וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעידן ה-AI המתפתח, נתונים הם המפתח להצלחה שיווקית

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 11:40

סקר גלובלי ענק בקרב מנהלי ומנהלות שיווק חושף כיצד חברות מטמיעות טכנולוגיות AI בתהליכים העסקיים שלהן, ועד כמה הן מרוצות מהתוצאה

האם CDP תחולל מהפך במערכות ניהול המידע שלנו?. Unsplash
בינה מלאכותית זה אחלה, אבל בלי נתונים רלוונטים היא חסרת תועלת/Unsplash

דו"ח מצב השיווק 2024 של ענקית ה-CRM סיילספורס בחן זו השנה ה-9 מגמות וטרנדים בתחום השיווק בעולם. הסקר שנערך בקרב כ-5,000 אנשי ונשות שיווק ברחבי העולם נועד לחשוף את עמדתם בנוגע לשלוש סוגיות מרכזיות:

  • הערכת עליית הבינה המלאכותית והטמעתה בפעילותם;
  • התקרבות לאסטרטגיות רכישת הנתונים, התחזוקה והיישום שלהם;
  • הבטחת אמון הלקוחות ואבטחת מידע ככל שחולשות האבטחה מתגברות.

הדוח מתפרסם לרגל כנס Connections, אירוע המרקטינג והאיקומרס הבינ"ל של סיילספורס, שמתקיים השבוע בשיקגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השיווק נכנס ל"עידן AI מתפתח"

על-פי המחקר, משווקים רבים עושים שימוש ב-AI כדי לשפר את יעילותם וליצור חוויות רלוונטיות יותר ללקוחות. עם זאת, רק 32% מהם מרוצים לחלוטין מהאופן שבו הם משתמשים בנתוני לקוחות כיום. אותם משווקים מחפשים כלי בינה מלאכותית שיסייעו להם 'להזיז את המחט'. ניצול ה-AI הוא העדיפות הגדולה ביותר של המשווקים והאתגר מספר אחת. שמירה על אמון, תחום מיקוד מרכזי נוסף, היא חלק מרכזי בפריסה מוצלחת של AI.

עוד מגלה המחקר כי דאטה ובינה מלאכותית עשויים לעזור למשווקים להגיע ללקוחות בדרכים חדשות ויעילות יותר, אבל הם רחוקים מלממש את הפוטנציאל שלהם.

משווקים מחזקים את יסודות הדאטה שלהם

המשווקים להוטים להפיק את המירב מכל אינטראקציה, פורסים מגוון רחב של טקטיקות כדי לאסוף רמזים להבנה טובה יותר של הקהל, ומשתמשים בממוצע ב-9 טקטיקות שונות מנקודות מגע לאורך כל מסע הלקוח. משווקים אוספים נתונים ממקורות רבים ושונים, תוך התמקדות בנתוני צד ראשון (ידועים ואנונימיים כאחד) ככל שקובצי Cookie של צד שלישי הולכים ונעלמים. עם זאת, רק 31% מהמשווקים מרוצים לחלוטין מהיכולת שלהם לאחד את מקורות נתונים של לקוחותיהם.

ככל שטקטיקות השיווק מתרבות, קובצי Cookie של צד שלישי מופחתים ואסטרטגיות AI נכנסות למוקד, המשווקים מתמקדים בשיפור האיכות, העדכניות והחיבורים של נתוני הלקוחות שלהם.

אימוץ AI תוך תשומת לב לסיכונים

בשנת 2022, ל-68% מהמשווקים הייתה אסטרטגיית בינה מלאכותית מוגדרת וכיום, 75% מהמשווקים כבר מפשילים שרוולים ומתנסים או מיישמים בינה מלאכותית בפעילותם.

בנוסף, מעלה המחקר כי ג'נרטיב AI אולי חדש יחסית, אך משווקים מיהרו להוסיף אותו לארסנל הכלים שלהם, כאשר מעל למחצית מהמשווקים מעידים שהם משתמשים כיום ב-AI חזוי וגנרטיבי - וכמעט כל המשווקים מתכננים להשתמש בשני הסוגים במהלך 18 החודשים הקרובים.

משווקים מתמקדים בהפיכת AI למצליח עם הנתונים הנכונים, אך מודאגים לגבי אבטחה ואמון לקוחות ככל שהאימוץ מתגבר. 41% מה-CMO מציינים את חשיפת הנתונים כדאגה עליונה בהשוואה ל-29% מהסמנכ"לים ו-32% ממובילי הצוותים.

נותרה עוד עבודה בדרך להתאמה אישית מלאה

למרות ש-78% מהמשווקים מרוצים מהיכולת שלהם למשוך לקוחות בערוצים שונים, נתון כולל זה מחפה על פער חזק בין הביצועים הגבוהים והנמוכים high and low performers)). כמעט מחצית מהביצועים החסרים עדיין מתקשים לחבר ערוצים מסורתיים.

בממוצע, ביצועים גבוהים מותאמים אישית באופן מלא על פני 6 ערוצים, ביצועים מתונים על פני 5, וביצועים נמוכים בהתאמה אישית מלאה על פני 3 ערוצים.

משווקים מחפשים אנליטיקה מאוחדת כדי להדגיש את ההשפעה

יותר מ-80% מהמשווקים מרגישים שיש להם תחושה ברורה לגבי ההשפעה שלהם על ההכנסות וה-pipeline. המחקר מגלה כי לא חסרים מקורות נתונים, אך שימוש יעיל בדאטה הזה לעבודה מהווה אתגר. אנליטיקה נשארת מילת המפתח הן להערכת ביצועים והן לאיטרציה (iteration).

קשרים עמוקים יותר נוצרים עם שיווק מבוסס חשבונות ומועדוני לקוחות

משווקי B2B מתמקדים יותר ויותר בשיווק מבוסס חשבונות (ABM) בנוסף ליצירת לידים לצורך יישור שיווק ומכירות עמוק יותר. משווקי B2C נשענים על מועדוני לקוחות כדי לחבר נתונים בין פונקציות.

שיווק מבוסס חשבונות (ABM) מביא מאמץ שיווקי מרוכז לתוצאות ממוקדות יותר. למעשה, משווקי B2B הקצו בממוצע 12% מהתקציבים שלהם לתוכניות ABM, תוך שימת דגש על הערך בהפניית משאבים לחשבונות בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להמרה.

אריאל קלמן, סמנכ"ל השיווק של סיילספורס העולמית, מסכם: "אנחנו נמצאים בעידן חדש של בינה מלאכותית, בו משווקים מובילים את המהפכה על ידי אימוץ מהיר של הטכנולוגיה כדי ליצור קשר טוב יותר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. בסיס נתונים חזק הינו קריטי להצלחת הבינה המלאכותית עבור משווקים, בעודם פועלים לאחד ולהפעיל נתוני לקוחות בזמן אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully