וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטי חוצות ומכתב פתוח בעיתונות: הקמפיין החצוף והלא שגרתי של Verses.ai

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 14:49

תשכחו ממצגות משקיעים! החברה הזו מצאה דרך יצירתית למשוך את תשומת הלב של OpenAI, המתחרה המובילה בשוק הבינה המלאכותית, ולהכריז על הטכנולוגיה פורצת הדרך שלה

יזמים וסטארטאפים שמעוניינים להשיג השקעות או לגייס שותפים אסטרטגיים כבר מכירים את הנוהל לגיוס שותפים אסטרטגיים: מכינים מצגת משקיעים, מדייקים אותה עם כל הפרטים הנכונים שיפגינו ידע בתחום, מעורבות בשוק, והוכחות יכולת, ועולים איתה על הבמה בכל כנס או אירוע שבו יש פתיחת דלתות פוטנציאלית, במטרה להגיע לליבם של האנשים הנכונים בזמן הנכון.

ואולם, הנתון המזעזע לפיו 90% מהסטארטאפים נסגרים בשנה הראשונה אינו מעודד במיוחד, ומצריך יזמים ללכת בדרכים יצירתיות יותר כדי להסב תשומת לב לעשייה שלהם.

כך היה השבוע עם Verses, חברה אנונימית יחסית המפתחת מערכות בינה מלאכותית "על פי דגם החוכמה והגאונות של הטבע", כלשונה. במכתב פתוח שפרסמה החברה באמצעות כתבה ממומנת ב"ניו יורק טיימס" נטען כי היא השיגה "פריצת דרך משמעותית" שעשויה להוביל לתצורות חדשות ומתקדמות יותר של AI, והיא קוראת לחברה המובילה כיום את השוק, OpenAI, לתמוך במאמציה.

זו לא היתה הדרך היחידה של החברה למשוך את תשומת ליבו של הועד המנהל ב-OpenAI. כפי שדווח באתר The Drum, נוסף על המכתב הפתוח שכבר הופץ למיליוני קוראים, מנהלי OpenAI הופתעו להגיע למשרדי החברה ולגלות שלט חוצות ענק מתנוסס אל מול הבניין בו הם עובדים. על השלט נכתב "Got AGI?", בריפרור לאחת המודעות המפורסמות בהיסטוריה של הפרסום האמריקאי, קמפיין "Got Milk" של ועדת יצרני החלב של קליפורניה מ-1993. עד מהרה, כל זכר לשילוט נגנז והוסר באופן תמוה מהרשת, אם כי לא ממש ברור למה. יתכן שזה קשור לשמועות בדבר שחרורה הקרב של ChatGPT4.5, אם כי גם זה טרם הוכח.

תוכן המודעה שהוצבה אל מול משרדי OpenAI.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תוכן המודעה שהוצבה לכאורה אל מול משרדיה של OpenAI./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה בעצם הם רצו מ-OpenAI ולמה הם לא עשו את זה כמו כל סטארטאפ נורמלי?

המהלך השיווקי האמיץ של Verses נולד בהשראת מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, לאחר שהצהיר באירוע שנערך לאחרונה באוניברסיטת קיימברידג' על אמונתו כי לימודי LLM לא יספיקו כדי לדחוף את דגמי הבינה המלאכותית הנוכחית לתחום ה-AGI וכי "אנחנו צריכים עוד פריצת דרך", כלשונו.

בין היתר, במכתב הפתוח שפרסמה Verses, היא מצטטת את האמנה של OpenAI, בה נכתב כי "אנו מודאגים מכך שפיתוח AGI בשלב מאוחר יהפוך למירוץ תחרותי שלא יותיר זמן לאמצעי זהירות נאותים. לכן, אם פרויקט בעל ערך ומודע בטיחות מתקרב לבניית AGI לפני שאנו עושים זאת, אנו מתחייבים להפסיק להתחרות ולהתחיל לסייע לפרויקט הזה."

נראה שהצוות של Verses מרגיש מאוד בטוח ביכולות שלו לעשות בדיוק את זה, ושחכם יהיה מצד OpenAI לשים לב להתפתחויות. "אנו מאמינים ש-Verses מתאימים לסיוע שלכם", צויין במכתב. "בתמורה, אנו מציעים את הסיוע שלנו כדי להבטיח שהבינה המלאכותית הכללית והעלית יפותחו ויופצו בצורה בטוחה ומועילה לכל האנושות".

במילים אחרות, הדחיפה לשיתוף הפעולה עם OpenAI נוצרה לא רק מהציפייה להתקדמות טכנולוגית אלא גם מדאגה משותפת לבטיחות וההשלכות האתיות של AGI, וזאת מאחר ש-OpenAI התחייבה בפומבי לתמוך בפרויקטים התואמים את הערכים שלהם, במיוחד בכל הנוגע ל-AGI. בעיקר, הם הבינו כי בשלב זה יש להם יתרון מובהק על פני ענקית הטכנולוגיה, שתידרש כעת להרכין ראש ולעמוד במילה שלה.

ואכן, מבט חטוף בדף הבית של OpenAI מציג את המשימה שלה בכתב גדול באופן שלא משתמע לשתי פנים: "יצירת AGI בטוח שמועיל לאנושות כולה." VERSES מיצבו את עצמם בביטחון כיוזמה כזו, והזמינו את OpenAI לאחד כוחות כדי להבטיח את הפיתוח האחראי והמועיל של הטכנולוגיה.

אז מה יש ל-Verses שאין ל-OpenAI?

VERSES הצביעו על כך שהשיטות שלהם חורגות מגישות ה-AI הנוכחיות, ומתמקדות במקום זאת בתיאוריות מהאינטליגנציה של הטבע - עיקרון שהחברה עבדה עליו רבות. במכתב הפתוח, הם משתפים בהישג פנימי ראוי לציון ב-Active Inference, תיאוריה שמטרתה להבין טוב יותר קוגניציה באורגניזמים חיים, שלדעתם יכולה להיות מכרעת בהשגת AGI.

למרות ש-Open AI טרם פרסמה תגובה רשמית למהלך של Verses, עצם פרסום המכתב הוביל לשיח על מוכנותה של תעשיית הבינה המלאכותית לקפיצת מדרגה נוספת ביכולות ובמסגרות השיתופיות הנחוצות כדי להבטיח שהתקדמויות כאלה יושגו מתוך מחשבה בטוחה, העלתה את החברה האנונימית יחסית לסדר היום, ואף הקפיצה את שווי המניה שלה.

הסרטון הבא מסביר זאת היטב:

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה זה בעצם AGI?

בניגוד אפילו לדגמי הבינה המלאכותית הטובים ביותר שזמינים היום, שנועדו להשלים משימה בודדת או קבוצה מצומצמת של משימות, AGI מסוגלת, לפחות באופן היפותטי, להשוות ואף להתעלות על בני אדם כמעט בכל משימה קוגניטיבית.

חברות AI מובילות רבות, כמו OpenAI, DeepMind ו-Anthropic, נמצאות במרוץ לפיתוח AGI, ורואות בו את הגביע הקדוש של מחקרי הבינה המלאכותית. השאלה כמה מהר תגיע AGI לבשלות, או אם זה בכלל אפשרי מבחינה טכנית, עומדת במרכזו של דיון סוער בקרב מומחים בתחום, שכן רבים מהם חוששים שהשגת "אינטליגנציית על" שכזו עלולה להוביל לאובדן שליטה, כאשר הבינה המלאכותית תהפוך חכמה יותר מבני אדם ותבין דברים שהמוח האנושי אינו מסוגל לתפוס.

פריצת הדרך של VERSES, על פי המכתב הפתוח, יכולה לעזור להפוך מודלים של למידה עמוקה עדכניים, כמו מודלי שפה גדולים (LLMs), לאמינים יותר, יעילים יותר באנרגיה, ומותאמים למטרות אנושיות.

מסקנות

  • אם פיתחתם מוצר טוב ואתם מאמינים בו במאה אחוז, אל תחכו שהוא "יתגלה" מעצמו. לפעמים, אין מנוס מנקיטת מהלכים אקטיביים כדי לפרוץ לתודעה של האנשים הרלוונטיים, ויפה שעה אחת לפני המתחרים.
  • אין טעם לנסות להתחרות בענקיות שמובילות את השוק, או כמו שאומר הפתגם הידוע: "If you can't beat them, join them".
  • בעוד שאין גבול לחדשנות והיצירתיות האנושית, בידיים הלא נכונות, פירות היצירה עלולים להיות הרסניים. לשם כך, לפעמים צריך לוותר את האגו ולשתף פעולה עם יריבים, והכל למען המשימה הגדולה יותר: לוודא שהגולם לא יקום על יוצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully