וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירי חוסן: האבולוציה של מיתוג המעסיק בשעת מלחמה

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 9:46

מקצוע מיתוג המעסיק, המשלב דיסיפלינות מעולמות השיווק ומשאבי אנוש גם יחד, עובר כעת גלגול נוסף בחסות המלחמה ומוליד תפקיד חדש בחברות: שגרירי חוסן. אז מה תפקידם ולמה גם אתם צריכים אחד כזה בחברה שלכם?

סדנת הכשרת שגרירי חוסן של הכשרה חברה לביטוח.. יח"צ,
סדנת הכשרת שגרירי חוסן של הכשרה חברה לביטוח./יח"צ

בעקבות המלחמה חל שינוי באופי מיתוג המעסיק בכל הנוגע לשגרירי מותג. אם עד המלחמה, עיקר המאמצים של ארגונים וחברות בתחום מיתוג המעסיק הושקעו בפניה החוצה כדי למשוך טאלנטים, היום, אותם עובדים ששימושו כשגרירים כלפי חוץ הפכו לשגרירים פנים ארגוניים, המסייעים לחוסן הנפשי של עובדים אחרים על ידי הקמת קהילות, יצירת תוכן מחזק בסושיאל, ומתן כלים להתמודדות עם חרדה וטראומה.

היום, בעקבות ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת, ארגונים רבים החלו לשים את החוסן הנפשי של העובדים במרכז, ולהפוך עובדים לשגרירי חוסן אשר יוצרים תוכן, פעילות וקהילות פנים ארגוניות במטרה לסייע לעובדים אחרים ובני משפחותיהם, ולחזק את החוסן הנפשי שלהם.

מיצירת תוכן בסושיאל, דרך קאוצ'ינג ועד התנדבות: כך נוצרים שגרירי חוסן

חלק מהארגונים החלו לקדם שגרירי חוסן במודע וכחלק מתוכניות העבודה שלהם לשנת 2024. "לרוב, ארגונים מתמקדים בשדרוג ארגז הכלים המקצועי של העובדים, כאשר ארגז הכלים המנטלי לא נמצא בפוקוס. ברור שמציאות המלחמה משנה את זה, וככל שהמלחמה נמשכת, ארגונים נדרשים לתת יותר ויותר תשומת לב לצד הנפשי", מסבירה אסנת אלעזרא, סמנכ''לית משאבי אנוש בהכשרה חברה לביטוח, בה החליטו להקים קהילה של שגרירים ולהעניק להם את הכלים בעזרתם יוכלו ליצור תוכן סושיאל מדיה שיסייע לעובדים אחרים להתמודד עם התקופה המאתגרת, לצד קידום פעילות של התנדבות וסיוע הדדי מתוך הארגון, כמו אירועי הפנינג למילואימניקים.

כחלק מקידום קהילת השגרירים, עשרות עובדי הכשרה עברו סדנאות צילום ויצירת תוכן, והתחילו להיות פעילים ברשתות החברתיות בתור שגרירי חוסן. למשל, לימור נחום, מנהלת מכירות סיכונים, סבלה לאחר ה-7 באוקטובר מפחד וחשש לגבי ביטחונם של ילדיה ברמה גבוהה, וכיום מעלה תכנים בנושא קואוצ'ינג עם עצות מעשיות במטרה לסייע לאחרים להתמודד עם פחדים בפרט והשגת מטרות בכלל.

לדבריה, "הרגשתי בתחילת המלחמה סוג של התפוררות ופחד שאפילו הבית שלי הוא כבר לא מקום בטוח. עם הזמן הבנתי שאני לא האמא היחידה שחווה זאת, ושהמעט שאני יכולה לעשות בעת הזאת הוא להעביר באמצעות הידע והניסיון שלי כמאמנת אישית, לעובדי החברה, לאמהות ולאבות בפרט מסרים מחזקים, מעצימים, תומכים וכאלה שיכולים לדחוף אנשים קדימה בחיים."

גם נוי ברכה מלול, אנליסטית במחלקה הכלכלית בהכשרה ותושבת אשקלון, התחילה להיות פעילה כשגרירת חוסן, והחלה לשתף את סיפור ההתמודדות האישי שלה עם המלחמה במטרה לחזק את העובדים האחרים.

"בעזרת פעילות קהילת שגרירי התוכן, החוסן האישי יכול להפוך לחוסן מקצועי. מדובר במהלך קריטי שגם דואג להמשכיות התפקודית של הארגון, וגם נותן לעובדים כלים בעזרתם הם יכולים לצמוח אישית ומקצועית מתוך עזרה לאחרים." מספרת אלעזרא.

עוד בוואלה!

איך לעשות הסברה ישראלית ברשת מבלי לאבד את השפיות

לכתבה המלאה

"שגרירי חוסן הם צורך שנוצר מהשטח, מדובר בצו השעה"

לצד הקמת נבחרת שגרירי חוסן מתוכננת, בארגונים רבים שגרירי החוסן התהוו בצורה ספונטנית יותר כחלק מהמאמצים האחרים של הארגון לסייע לעובדים ולתמוך בהם נפשית. גפן מגן, מנהלת משאבי אנוש באורקל ישראל מספרת כי "בתחילת המלחמה, ההתמקדות בחברה הייתה לסייע לעובדים שלנו ולחוסן הנפשי שלהם עד כמה שאפשר. לצד עזרה לעובדים מהעוטף והדרום, תמיכה בעובדים מהבית, וסיוע בצורת משכורת נוספת, ערכנו סדנאות מיוחדות למילואימניקים שחזרו לעבודה וכן למנהלים של עובדים שחזרו ממילואים על מנת להעניק להם כלים לסייע לעובדים שלהם לחזור בהדרגה לשגרה."

אחת הדוגמאות המובילות באורקל לשגריר חוסן שהתהווה מתוך פעילות הארגון הוא העובד תומר תירם, יועץ מערכות טכנולוגיות לענף האירוח ובתי מלון, אשר החל לפעול בתור שגריר חוסן ולסייע לעובדים אחרים שחזרו ממילואים וכן לעובדי החברה האחרים להתמודד טוב יותר את התקופה הקשה באמצעות הומור.

תומר גויס מתחילת המלחמה בתור בוחן תחמושת, והוא הגיע לאירועים אחרי תקרית בשביל לבחון את המצב, כאשר לצד התחמושת בני אדם פצועים ואף הרוגים. כיום תומר מספר כיצד המראות הקשים שראה השפיעו על הרצון שלו לסייע לאחרים: "אחרי שחזרתי מהמילואים, קילחתי את הבנות שלי ושמתי בתוך האמבטיה סבון אמבט שעושה צבע. כשהסבון צבע את האמבטיה באדום, הבנתי שאני חווה התקף פוסט-טראומה, ושאחרים שאני עובד איתם בטח חווים את אותו הדבר. אחד הדברים שהפכו את המילואים שלי לקלים יותר הוא הומור, והבנתי שבעזרת הומור אני יכול וצריך להפוך גם את החזרה לאזרחות שלי ובעיקר של אחרים לקלה יותר."

מאז, החזון של תומר הוא לסייע לאנשים לעבד טוב יותר את מה שחוו באמצעות הומור, והחברה סייעה לו להפוך לשגריר חוסן בתוך הארגון. במסגרת פעילותו, תומר ביצע מפגש רחב של כל החברה ובה שיתף ממה שעבר עליו ואיך בחר בהומור ככלי להתמודד עם האירועים הקשים שחווה ועם החזרה המורכבת לשגרה, לצד מפגשים שונים בתוך ומחוץ לחברה, אשר ממשיכים להתקיים עד היום.

"לצד הסיוע שמספק הארגון, העובדה כי יש בחברה שגרירי חוסן כמו תומר הופכים את תחושת האחווה ושותפות הגורל להרבה יותר עמוקות. אם פעם התמקדנו בעיקר בעובדים אשר מדברים על המוצרים של החברה ועל העבודה בה, היום, בעת המלחמה, שגרירי חוסן הם צורך שעולה מהשטח. זה צו השעה לתת כלים ובמה לעובדים שיכולים לסייע לעובדים אחרים", מסכמת מגן.

לשתף, לדבר, להיות ביחד: קהילות עובדים כמפתח לחיזוק נפשי

לעתים, עובדים הופכים לשגרירי חוסן מתוך הרצון שלהם לחזק קהילות תמיכה פנים ארגוניות. למשל, חגית מיימון, עובדת בתפעול הפיננסי בחברת מימון ישיר, לא תיארה לעצמה שהעובדה שבעלה גויס למילואים תהפוך אותה לשגרירת חוסן בחברה. אולם, כשצוות משאבי אנוש הזמין את נשות המילואימניקים והקבע למפגשי שיתוף אישי, היא החליטה לקחת את המושכות, פתחה קבוצת וואטסאפ לתמיכה הדדית והובילה, לצד נשות מילואימניקים נוספות, את הקהילה שהתהוותה בחברה, במטרה לחזק את הנשים שנותרו בבית בזמן שבני זוגן גויסו למילואים.

לצד קהילת נשות ואנשי המילואימניקים, התהוותה גם קהילת אנשי המילואים מקרב עובדי החברה, שהחליפו חוויות וסייעו אחד לשני בצבא ובעבודה. בתוך הקבוצה, הילה בסון, מנהלת משמרת במימון ישיר שגויסה כנהגת קרבית למשך חצי שנה מאז ה-7 באוקטובר, דאגה לכך שחברי הקבוצה ישתפו, ידברו, ויהיו פעילים עד כמה שאפשר, על מנת לספק זה לזה תמיכה הדדית. "למרות השירות האינטנסיבי, היה לי חשוב להיות שם בשביל אחרים, להשקיע בקבוצה, ולתת מעצמי בשביל להראות לאחרים שהם לא לבד. לפעמים פרסמתי דברים שטותיים, לפעמים דברים רציניים יותר, העיקר להיות בקשר ולהישאר ביחד", מספרת הילה.

"התחלנו לראות שמתוך פעילות החברה שנועדה לחזק את החוסן בתחילת המלחמה, נוצרות קהילות משמעותיות אותן הובילו חלק מהעובדות והעובדים בחברה." אומרת ליאת שמואלי ליכטנשטיין, סמנכ''לית משאבי אנוש במימון ישיר.

"העובדות והעובדים האלו הפכו לשגרירי חוסן לכל דבר ועניין, ולצד ניהול הקהילות ויצירת תוכן פנימי, ראינו שהרבה מאוד מהעובדים מתחילים להרגיש פשוט טוב יותר. הפונקציה של מקום העבודה גדלה. השילוב בין המאמצים שלנו לחיזוק חוסן העובדים, כמו הנגשת סיוע פסיכולוגי ויצירת ערכת למידה עבור מנהלים, לבין הפעילות הקהילתית של שגרירי החוסן, הוא המפתח ליצירת קהילתיות ושיתופיות בקרב העובדים ולחיזוק החוסן הנפשי שלהם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully