וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק עסקי במלחמה: 5 דרכים להישאר רלוונטיים גם בלי לצאת בקמפיינים

אבי צדקה

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 10:36

שיווק בזמן מלחמה הוא אתגר לא פשוט. הקמפיינים הרגילים כנראה כבויים, והקהל עסוק בעניינים אחרים. אז איך נכון לנצל את הזמן הזה ולמה לקפוא על השמרים זו ממש לא אופציה?

גם כשהקמפיינים בהקפאה, תמיד יש מה לעשות.. Pexels.com
גם כשהקמפיינים בהקפאה, תמיד יש מה לעשות./Pexels.com

לא קל לשווק היום, בטח בקידום ממומן, ובטח ובטח בזמן מלחמה. מעבר למצב הרגיש, מבצעים של "1+1 בגלל המצב", לא מתאימים להרבה סוגי עסקים או נותני שירות, וגם לא "50% בגלל המצב", כי זה מרגיש זול ורוכב על מצב רגיש של כולנו לצורך מכירות. אז מה כן ניתן לעשות כדי לקדם את שיווק העסק גם בלי להכעיס וללחוץ על טריגרים?

ובכן, לכל איש שיווק יש ערימת מטלות שהוא קיווה להגיע אליהן מתישהו ותמיד היה עסוק מדי. זה הזמן לצלול אליה ולסמן וי על כל מה שדחיתם עד היום. ואם זה לא מספיק ואתם רעבים לעוד, את חמשת הפעולות שריכזנו כאן ניתן לבצע יחסית בקלות כבר היום, גם ללא השקעה מיוחדת.

1. השקיעו באתר ובעיקר בבלוג

בואו נדבר קצת על SEO. בגדול מדובר בקידום האתר שלנו בגוגל לפי ביטויי חיפוש נפוצים. איך מגיעים לאותם ביטויים? עם תוכן המכיל אותן ועדיף תוכן איכותי. הוספת תכנים לאתר, ובייחוד לבלוג של האתר, תקדם אותנו בגוגל, לא תכעיס אף אחד, ותעזור למי שמחפש את המוצר שלנו להגיע אלינו יותר בקלות. גם אם זה לא יקרה מיד, בסופו של דבר החשיפה שלנו תגדל, כי גוגל אוהב תוכן.

אז אם עד עכשיו הייתם עסוקים מדי ולא הקפדתם על כתיבת תוכן באופן קבוע, או שאתם רוצים לפרסם בתדירות גבוהה יותר, זה הזמן לגשת למלאכת הכתיבה וליצור תכנים שישקפו אתכם ואת פועלכם בתקופה הקרובה.

2. רעננו את האורגני, אבל בזהירות

עצה שתמיד טובה בלי קשר למצב היא להגביר פעילות ברשתות חברתיות כמו לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם, מה שבהכרח יגדיל את החשיפה שלכם ואיתה גם את המוניטין שלכם. אם כתבתם פוסט מעניין על "5 טיפים להתגבר על חששות בזמן מלחמה", למרות שזה לא קשור בהכרח לעסק שלכם, לקוחות פוטנציאלים יכולים להתעניין בפוסט, לעקוב אחריכם, וברגע שתפרסמו מידע על העסק הם יחשפו אליו. חשוב להיות עדינים וזהירים גם פה. נסו למקד את השיח על התנדבות ועזרה לזולת, ופחות על מבצעים וחבילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

3. הציעו שירותים שהיו בתשלום, בחינם

מוצרים כמו קורסי מבוא, ספרים דיגיטליים, או מוצרים אחרים שקל לעשות להם אפסייל, יוכלו להיות מוצעים מעתה בחינם. למשל, אם היה לכם מבוא לקורס שיווק כמוצר פתיחה, וליווי אישי לעסק כמוצר פרימיום, הציעו את המבוא ללא עלות לכל מי שיירשם. כך תוכלו להציע גם את מוצר הפרימיום, ובה בעת להגדיל את רשימת התפוצה שלכם, מה שיהיה מאוד שימושי כאשר יירגעו הרוחות.

4. ניוזלטרים וובינרים, אבל קצת אחרת

מה שקורה עכשיו זה שאנחנו קצת חוזרים לעידן הקורונה. רובנו בבית או עובדים מהבית כי מפחיד להיות בחוץ, וכשאנחנו בבית אנחנו הרבה על המחשב וגם במיילים. אפשר לשלוח ניוזלטרים שמדברים על המצב, להציע וובינר ללא עלות, או אפילו מפגש זום של שאלות ותשובות לכל מי שמתעניין בתחום שלכם. הביאו ערך למשתתפים והתמקדו במוצרים שיכולים לתת ערך גם כשלעצמם, כמו מדריך בניוזלטר, ואל תשכחו את האפסייל.

5. בצעו מחקר שוק

אם תמיד רציתם לבדוק מה קורה עם המתחרים שלכם ולא היה לכם זמן כי הייתם מוצפים בעבודה, זה הזמן. עכשיו כשיש פחות עבודה, השקיעו במחקר מתחרים ובדקו מה הם עושים. הירשמו לניוזלטרים שלהם, בדקו את המחירים וההטבות שלהם, שוחחו עם נציגי מכירות ואפילו רכשו את המוצר או השירות שלהם כדי שתוכלו להבין לעומק את חוויית הקניה והשימוש. רכזו את כל הממצאים שלכם בטבלה והסיקו מסקנות.

ומה אם בכל זאת רוצים לעשות קמפיין?

זו תקופה לא פשוטה ולא קל להפעיל קמפיינים ממומנים, אם כי יש יוצאים מין הכלל. רשת דינמיקה למשל יצאה בקמפיין מכירות לאייפון 15, שכן הביקוש לאייפון לא השתנה בעקבות המלחמה, ושופרסל, שמציעה מוצרים חיוניים, משדרת גם היא עסקים כרגיל, שזה בדיוק מה שמצופה ממנה בשעת מלחמה.

אז כן, אפשר לעשות קמפיין ממומן גם עכשיו, אבל צריך לבחון כל עסק לגופו ולהעריך את המצב בהתאם. אם המוצר שלכם חיוני או שימושי דווקא עכשיו, יתכן שקמפיין ממומן דווקא יועיל לכם מאוד. אם בחרתם לצאת בקמפיין, הקדישו את השעתיים הראשונות כדי להיות על התגובות ולראות שלא קמה מחאה. אם זה לא מרגיש לכם נכון, או שהקהל דורש מכם לשנות או להסיר, תקשיבו להם.

אנחנו לא נזכיר שוב "להפוך לימון ללימונדה", שמענו את זה מספיק, אבל כן ניקח את ההפוגה הכללית שיש לכולנו ונוציא ממנה את המיטב. זמן הוא המצרך הכי יקר שלנו וחשוב שננצל אותו בחוכמה.
בהצלחה לכולנו ושיהיה לנו ניצחון מהיר ושקט.


אבי צדקה הוא מומחה לינקדאין לחברות וארגונים ומנכ"ל חברת ד"ר לינקדאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully