וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מקורות לאיתור מוצרים מנצחים ולא ממוסחרים שאפשר למכור אונליין

תומר רייזר

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 10:51

שפע של כלים שימושיים שנכנסו לחיינו בשנה שחלפה מספקים הזדמנות פז לכל מי שחלם להיכנס לתחום האיקומרס, אבל איך מאתרים מוצרים מנצחים שאשכרה יימכרו?

תערוכת מוצרי הקוסמטיקה "Cosmoprof" בבולוניה, איטליה.. עומר כפרי,
תערוכת מוצרי הקוסמטיקה "Cosmoprof" בבולוניה, איטליה./עומר כפרי

אחת השאלות הכי משמעותיות לכל מי שרוצה להתחיל למכור אונליין או כבר מוכר ורוצה להגדיל את הקטלוג הקיים היא כמובן השאלה מה למכור? בהרבה מקרים, זה מה שיקבע את ההצלחה או הכישלון של מיזם איקומרס. אז איך ואיפה נמצא מה למכור?

קודם כל והכי חשוב, אנחנו צריכים להיכנס למינדסט הנכון, להיות קשובים ופתוחים להזדמנויות שנקרות לפנינו, לזהות אותן בזמן ולנצל אותן. זה יכול להיות מוצרים קיימים שנקנה או מוצרים שנייצר במיוחד, עבודה במודל קונסיגנציה, דרופשיפינג או Print on demand.

זה יכול להיות מוצרים לשוק המקומי, העולמי, או גם וגם, שנמכור באתר העצמאי שלנו, בקניונים אינטרנטים בישראל ובעולם, באתרי קופונים, מועדוני לקוחות ועוד. יש המון אופציות, אולם בשלבים המוקדמים נרצה להתמקד בזיהוי וניצול הזדמנויות.

היכולת לזהות את המוצרים הנכונים שידברו אל הקהל שלכם וילהיבו אותו היא קריטית להצלחה שלכם, אך בשונה ממחקר ממוקד לקוח בו אנחנו לומדים את התנהגות הצרכנים, במקרה הזה נרצה להתמקד במוצרים עצמם, מידת הרווחיות שלהם, ומידת התחרות הקיימת בשוק.

אז אחרי שנכנסנו למיינדסט הנכון, קבלו 10 מקורות מעולים שיתנו לכם השראה ויעזרו לכם למצוא מוצרים שאפשר למכור אונליין.

1. תערוכות מוצרים

דרך מצוינת למצוא מוצרים היא להשתתף בתערוכות חדשנות בעולם. הקאנטון פייר, תערוכת המוצרים הגדולה בעולם שמתרחשת בעיר גואנגזו (Guangzhou) בדרום סין, היא מקום מעולה למצוא מוצרים חדשניים שטרם יצאו לייצור המוני או שעדיין לא מיצו את הפוטנציאל המסחרי שלהם.

במהלך שלושה שבועות, מפעלים וספקים שונים מסין ומרחבי העולם מציגים מגוון עצום של מוצרים חדשים, מחולקים למתחמים שונים לפי קטגוריות, ולקוחות כמוני וכמוכם יכולים להיפגש איתם פנים אל פנים, לשאול שאלות ואפילו לסגור עסקאות במקום. עם חלק מהספקים האלה נוצרו מערכות יחסים ארוכות טווח שעובדות עד היום.

לצערי, תחום זה פחות נפוץ בארץ, במיוחד מאז הקורונה, אבל יש עוד המון תערוכות כאלה שמתקיימות כל השנה במקומות שונים בעולם. חפשו בגוגל, התייעצו עם GPT או חפשו פרסומים במגזינים ואתרי נישה כדי למצוא אותן.

2. שווקים מקומיים

תערוכות הן עניין עונתי, אבל שווקים מקומיים פתוחים כל השנה ואפשר למצוא בהם מוצרים מאוד מעניינים. בסין יש מארט סיטונאי כמעט לכל דבר. קחו בחשבון שצריך לבוא ממוקד למקומות שכאלו, כי בהרבה מקרים גם אם תחרשו את המרקט במשך חודשים לא תספיקו לראות את כל מה שמציגים שם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
  • בגואנגזו יש מרקט סיטונאי ענק לצעצועים, מוצרי חשמל, תכשיטים, אופנה וכמעט כל דבר שתרצו.
  • פושאן (Fushun) ידועה בתור ה-מקום למצוא רהיטים ודברים לבית. יש שם מבחר ענק של מוצרים, מכל סוג אפשרי.
  • העיר איוו (Yìwu) בסין ידועה בתור בירת הסטוקים של העולם, וגם שם תוכלו לקנות כמעט כל דבר בסיטונאות, במחירים נמוכים מאוד. זה אמנם לא המקום האידאלי לאלקטרוניקה או למוצרי איכות, אבל בעולם הסטוקים והדיסקאונט הוא נחשב למספר 1 בעולם.

אבל לפני שאתם קופצים על הטיסה הקרובה לסין, לא יזיק לבדוק גם מה קורה בבית. שווקים מקומיים בישראל יכולים להיות מקומות כמו שוק הכרמל, מדרחוב האומנים בראש פינה ועוד. יצרנים קטנים שרוצים לגדול לרוב ישמחו לשתף פעולה עם יזמים שיכולים לקחת את הפעילות שלהם החוצה אל עולם הדיגיטל.

3. קניונים אינטרנטיים במזרח הרחוק

קניונים אינטרנטיים בעולם כדוגמת טי מול וטאובו הסינים, ראקוטן ביפן, ומקבילות של אמזון במדינות שונות הם מקום מצוין לראות ולהיחשף למוצרים שבמקרים מסוימים עדיין לא נחשפו מספיק או בכלל בעולם המערבי. אותו דבר תופס גם לגבי אתרים סיטונאיים כמו אליבבא,made-in-china, EC21 ודומיהם.

אלו בעצם אתרים שמרכזים תחתם הרבה מאוד ספקים. כמו בתערוכה רק שכאן זה כל השנה ובאונליין. אפשר פשוט להתחיל תקשורת ישירה עם ספקים רלוונטים, בין אם זה למטרת ייצור (מוצר קיים או משהן ייחודי שלנו), או כדי לרכוש סטוק קיים. האתרים האלו הם גם סוג של מעטפת מגינה בהרבה מקרים, לדוגמא, אליבבה שבודק חלק מהספקים ששם, ויכול לעזור בלשלם למפעלים דרכו בצורה מאובטחת. קחו בחשבון שלא תמיד מוצר שחם במזרח הרחוק או בסין, יעבוד גם עם קהל אמריקאי או ישראלי.

4. תוכנות מחקר לגילוי מוצרים וטרנדים

גוגל טרנדס הוא מקום נהדר לבדוק מה חם כרגע ומה אנשים מחפשים. הוא אמנם לא ממוקד ספציפית על מוצרים, אבל הוא כן מאפשר לבדוק את כמות החיפושים של מוצר או תחום מסוים ולפי זה לדעת האם יש לו ביקוש, והאם הוא בעליה או ירידה.

אם תרצו לקבל תובנות מעמיקות יותר, למשל כמה יחידות של מוצר מסוים נמכרות בחודש, אילו קטגוריות מוצרים הן הרווחיות ביותר, או מתי יש ביקוש מוגבר, תוכלו להשתמש בתוכנות כמו ecomhunt, jungle scout, helium 10 ועוד, בעלות נמוכה יחסית לתועלת העצומה שלהם.

קחו בחשבון שאתם לא היחידים שמחפשים בתוכנות כאלו, ובהרבה מקרים, מוצר שמוצג בתור מוצר "חם" או הזדמנות יהפוך מהר מאוד למוצר שנמכר בכל מקום. עדיין, אני מוצא שתוכנות כאלה עוזרות להבין את המגמה הכללית, לקבל רעיונות ולהצליב נתונים ממקורות אחרים.

5. טיקטוק קריאטיב סנטר

טיקטוק השיקה לאחרונה האב למוכרים, וזה מקום מצוין לראות מה חם בטיקטוק מבחינת מכירות בפועל. הרבה מאוד גולשים בפלטפורמה, 1.7 מיליארד נכון ל-2023, נחשפים למוצרים וקונים אותם, ובהרבה מקרים מה שחם ועובד בטיקטוק יעבוד ויימכר גם במקומות אחרים.

אנחנו ממש יכולים לראות איזה קטגוריות כלליות ואיזה מוצרים ספציפיים נמכרים דרך הפלטפורמה. אפשר לפלח לפי מדינה ותקופה, לקבל נתונים על הקהלים השונים שקונים את אותם מוצרים, ואפילו לראות ממש איזה סרטונים ממומנים עובדים בכל קטגוריה ומוצר.

גילוי תחומי העניין של הקהל באמצעות התובנות של טיקטוק עשוי לחשוף רעיונות קריאייטיבים שלא חשבתם עליהם.. TikTok, צילום מסך
גילוי תחומי העניין של הקהל באמצעות התובנות של טיקטוק עשוי לחשוף רעיונות קריאייטיבים שלא חשבתם עליהם./צילום מסך, TikTok
תובנות מהאב היוצרים של טיקטוק.. TikTok, צילום מסך
תובנות מהאב היוצרים של טיקטוק./צילום מסך, TikTok

6. אתרי גיוס המונים

אתרי גיוס המונים כגון kickstarter והדסטארט הם מקום מצוין לקבל רעיונות למוצרים שלא קיימים עדיין אבל יש להם ביקוש וצוות פיתוח. לפי הסכום שהמיזם הצליח לגייס אפשר לראות אם יש ביקוש למוצר ואם הגיוס הצליח. אני מוצא שזה פותח מאוד את הראש מבחינת מה אפשר למכור אונליין, במיוחד בהיבט של למצוא מוצרים ורעיונות לדברים חדשים ושונים.

7. בלוגים ואתרי תוכן

בבלוגים של שופיפיי, ווקומרס ואחרים (חפשו בגוגל ecommerce blogs) עולים הרבה פוסטים על מוצרים חמים, תחומים וקטגוריות בעליה ועוד רעיונות למוצרים שנמכרים יפה אונליין. זה אחלה מקור לקבל רעיונות למה למכור, רק קחו בחשבון שהרבה מאוד מוכרים קוראים את הפוסטים האלו, ולא נדיר שמוצר שהופיע שם מציף פתאום את השוק כי הרבה מוכרים ינסו למכור אותו.

8. מוצרים במודל print on demand

אתרי פרינט און דימנד (POD), שאני מתייחס אליהם בעצם כמו למפעל, הם מקור מצוין להכין מוצרים ייחודיים רק לכם. זה אומר שתצטרכו למצוא נישה, לייצר את העיצובים והמוצרים הנכונים שנוגעים בקהל שלכם, ולבדל את עצמכם ממוכרים אחרים שעובדים במודל הזה. עדיין, אני מוצא שזאת הזדמנות נהדרת להתחיל למכור, בלי הצורך להתעסק בלוגיסטיקה ובלי להשקיע כסף במלאי - שני יתרונות עצומים לכל מי שמוכר אונליין.

אם אתם רוצים להבין וללמוד יותר על המודל הזה האזינו לפרק "איך נמכור מוצרים ייחודיים לכל העולם, בלי להשקיע שקל במלאי ובלי לוגיסטיקה" בפודקאסט מדברים איקומרס.

9. שיתופי פעולה ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות הן מקום מצוין להיחשף ולמצוא מוצרים שבהרבה מקרים עדיין לא התמסחרו. לדוגמא, קבוצות של טבעונים מכילות שפע של מוצרים שיש להם המון ביקוש בקהילה הטבעונית. יזם חכם עם מינדסט נכון יוכל למצוא שפע של הזדמנויות במקומות כאלו.

בקבוצות של בינה מלאכותית ראיתי יוצרים ואמנים מדהימים שאפשר לעבוד איתם ביחד במודל פרינט און דימנד - שיתוף פעולה קלאסי בין אמן או יוצר לבין יזם ומשווק דיגיטלי שיודע לקחת את אותן יצירות ולתרגם אותן למוצרים וכסף.

אופה ביתית שמוכרת באינסטגרם יכולה להגדיל חשיפה ולבנות קטלוג מסודר שיהיה זמין לכל משתמש, גם מחוץ לאינסטגרם. זה יכול להיות אתר שמוכר רק את העוגות שלה, או של עוד כמוה. במקרה השני, היתרון הבולט הוא שלא צריך לייצר כלום, אין מלאי שצריך לקנות ולאחסן מראש, וגם אין כמעט התעסקות בלוגיסטיקה כי לאותה אופה ביתית יש כבר נהג אחד (או יותר) שעושה משלוחים לרוב הארץ, בעלות לא גבוהה יחסית.

10. חבירה לשחקנים מצליחים שלא מוכרים ברשת

לא תמיד צריך להמציא את הגלגל ולעשות הכל לבד. רשתות הסטוק והדיסקאונט בישראל הן דוגמא מצוינת לעסקים שמוכרים היטב אופליין, אבל כמעט לא אונליין. חבירה לשחקן כזה ושיתוף פעולה איתו יכולה להיות הזדמנות נהדרת, בתנאי שאתם מסוגלים להתמודד עם האתגר הלוגיסטי הכרוך בשיתופי פעולה כאלו.

באיקומרס, ניסוי וטעיה זה אחד המפתחות להצלחה, אז קדימה, תקבלו החלטה שאתם שם, ותתחילו למכור:)


תומר רייזר הוא מרצה, מרכז אקדמי, יועץ אסטרטגי ויוצר הפודקאסט "מדברים איקומרס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully