וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר גבוה, אפשרויות קידום ופיתוח מקצועי: כל היתרונות של קריירה בפרודקט מרקטינג (PMM)

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 14:38

הביקוש למנהלי שיווק מוצר (PMM) הולך וגדל ואיתו התסכול בקרב החברות המגייסות שלא מצליחות לאייש משרות בתחום. קורס חדש של פורום G-CMO נועד לתת פיתרון למחפשי עבודה ומגייסים כאחד על ידי הגדלת סל הכלים של אנשי המקצוע בתחום

סופי מלניק אמיתי ושירי גרוסברד בפודקאסט החדש ShoutOut.. G-CMO,
סופי מלניק אמיתי ושירי גרוסברד בפודקאסט החדש ShoutOut./G-CMO

פורום G-CMO, ששם לו למטרה למצב את קהילת השיווק הגלובלי בישראל כמובילה בתחומה, לקח על עצמו בחמש השנים האחרונות משימה: להכשיר את דור העתיד של אנשי השיווק הגלובליים. סופי מלניק אמיתי, סמנכ"לית שיווק גלובלית ושותפה מייסדת, סיפרה לוואלה על הפורום ועל החזון שמאחורי הקורס.

לדבריה, "הפורום הוקם לפני 7 שנים כדי לייצר סביבת נטוורקינג טובה, מכילה, עניינית ומקצועית לסמנכ"לי שיווק גלובליים שעובדים בחברות גלובליות, סטארטאפים וקרנות הון סיכון, בהם מתרכז הפורום, כדי לספק להם מקום להיפגש, להתייעץ, להישען וללמוד זה מזה.

"בשנים האחרונות חלה תפנית עם חברות גלובליות שנוסדו בישראל ומיצבו מחדש את המדינה מ"סטארט-אפ ניישן" ל-"Scale Up Nation". כתוצאה מכך, יותר ארגונים בוחרים לשמור על מטה השיווק הגלובלי שלהם בישראל", מספרת סופי.

הפורום נוסד ב-2017, ע"י מלניק אמתי, שירי גרוסברד ואפרת פניגזון ( שפרשה בינתיים) וצמח מ-5 חברים בימיו הראשונים ל-170 היום, כאשר כל החברים הם הפונקציה השיווקית הכי בכירה בחברה הגלובלית. בין החברים שלנו ניתן למצוא חברות כמו CATO, צ'קפוינט, FIVERR, וגם חברות גלובליות ישראליות כמו סודה סטרים וללין. בנוסף, יש לנו מגוון רחב של סטארטאפים בתחומי הסייבר, פודטק, HR טק, קלינטק, AI וכמעט כל תחום שניתן לחשוב עליו. למעשה, 90% מהחברות שפועלות בישראל בגלובל חברות בפורום.

קורס ה-Product Marketing Mastery Program או בקיצור PMM's, שמשיק הארגון בימים אלה הוא חלק מה- G-CMO Academy, זרוע הקורסים וההכשרות של הפורום בה מרצים חברי הפורום וחולקים מניסיונם הפרקטי. בנוסף, הארגון בראשות המנכ"לית אורית כהן, מנהל עוד שתי קהילות: NEXT היא קהילת מספרי 2 בחברות ברמת ה-VP, וקהילת RISE, שהיא קהילה של כוכבים עולים בתחום. סופי מציינת שיש קשר הדוק בין כל קהילות הפורום ומדגישה: "היה לנו חשוב שזה יהיה קורס מעשי שבאמת ייתן לבוגרים שלו את הכלים הנחוצים, חקרנו את הנושאים עם חברי הפורום ועל סמך הפידבקים הללו בנינו, ביחד איתם, את הסילבוס לתוכנית".

איך הקורס משרת את מטרות הפורום?

"אחת המטרות של הפורום היא לייצר פול של טאלנטים ולהנכיח אותם. פעם, כשמנכ"ל ישראלי היה מעביר את ליבת הביזנס לארה"ב, כמו שהרבה סטארטאפים עושים עכשיו, היתה נטיה לגייס סמנכ"ל שיווק אמריקאי כי טענו שאין פה מספיק טאלנטים. הפורום בא להוכיח שיש פה פול טאלנטים מספיק גדול כדי לבחור מכאן את סמנכ"ל השיווק הגלובלי הבא", מספרת סופי.

"מטרה נוספת וחשובה לא פחות של הפורום היא לייצר את היורשים שלנו - הדור הבא של סמנכ"לי שיווק גלובליים ישראלים. לשם כך, אנחנו מלמדים קורסים ל-MBA באוניברסיטה העברית, המכללה למנהל והבינתחומי. בנוסף, אנחנו מייצרים קורסים משלנו כדוגמת GO GLOBAL, קורס פופולרי שעשינו בשני מחזורים בשותפות עם המרכז להכשרת מנהלים באוניברסיטה העברית, שנועד להכשיר עובדים בחברות ישראליות לעשות את הקפיצה לחברות גלובליות. בנוסף בשבוע הבא יעלה לאוויר פודקאסט חדש העונה לשם Shout Out, בו אנחנו מרימים לחברי הפורום ומאפשרים הצצה למסלול הקריירה שלהם."

את שבה ומדגישה את עניין הגלובליות. למה זה חשוב? איך זה שונה ממה שאנשי שיווק עושים פה בישראל?

"אנשים רוצים את הקפיצה הזאת. הם עובדים בישראל בסקייל מסוים והם רוצים להתנסות בחברות יותר גדולות, להיחשף לתרבויות אחרות, שיטות עבודה אחרות, תקציבים בסדר גדול אחר, ויש כמובן קריצה להייטק. היום, 50% מעובדי ההייטק הם לא מתכנתים. ברגע שההבנה הזו ירדה זה הגדיל את הנחשקות של אנשי שיווק טובים", מספרת סופי.

"קורס ה-PMM's שלנו נוצר בעקבות שיחות בקהילת NEXT, בהן שבה ועלתה הטענה שאין מספיק טאלנטים שיכולים לאייש את המשרות בתחום. נכון להיום מחיפוש מהיר בלינקדין ראינו שיש יותר מ-30 משרות פנויות ומנגד יש אנשים שמחפשים עבודה ורק צריכים לעשות התאמות כדי להגדיל ולשדרג את ההיצע שזמין להם. החדשות הטובות הן שלפרודקט מרקטינג אפשר לבוא מהרבה דיסציפלינות - מתוכן, מדיגיטל, מסושיאל או מתכנות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אז מה זה בעצם PMM? מה כולל התפקיד הזה ולמה צריך אותו?

מיכל סבר,VP of Product Marketing & Education ב- NAYAX, מרכזת התוכן של הקורס: "כל PMM הוא יוניקורן. אין אחד שזהה למשנהו. בכל חברה התפקיד משתנה בהתאם לתעשיה בה החברה פועלת, השווקים אליהם החברה רוצה לחדור או למכור, גודל החברה, פילוח הלקוחות, B2B/ B2C, לקוחות עסקיים קטנים מול גדולים. כמובן שיש גם קשר ישיר לשלב שבו החברה נמצאת מבחינה פיננסית ותמיד יש לקחת בחשבון את מידת המורכבות של המוצר עצמו ובשלותו לשווקים השונים. השוני בתיאור המשרה מחברה לחברה העלה צורך לסטנדרטיזציה בתחום וזו הסיבה העיקרית שבגינה החלטנו להרים את הכפפה ולקיים את הקורס."

לדבריה, "בגדול, PMM מגשר בין השוק, המוצר ואנשי המכירות; תפקידו העיקרי להבין את השוק ואת המוצר היטב ולעסוק במה שנקרא Product Market Fit - התאמת המוצר לשוק. החכמה נטועה בהבנת הכאבים של הצרכנים באשר הם, בין אם הם צרכנים פרטיים או עסקיים. תובנות צרכניות והבנת הפרסונות שיעשו שימוש במוצר הן אבן דרך מרכזית בעבודת ה-PMM".

לדברי מיכל, פרודקט מרקטר אמור לדעת לענות על שאלות כמו:

  • מה השוק שהכי מתאים למוצר אותו אנחנו שווקים?
  • מה הזכות של המוצר ל"שחק" בשווקים הללו?
  • מהו הצעת הערך הייחודית של המוצר?
  • מיהם השחקנים הנוספים בתחום ומהו הבידול של המוצר?
  • איך מנגישים את המוצרים ובאיזו אסטרטגיה שיווקית נוקטים?
  • איך מביאים את המוצר לשוק ודואגים שהוא לא רק ימכר אלא שהלקוחות יעשו בו שימוש תדיר, יהנו ממנו וימליצו עליו?
  • איך דואגים שהמוצר ימשיך להתפתח לפי הצרכים של התעשיה?
  • איך משמרים לקוחות ודואגים שהם ימשיכו להשתמש ויהיו מרוצים?
  • איך מבינים אילו יכולות כדאי להוסיף כדי להישאר תחרותיים ורלוונטיים?
  • במשפט אחד מסכם, מציינת מיכל, המשימה של ה-PMM היא לקחת מוצרים לשוק ולנהל את הצלחתם.

מהן כמה מהמיומנויות החשובות של אנשי ה-PMM?

"התמחות חיונית עבור PMM היא סטוריטלינג. היכולת לבנות סיפור מוצרי ולהנגיש אותו לקהל יעד מדוייק שיתחבר ויתרגש וירצה לקחת חלק במסע המוצרי. הרבה תלוי בהבנה למי ואיך מנגישים את המוצר. העטיפה הסיפורית חשובה מאוד בעולם ה-PMM וזו יכולת נרכשת.

כאשר ברור באיזה שוק יש זכות לשחק, אחד התפקידים של ה-PMM הוא ללמד ולהדריך את כל הפונקציות בחברה שפונות ללקוחות אודות המוצר והשוק. כאן נדרש ה-PMM לעבור במודל של הדרכה והטמעה של החומרים השיווקים. בעולם ה-PMM תחום זה נקרא Sales enablement - דיסציפלינה אסטרטגית, שכאשר מנוהלת נכון, משפרת באופן ישיר את תוצאות המכירות בנוסף להבניית תדמית מותג אחידה ו-Tone of voice יחודי.

כשאנשי המכירות מכירים את הסיפור, מגיע השלב לצאת לשוק. כאן פוגש ה-PMM את ערוצי השיווק השונים ופועל בשיתוף עם מחלקת השיווק, המוצר והתמיכה של החברה לתקשר ולספר את סיפור המוצר בפלטפורמות המדויקות שיפגשו את קהל היעד שלו. " אומרת מיכל.

"השאלה הבאה היא מהם הערוצים שאפשר להשתמש בהם לצמיחה? בעולם העסקים זה יכול להיות סושיאל מדיה, מדיה ממומנת ושלא ממומנת, מגזינים וכתבי עת מקצועיים, השתתפות באירועים וכנסים, עבודה עם משפיענים ומובילי דעה ועוד הרבה פלטפורמות שיווקיות מוצלחות אחרות בכל אחד מהערוצים הללו, בכל פלטפורמה הסיפור המוצרי יונגש בהתאם לצרכנים ולקהלים השונים. "

תפקידו של ה-PMM תמיד להסתכל Outside-in: להבין באיזה שלב נמצא הלקוח או המועמד להיות לקוח במסע שלו עם המוצר.

את מסע הלקוח לרוב מחלקים ל-3 שלבים:

  • שלב 1 lead to Cash - משלב ההבנה של הלקוח שהמוצר קיים (Awareness ) ועד שהוא בוחר במוצר
  • שלב 2 Order to Activation - הלקוח בחר, עכשיו הוא צריך להתחיל להשתמש, ליהנות ואולי לרכוש עוד.
  • שלב 3 צמיחה מעבר - איך שומרים על נאמנות הלקוח ומוודאים שהוא מרוצה ובמקביל איך מנגישים לו ידע ומוצרים משלימים?

לסיכום, תפקיד ה-PMM יושב בין 3 צירים מרכזיים: המוצר, המכירות והשוק. תפקידו לגשר על הפערים בניהם, ללמד, לשפר, לייעל ולדייק תהליכים, מהאסטרטגיה העסקית ועד הביצוע, והכל כאשר שומרים על הלקוח במרכז, מרוצה ונאמן.

מי יכול להיות PMM?

כל מי שיש לו נטייה שיווקית ומגיע מעולמות התוכן, Growth, פיתוח עסקי, מכירות, פרודקט, דיגיטל, Learning, PR, פלנרים, והתחומים המשיקים יכול לעבור את ההכשרה ולצלול לעולם המרתק הזה.
פמ"מים מביאים לידי ביטוי יכולות מגוונות כמו יצירתיות, חשיבה אסטרטגית, שת"פ בין צוותי, אנליטיקס ועוד. הם מתמקדים בצומת שמפגישה בין צרכי חטיבות המוצר, המכירות, השיווק, וחוויית המשתמש בארגון, ולוקחים את כל הצרכים האלו בחשבון לפני שמשחררים תכנית GTM מנצחת.

מה חשוב לדעת על הקורס?

זו תכנית הכשרה ראשונה מסוגה בישראל, שלוקחת מומחים ממגוון תחומים כמו מרקום, יח"צ, פיתוח עסקי, מכירות, דיגיטל, דאטה ופרודקט ונותנת להם את הידע והכלים כדי להיות PMMים במגוון ורטיקלים ותעשיות.

כבר במפגש הראשון, המשתתפים מחולקים לצוותי עבודה וכל צוות מקבל מ-CMO בכיר בחברה גלובלית, אתגר מהעולם האמיתי של עבודת ה-PMM והצוות לומד כיצד לענות לאתגר לאורך התכנית. המשימה: לקחת פיצ'ר ממוצר של אחת החברות המשתתפות ולהביא אותו לשוק. בכל מפגש הצוותים מייצרים תוצרים, חלקם אינדיבידואלים, כך שבמפגש האחרון, הם יציגו קייס סטאדי שיכלול תכנית גו-טו-מרקט המבוססת על תובנות שאספו לאורך התכנית וכך יפגינו הבנה ויישום של גישות ייחודיות לעולם ה-PMM שנלמדו בה.

התכנית כוללת 13 מפגשים ומתחילה (אוטוטו!) ב-31.3, בימי ראשון ב-6 בערב.
המפגשים יועברו במשרדים של החברות המובילות המגייסות לתפקיד בימים אלו. כל מפגש תכנים ממיטב המרצים במפגשים פרונטלים וכן תרגול קבוצתי או אינדיוידואלי המלווה ב-PMMים בכירים מחברות מובילות.
בוגרי התכנית מצטרפים לקהילת ה-G-CMO Academy בה חולקים תכנים, משתפים מהניסיון והידע ונחשפים להזדמנויות גיוס למשרות PMM.

למידע נוסף על הקורס >> הקליקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully