וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה קינן: "טיקטוק מנסה להפיץ פייק ניוז ולמוטט את הציוויליזציה המערבית"

לירון רוז

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 14:15

אלה קינן, כיום אחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל במלחמה על דעת הקהל העולמית, הגיעה לפודקאסט הינשוף לשיחה על הסברה, אנטישמיות ברשת וכוחות גדולים שפועלים מעל ראשינו

אלה קינן, יחד עם צוות שהקימה סביבה, נלחמת בגלי האנטישמיות שסוחפים את העולם מאז ה-7 באוקטובר ומפיצה מסרים חשובים מאוד למען ישראל, למאות אלפי עוקבים באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר.

עד האסון, היא הייתה אשת שיווק שהתמקדה ביצירת תוכן בתחום הטיולים, אבל כמו רבים, ה-7 באוקטובר היה קריאת השכמה גם עבורה. היא הבינה ש"הנרטיב הישראלי פשוט לא עובד ומישהו או מישהי חייבת להרים את הכפפה".

השבוע היא התארחה בפודקאסט "הינשוף" של היזם והמשקיע לירון רוז ופתחה הכל.

"בטיקטוק יש ניסיון להפיץ פייק שהמטרה שלו היא למוטט את הציוויליזציה המערבית ולקדם תכנים שמחלישים את המערב. אנחנו רק חלק מהמלחמה הכוללת בין הציר המזרחי, בראשות סין, רוסיה ואיראן, לציר המערבי בראשות ארה"ב ומדינות אירופה". קובעת אלה בתחילת השיחה ומוסיפה כי "העובדה שיום אחד צעירי ארה"ב קמו יום אחד והפכו את המכתב של בן לאדן לכל כך ויראלי לא קרתה במקרה. עשרות משפיעני רשת התגייסו בשביל זה, יש יד מכוונת מאחורי זה".

מה לדעתך אפשר לעשות בעניין?

"בעולם בו אמת לא משנה, צריך לדעת איך לפעול. בהנחה שמאיימים על הערכים שלנו ועל אורח החיים, צריך לדעת איך להגיב בהתאם ולהתגונן, כמו שעשו במלחמת העולם השנייה".

קינן סיפקה גם התייחסות להמצאת הסלוגן HAMAS IS ISIS על ידה, שנחשב לאחד המהלכים ההסברתיים החשובים ביותר במלחמה הנוכחית: "מדובר בסלוגן שהיה ויראלי כמעט 3 חודשים מסביב לעולם, הרבה בזכות ההתגייסות המטורפת של עם ישראל. האי אפשר להסביר למערב מה זה חמאס כי הם לא יודעים מה זה, אבל הם כן יודעים מה דעא"ש. המיתוג של חמאס כדעא"ש פגע בהם וחלחל בכל מקום."

על תפקידה במערכה אומרת אלה: "מה שאני מנסה לעשות זה באמת לא הסברה, אלא יותר השפעה. אני מדברת עם אנשים על מה שמעניין אותם. אני לא מנסה לשכנע את אלה שבעדנו מלכתחילה ולא את אלו שהם גם ככה בצד שכנגד. רוב האנשים הם מתנדנדים. רוב האנשים לא בחרו צד. אבל כשיש עבודה מצויינת מהצד השני שמראה להם כל הזמן רק את התוכן הזה, 365 ימים בשנה, ובצד שלנו אנחנו כמעט לא נוכחים באופן משפיע - אנחנו מסתכנים בזה שאותם אנשים צעירים יגדלו והם לא יתמכו בנו."

המלחמה בעזה הביאה את ארה"ב להסלים את מאבקה בטיקטוק

בחודשים האחרונים, טיקטוק נמצאת על המוקד. רק לאחרונה, הוגשה בארה"ב הצעת חוק שקובעת שיש לחייב את הרשת החברתית להימכר תוך 6 חודשים לחברה בבעלות אמריקאית, שאם תעבור תביא לפגיעה קשה בפעילותה. כמה שבועות לפני כן, בפברואר האחרון, הורה הבית הלבן לסוכנויות הפדרליות שעל כל עובדיהן למחוק את האפליקציה תוך 30 יום מהמכשירים הממשלתיים שבידיהם.

להתרחשויות האחרונות יש קשר ישיר למלחמה בישראל, שאיששה והגבירה את החשש בארה"ב לשימוש לרעה של הממשל הסיני ברשת החברתית לקידום פייק ניוז ומסרים מוטעים נגד המערב. מדובר בעליית מדרגה בסכסוך בין המדינות, שמזמן חצה את הגבולות הפיזיים והגיע לעולמות הוירטואלים. פוטנציאל הנזק שקיים ברשתות החברתיות הוא עצום והוא נוגע להיבטים חברתייים ופוליטיים מהותיים. דוגמא לכך קיבלנו במערכות הבחירות האחרונות לנשיאות בארה"ב, במסגרתן ארה"ב חוותה ניסיונות חוזרים ונשנים של מדינות זרות, שהובלו לטענתה על ידי רוסיה, להתערב בתוצאות, להפיץ מידע מוטעה ולהטות את דעת הקהל באמריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחרי תרדמת של שנים, מערך ההסברה הישראלי קם לחיים - בזכות אנשים פרטיים

בכל הנוגע לישראל, בשנים האחרונות, אנחנו עדים לכישלון מערך ההסברה הלאומי, שבא לשיאו עם סגירת משרד ההסברה בסוף אוקטובר והתפטרותה של השרה גלית דיסטל-אטבריאן, כמה שבועות מאז תחילת הלחימה בעזה, בעיתוי בעייתי במיוחד.

מאז, יותר ויותר אנשים פרטיים כמו אלה קינן, נועה תשבי, יוסף חדאד ואפילו רה"מ לשעבר נפתלי בנט לוקחים על עצמם לנסות לשפר את התדמית של ישראל בעולם, שנמצאת בשפל חסר תקדים. "שנים ישראל הפקירה את אחת הזירות החשובות ביותר בלחימה - הרשתות החברתיות והתקשורת הזרה. זה בא לידי ביטוי במסרים שהועברו בצורה לא נכונה, תגובות שמונעות יותר מדי מרגש ופחות מהרציונל, חוסר הבנה בעולמות הניו מדיה ובתפיסה של העולם אותנו כעם וכאומה", אומרת אלה.

למרות המצב המאתגר מאוד, עושה רושם שהאסון גרם למשפיענים רבים ולציבור עצמו לשנות דיסקט ולהתגייס יחד, כדי להזיז מעט את המחט. אם הממשלה בעצמה לא יכולה לנהל את זירת הרשתות החברתיות, שהיא זירת קרב לכל דבר. כל שנותר לנו הוא לסמוך על עצמינו, על הציבור, ועל אנשים כמו אלה קינן.


לירון רוז הוא יזם ומשקיע סדרתי ומחבר הספר "יזמות והשקעות בגובה העיניים", המגולל מעל ל-20 שנה בעולם היזמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully