וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המלחמה או אולי בזכותה, הפודקאסט מתגלה ככלי שיווקי חסין ויעיל מתמיד

אור אליעז

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 14:58

בזמן שעסקים רבים הפסיקו לחלוטין את הפעילות השיווקית שלהם בעקבות המלחמה, הפודקאסטים עדיין נמצאים במגמת עליה. במה הם שונים מערוצי השיווק הרגילים ומה זה מלמד על העדפות הצרכנים בתקופת משבר?

מיקרופון. freepik,
מיקרופון/freepik

עסקים וחברות שנסמכים על השוק הישראלי רק חיכו שיגיע "אחרי החגים", אבל יום לפני החזרה לשגרה הגיעה המלחמה ושיתקה את העסקים, שרבים מהם הפסיקו לחלוטין את הפעילות השיווקית. כעת, כמו בקורונה, הפודקאסט מקבל שוב מקום של כבוד ומוכיח לעולם שהוא הרבה יותר מכלי מיתוגי.

כששואלים חלק גדול מבעלי העסקים מהי ההוצאה הראשונה שהם צריכים "לחתוך" - רבים יענו באופן אוטומטי כי שיווק היא ההוצאה הזו. אכן, עסקים רבים הפסיקו לשווק, ויש כאלה שעדיין לא חזרו גם אחרי חודשיים מפרוץ המלחמה.

אם בשבועיים הראשונים של המלחמה היה חשש לקנות, נתונים חדשים שמפרסמת פירמת הייעוץ דן אנד ברדסטריט מראים שבשבועיים האחרונים, עם פתיחתם המחודשת של הקניונים וחגי הקניות של נובמבר, המשק מתחיל להתאושש והרכישות באשראי חזרו למגמת עליה. למרות זאת, הנתונים בכל אגפי המשק נמוכים משמעותית ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ומזכירים יותר מכל את השיממון העסקי שאפיין את תקופת הקורונה.

יחד עם זאת, כשמדברים על שיווק, במיוחד כשמדובר בנותני שירותים, יועצים, מאמנים ומטפלים, יש כלי אחד שבולט במיוחד בתקופה הזו, ומאפשר לבעלי עסקים ליצור קשר אינטימי וייחודי עם הקהל שלו, ולתת לו ידע וערך משמעותיים - הפודקאסט.

כשהקהל צמא למנהיגות

מי ששומע פודקאסטים יודע שזו דרך נפלאה להתחבר למגישה או למגיש של הפודקאסט. השילוב של מדיום אודיופוני, בו המאזין מחליט מתי ואיך שומעים את הפודקאסט, מאפשרת להרבה יותר אנשים להתחבר לקהל שמאזין אליהם. ובגלל שהמאזין הוא בעל השליטה, המגישים מתחרים על תשומת לבו של המאזין באמצעות קולם, אופיים, וגם הידע והניסיון שהם מביאים איתם.

ככל שבפודקאסט ניתנים יותר טיפים פרקטיים ומעשיים, מתארחים אנשים יותר רלוונטיים ומעניינים ונוצרות שיחות עמוקות ובעלות משמעות - כך קהל המאזינים של הפודקאסט הופך נאמן יותר ונשבה בקסם.

כמובן שגם לרשתות החברתיות יש תפקיד חשוב בסיפור הזה, כי הן אלה שמסייעות להביא אליכם את המאזינים המתאימים, אלה שיתחברו לתכנים שלכם וישתפו אותם, אולם בשונה מקמפיינים עתירי תקציב ש"דוחפים" מוצרים לקהל היעד, הפודקאסט הרבה יותר חזק במשיכת הקהל אליכם, במאמץ זניח יחסית. מפגשים איכותיים, נטוורקינג על שולחן הראיונות, ושטף דיבור טבעי שמשקף מי אתם באמת, יעשה זאת בצורה הטובה והאותנטית ביותר.

וככל שיש יותר מאזינים שמכבדים את דעתכם וצמאים לשמוע את מה שיש לכם לומר, כך גדלה המנהיגות שלכם בעולם התוכן המקצועי שלכם, ונוצרת קהילה. הנושא המאגד את הקהילה הוא פרט שולי בסיפור, כי בין אם זו קהילה להורדת משקל לגברים, קהילה לשיפוצניקיות מתחילות או קהילה לרוכשי דירות המחפשים את המשכנתא הטובה ביותר - יש למידע שלכם במה, ומשכך, כל עוד תדברו בצורה קולחת ומעניינת, תמיד יהיו אנשים שרוצים לשמוע אתכם ולקבל מכם עוד.

חיזוק המותג מבפנים

שיווק וחיזוק המותג האישי או האוטוריטה של בעל מקצוע כזה או אחר הם רק חלק מהסיפור, שכן גם חברות גדולות עושות שימוש בפודקאסטים ושם המטרה עשויה להיות אחרת לחלוטין.

אי אפשר להפריז בעוצמת ההרס שהביאה המלחמה לבעלי העסקים והחברות הישראליות, שמאז ה-7 באוקטובר שרויים במלחמת הישרדות. חלק מהעסקים איבדו עובדים במתקפה, ואלה ש"יצאו בזול" נפגעו כלכלית בשל האטת הפעילות, וזה עוד לפני שמדברים על העובדים הרבים שנשלחו לחזית. כך או כך, מדובר בשבר ארגוני משמעותי.

על רקע השבר הזה חברות רבות החליטו לשנות את הדנ"א הארגוני שלהן ולפתוח אפיקים חדשים שיהוו גם צינורות שיווק וגם פלטפורמה לדיון, חיבור ושיתוף עובדים, ואחת הדרכים הפופולריות שאני מזהה כעת היא פודקאסטים, שנותנים מענה בערוצים מגוונים.

מטרת הפודקאסטים האלה היא לשנות את הקו של החברה, לייצר לה ערך מוסף, למצב נכון יותר את החברה ולחזק את המותג. חלק מהחברות גם הופכות את הפודקאסטים שלהם לערוצי שיווק פנימיים שמטרתם לחזק את המותג מבפנים כחלק מאסטרטגיית מיתוג המעסיק, והן גם מאפשרות לחבר בין העובדים בחברה, ממש כמו ה"רדיו הבית ספרי" של פעם.

חשוב לומר, העליה בכמויות ההאזנה לפודקאסטים בחודשיים האחרונים, שאני רואה ממאות פודקאסטים שאני חשוף לנתוניהם (לצערנו, דירוגי הפודקאסטים אינם פומביים), קורית בגלל שרבים מהמאזינים מבקשים תוכן אחר וקליל יותר מאקטואליה ומלחמה, שנדמה שהשתלטו על הקשב של כולנו. לערוגה הזו נכנסו חברות רבות שזיהו את הפוטנציאל שבדבר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אז איך מתחילים להפיק פודקאסט שישבה את הקהל שלכם?

לומדים ומבינים את הייחוד והבידול שלכם, כותבים תוכנית פרקים מסודרת, מבינים איך תרצו להפיק את הפודקאסט (להקליט באולפן? לשלוח לעורך? או לעשות הכל בעצמכם), ובעיקר - מתמידים. ההצלחה מגיעה ותגיע יחד עם ההתמדה.

אור אליעז הוא הבעלים של PROCAST, בית הפקות לפודקאסטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully