וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בונים מותג חדשני ונחשק כשעולם התוכן מסורתי ומיושן?

דנה שגיא נחמני

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 14:10

בעוד שהעולם כולו עובר לדיגיטל, יש תעשיות שלמות שנתקעו במקום וממשיכות להתנהל כמו לפני 30 שנה. אז איך מתנערים מתדמית מיושנת ומתקדמים למאה ה-21 מבלי לפגוע במוניטין הקיים?

תהליך המיתוג - הרבה יותר מלוגו וצבעים.. Unsplash
תהליך המיתוג - הרבה יותר מלוגו וצבעים./Unsplash

שוק בתי המרקחת נתפס כשוק מסורתי וישן שטרם ביצע את המעבר לעולם הדיגיטלי. כולנו צורכים תרופות באותה דרך מיושנת; מחפשים חניה, עומדים בתור, מסבירים לרוקח מה אנחנו צריכים, לפעמים מדברים איתו על נושאים אישיים או מביכים בפני כולם וקונים תרופות ממש כמו לפני עידן האונליין, באותה הדרך שסבא וסבתא שלנו קנו תרופות לפני חמישים שנה.

אפשר לומר ששוק בתי המרקחת הוא אחד השווקים האחרונים שעדיין לא עברו למימד הדיגיטלי. בעוד הקורונה שינתה את הרגלי הצריכה של כולנו במגוון קטגוריות כמו אופנה, אלקטרוניקה, ציוד לבית ועוד, שוק התרופות נותר מאחור. קיים אתגר שיווקי גדול בפיצוח התובנות השיווקיות שיעזרו לצרכנים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם ולעבור לרכוש תרופות אונליין.

פיתוח חדשנות בענף מסורתי ומיושן היא תהליך אסטרטגי מורכב הדורש חשיבה יצירתית, תכנון יסודי והקפדה על פרטים רבים, שכן היא גוררת לא פעם התמודדויות בירוקרטיות ורגולטוריות שהופכות את התהליך לארוך ומייגע. בנוסף, לעתים רבות היא מצריכה חינוך מחדש של הצרכנים, שהוא אתגר גדול בפנים עצמו.

אז אם גם אתם פועלים בשוק מסורתי כמו בנקאות, בריאות או ביטוח, ואתם מעוניינים להקדים את השוק שלכם ולעמוד בקדמת הטכנולוגיה, הנה 8 מהלכים שאתם חייבים להטמיע בארגון שלכם.

1. בצעו מחקר יסודי

בצעו מחקר מעמיק שיכניס אתכם לעולם הצרכנים שלכם. הבינו את הצרכים, הרגשות וההרגלים של קהל היעד שלכם. כיצד הם יכולים להתעניין במוצר שלך? מה הערכים שהם מחפשים? מהם הערכים המוספים שהמותג שלכם יציע ללקוחות? מה הופך אתכם לחלוצים בתחומכם? מהם התכנים, השירותים או התכונות הייחודיות שתוכלו להציע? גם אם כבר עשיתם את התהליך הזה אינספור פעמים בעבר, אף פעם לא מזיק לדייק את התובנות ולזקק את המסרים שלכם בהתאם.

2. התקדמו לעיצוב חדשני

התייחסו לכל תהליך המיתוג שלכם בכובד ראש, בצעו תהליך של אסטרטגיה מותגית שבסופה תזקקו את ערכי המותג שלכם בצורה מדויקת, ותגדירו את הטון והסטייל שילוו את המותג שלכם מכאן והלאה. מותגים מסורתיים נוטים לשמר סממנים שליוו אותם שנים וזאת מהפחד שהצרכנים לא יזכרו אותם במידה והם יראו אחרת. בצעו מחקר צרכני אל מול קהלי היעד, בחנו כיוונים שונים ואולי תופתעו מהתוצאות שיגיעו.

במידה והתוצאות מאפשרות, אל תפחדו מהשינוי, הוא עשוי להביא איתו דברים חדשים וטובים.
בארץ, אפשר לראות את ליברה, שהפכה את עולם הביטוח המסורתי למותג צעיר, פשוט ונגיש לצרכנים שעד היום נרתעו מלהבין בביטוח והיום כחלק מהשפה הפשוטה, התהליך הדיגיטלי והקלות בתהליך רכישת הפוליסה, הפכה להיות חברת ביטוח מובילה בארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

3. בנו סיפור מותג מנצח

סיפור המותג שלכם (Brand Story) צריך להעניק עומק רגשי למותג שלכם. ספרו על המסע, המטרות והמשמעות שמאפיינים את המותג שלכם וחברו בין הישן לחדש. צרכנים תמיד יעריכו מותגים שעברו טרנספורמציה ושהאימפקט שלהם גדול וחדש בנוף.

4. אמצו טכנולוגיות מתקדמות

לא תמיד אפשר לשנות את המוצר או את השירות שלכם ולהפוך אותם לטכנולוגיים. השקיעו במקומות שאתם כן יכולים לשדרג את חווית הלקוחות שלכם, הן בעזרת טכנולוגיות שתטמיעו והן בעזרת שיפור חווית המשתמש שתהפוך ליוצאת דופן. צרו חדשנות במוצר שלכם, הפכו את זה למיינדסט שלכם.

חברת סטארבאקס לדוגמא משתמשת בטכנולוגיה כדי לשפר את חווית הקנייה והשירות של לקוחותיה באמצעות אפליקציה ייעודית בה לקוחות יכולים להזמין את הקפה או המשקה שלהם מראש ולשלם דיגיטלית בלי צורך לעמוד בתור. בנוסף, באמצעות תוכניות הטבות מותאמות, הלקוחות שלהם יכולים להנות ממבצעים בלעדיים המבוססים על נתוני השימוש ורכישות העבר שלהם.

5. בצעו שיווק ממוקד לקוח

פתחו אסטרטגיה ממוקדת על פי קהלי היעד החדשים והקיימים שלכם שיכללו גם ערוצי שיווק שלא ניסיתם אותם עד היום. בחנו כל ערוץ בנפרד והתאימו את התוכן שלכם לכל ערוץ. מותגים הפועלים בשוק מסורתי צריכים להתאים את עצמם לעולם הדיגיטלי ולתחרות הקיימת. הם צריכים לייצר ערך ובידול גדול יותר ש"יפצה" על אלה הקיימים בחברות חדשניות. השתמשו ברשתות חברתיות, פרסמו בכלים דיגיטליים ואמצו שיטות שיווק אחרות שיוצאות מהקופסא. השקיע בקמפיינים יצירתיים ומרשימים שיעבירו את השינוי שאתם עושים, השתמשו בכלים חדשניים כמו וידאו, פודקאסטים, וובינרים ועוד.

6. אמצו חשיבה חדשנית

חברות הפועלות בשוק מסורתי מתקשות לא פעם להוריד את האבק מעליהן, חברות הפועלות בשווקים עתירי רגולציה נתפסות כמיושנות וארכאיות וככאלה שלעד יישארו מאחור מבחינה תדמיתית. אל תתנו לפרדיגמות להכתיב את זה, לשיווק שלכם יש משמעות רבה בלהפוך את הביזנס לצעיר ועדכני ולכזה שידבר עם הצרכנים שלו בהתאם לרוח התקופה.

7. רקמו שיתופי פעולה חדשים

התחברו לסטארטאפים ,לחברות טכנולוגיות ולגופים אחרים המציעים הזדמנויות חדשות לחדשנות, חשבו על דרכים חדשות להגיע אל קהל היעד שלכם. זכרו, בזמן שאתם הייתם חלק מתעשייה ישנה שלא התקדמה, קהל הצרכנים שלכם התקדם והרבה.

8. שפרו תהליכים בתוך הארגון

פתחו או שדרגו תהליכים פנימיים בארגון שלכם כך שעובדים יוכלו לספק שירות מהיר, איכותי וחדשני ללקוחות שלכם. התקדמו לתשתיות חזקות שיעזרו לכם לנהל את הדאטה שלכם בצורה מעולה, והכניסו כלי ניתוח חדשים ומערכות AI שיעזרו לכם לקבל החלטות מבוססות דאטה.

לסיכום,

כדי לקחת מותג שפועל בעולמות מסורתיים ולהפוך אותו לחדשני ונחשק, יש צורך בהקפדה על פרטים ומחויבות לשינוי. המפתח הוא להקשיב ללקוחות שלכם, להבין את צרכיהם וליצור חוויית לקוח מרשימה, ייחודית ונעימה. בהצלחה!

דנה שגיא נחמני היא CMO בסטארטאפ Medz - רשת בתי מרקחת וירטואליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully