חדשים.
  • הוסיפו את המילה "אתגר ה..." לקמפיינים שלכם כדי לייצר קושי שמשתמשים ירצו לעמוד בו.
  • הוסיפו מחיר גבוה ומחסור במלאי (אם במכוון ואם לא).
  • עלו לשידורים חיים בטיקטוק ואפשרו לקהל שלכם לתרום את השנקל שלהם - בין אם בכסף אמיתי או בוריאציות משלהם לסרטון שהעליתם - כדי לייצר טרנדים זריזים.

לסיכום, איך טרנד נולד?

"טרנדים קולינריים ברשת דורשים יצירתיות, יכולת להתאים לטעם של הציבור ויכולת ליצור חווית צרכנים ייחודית. בסוף, טרנדים נוצרים ממגמות של שינוי הנראות בסביבה או במדיה. כשרעיון חדש, סגנון או מגמה מצליחים לשדרג את התרבות ולהשפיע על רבים, הם מתפשטים והופכים לטרנד. ואם למדנו משהו משנת 2023 זה שלא צריך תקציב שיווקי גדול כדי לייצר טרנד", מסכם מוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully