וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר ליחסי ציבור: ניהול מוניטין כאסטרטגיית צמיחה

אנה לוי ליפניק

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 13:13

ניהול מוניטין הוא לא רק כלי למניעת משברים, אלא אסטרטגיה חיונית לצמיחה. חברות ומנהלים חייבים בעת הזו להקדיש מחשבה לניהול מוניטין שכן אם לא נמתג את עצמנו, אחרים יעשו זאת במקומנו

בעולם ההייטק הדינמי והמתפתח, ניהול מוניטין אינו רק עניין של יחסי ציבור או דוברות, אלא בכלי אסטרטגי לפיתוח עסקי וליצירת הזדמנויות עסקיות משמעותיות, שהוא לעיתים גם ההבדל בין הצלחה לכשלון. לפי מחקר של אוניברסיטת אוקספורד, חברות עם מוניטין טוב הן בעלות סיכוי גבוה יותר להשיג שיתופי פעולה עם חברות אחרות ולהוביל צמיחה עסקית.

בשוק הישראלי, חוסר ודאות כלכלית ופוליטית הופך את ניהול המוניטין לחשוב ומהותי פי כמה. תקופות של מתיחות ומלחמה, לצד אתגרים הולכים וגדלים בגיוס הון, עובדים ולקוחות, מחייבות ניהול מוניטין כחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה העסקית.

נטוורקינג זה שם המשחק

אחד היתרונות המרכזיים של ניהול מוניטין מוצלח הוא היכולת לבנות ולהרחיב רשת קשרים איכותית (נטוורקינג). בסטארטאפים, קשרים אישיים הם נכס שאין לו תחליף. הם מאפשרים גישה לאנשי מפתח משפיעים בתעשיה, פתיחות גבוהה לשיתופי פעולה פוטנציאלים ובעיקר יצירת הזדמנויות חדשות שאפילו לא ידענו שקיימות.

מוניטין טוב ורשת קשרים חכמה ורלוונטית מייצרים אמון ומחזקים את היכולת שלנו לפעול בכל זירה ותחת כל סיטואציה מורכבת עם סט כלים רחב יותר. מחקרים מראים שלקשרים אישיים בתעשיית ההייטק יש השפעה גדולה על הצלחת סטארטאפים. לפי מחקר מסטנפורד, סטארטאפים עם רשת קשרים חזקה הצליחו לגייס הון מהר יותר ולהשיג שותפויות חשובות יותר.

ניהול מוניטין לגיוס הון ומשקיעים

מוניטין טוב מסייע בפתיחת דלתות למשקיעים בולטים ולגיוס הון. בעולם ההשקעות, מלבד הפוטנציאל והנתונים הפיננסים (במידה וישנם- תלוי בשלב) משקיעים מחפשים בראשונה יזמיות ויזמים חזקים ואמינים, שמסוגלים להוביל את החברה קדימה. המסע היזמי ארוך מורכב ומלא באתגרים פנימיים וחיצוניים, ובמקרים רבים מוניטין החברה מהווה עמוד השדרה בזכות הערכים והזהות שמייצג. מחקר של KPMG מצא ש-82% מהמשקיעים שוקלים את המוניטין של החברה כמוביל משמעותי בהחלטות ההשקעה שלהם. המשקיעים מחפשים לא רק נתונים פיננסיים, אלא גם יזמים אמינים עם מוניטין טוב.

פתיחת דלת לגיוס לקוחות משמעותיים

גיוס לקוחות עסקיים גדולים הוא תהליך ארוך, מורכב, וכולל הרבה מאד בעלי ענין ישירים ועקיפים שדעתם נחשבת ונלקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה האם לשתף פעולה או לא. לרוב, אנחנו לא יודעים מי אלו אותם אנשים שמשפיעים על ההחלטה, ולא נמצאים באותם חדרים בהם מתקבלות ההחלטות. לכן, מוניטין טוב הוא קריטי.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

ללמוד מהגדולים

חברות שהשכילו לבנות זהות מותגית ברורה ויצרו סביב החברה ומוצריה מוניטין חזק, יודעות לצלוח תקופות מורכבות ומשברים, וכמובן לשגשג ולנצל את מלוא הפוטנציאל שלהן. מחקר של חברת הייעוץ מקינזי מצא שחברות עם מוניטין חזק הן בעלות סיכוי גבוה יותר להצליח בתקופות משבר ולשמור על נאמנות לקוחות.

חברות שניתן ללמוד מהן על חוזקו של מותג הן לדוגמא חברת אפל, שבנתה מוניטין חזק והזהות המותגית שלה מדברת על איכות ופרימיום להמונים. המוניטין מבוסס על חדשנות בלתי מתפשרת במוצריה, על חווית לקוח יוצאת דופן, ועל תפיסות פורצות דרך וראשוניות בחדשנות (מוצרית, עיצובית ועוד). את כל הערכים הללו דאג לתקשר מייסד החברה סטיב ג'ובס לאורך שנים. בזכות המוניטין שבנתה, החברה זוכה בנאמנות לקוחות מרחבי העולם ושומרת על מעמדה כמובילה עולמית.

דוגמה נוספת היא חברת Salesforce, שהפכה למובילה בתחום ה-CRM בזכות המוניטין שבנתה כספקית פתרונות תוכנה מצוינים וכשותפה עסקית אמינה. חברות הייטק ישראליות שהצליחו לבנות לעצמן מוניטין חיובי הן Mobileye, שהפכה למובילה עולמית בתחום מערכות סיוע לנהיגה ונהיגה אוטונומית; Wix, שבנתה מוניטין כחברה המספקת פתרונות בניית אתרים חדשניים וקלים לשימוש; Check Point, המתמחה באבטחת מידע, שהצליחה לבסס את עצמה כמובילה עולמית בתחום הסייבר בזכות הפתרונות המתקדמים והאמינים שלה, ויש עוד רבות וטובות.

הכל חוזר אליכם

ניהול מוניטין אישי הוא חלק בלתי נפרד מהמשוואה. כאשר המנהלים והבכירים בחברה משדרים אמינות, מקצועיות ומובילות, הדבר מקרין על כל הארגון. המוניטין האישי של מנהלי החברה משפיע באופן ישיר על התפיסה הציבורית של הארגון כולו כי בסוף, מאחורי כל ארגון גדול, מותג או חברה עומדים אנשים.



אנה לוי ליפניק, יזמת, מומחית לאסטרטגיה, שיווק ופיתוח עסקי גלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully