וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בשיווק, אולד סקול זו לא מילה גסה

סוזן בקר

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:44

איך בונים אסטרטגיה שיווקית חזקה, מדוע שיטות שיווק מוכחות עדיין חשובות בסטארט-אפים B2B, ולמה לא כדאי להסתנוור מקיצורי דרך?

עובדים מבוגרים במשרד. ShutterStock
"שיווק טוב לא יכול להישען על קיצורי דרך"./ShutterStock

בעולמות השיווק ניתן לקרוא לי 'דינוזאור', או מה שנקרא 'אולד סקול' - כל אותם ביטויים אשר הופכים אותי לפחות מעניינת עבור מנהיגים צעירים בסטארט-אפים של B2B.

בעולם המשתנה תדיר ובעל הקצב הגבוה של היום, קל לסטארטאפים B2B לפטור את שיטות השיווק המסורתיות כמיושנות ולא יעילות. אבל כמי שדוגלת בשיטות שיווק מסורתיות, אני מאמינה בתוקף שבניית תשתית שיווק איתנה היא הדרך האמינה היחידה לבסס מומחיות בתחום ולבנות מותג חזק.

בעוד שהחיפוש אחר קיצורי דרך מובן לחלוטין, יש כמה שלבים קריטיים בתהליך שאתם לא רוצים לפסוח עליהם.

מסרים ממוקדים לפי קהל

אחד הצעדים החשובים באסטרטגיה שיווקית היא דיוק המסרים של החברה. זה אומר להשקיע במסרים הנכונים לכל קהל שניתקל בו - מלקוחות פוטנציאליים ועד למשקיעים ואנליסטים - ולהבטיח שהתקשורת החוץ-ארגונית תועבר בבירור, עם מספר נקודות של המרה פוטנציאלית, משאבים של תוכן מעניין ותוכנית SEO מוצקה.

פגיעה בתקציב השיווק היא פגיעה בעסק שלך

שיווק הוא חלק חיוני מכל אסטרטגיה עסקית ולקיצוץ פעילויות השיווק יכולה להיות השפעה ישירה על המכירות בטווח הקרוב והארוך, לכן כדאי להיזהר ולדאוג שתקציב השיווק לא יהיה הראשון להיפגע כאשר נדרשים לצמצום תקציבי. אחרי הכל, רוב נישות ההיי-טק B2B בימינו עמוסות בספקים אחרים והתחרות בהן עזה, וחלק מאותם מתחרים ישמרו על פעילות השיווק שלהם בעוד אתם מתרחקים מהנוף.

בנוסף, חשוב לשים דגש על האופן שבו מגדירים מי הם המתחרים - ייתכן שלא תראו שום דמיון בין חברות מסוימות לחברה שלכם, אך אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מפקפקים בהבדלים בין החברה שלכם לבין ה"לא מתחרה" שלה, כדאי לשים לב לזה.

מחקרי שוק ושמירת קשר עם לקוחות

בגישת ה"אולד סקול", שיווק הוא לא רק יצירת לידים, אלא הבנת הלקוחות והצרכים שלהם. 'שיעורי בית' ומחקר שוק הם מרכיבים קריטיים בכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת, וחברות צריכות לדבר באופן קבוע גם עם לקוחות פוטנציאליים וגם עם לקוחות בפועל כדי לקבל תובנות לגבי נקודות המבט שלהם על המוצרים שלהן, גם אם האמת לא תמיד אידיאלית. אחרי הכל, ההבנה מדוע לקוחות בחרו במוצר שלך על פני אחרים היא המפתח לבניית מוניטין מתמשך של המותג.

הימנעות מקיצורי דרך

אני לא מאמינה שישנן 'פרצות' או קיצורי דרך כדאיים שיביאו לצמיחה ממשית, אלא אם המטרה היחידה היא להגדיל את כמות הלידים כדי למלא את מדדי ה-KPI של החברה. אם המנהלים שלכם נמנים על אלו החושבים שטקטיקה זו היא בעלת ערך, אני לא מאמינה שהחברה שלהם תאריך ימים.

חברות שמבינות שיווק הן חברות שישרדו ויצמחו

לצערי, רוב המנהיגים הצעירים בעולם הסטארט-אפים של היום לא מספיק מבינים בשיווק. רבים מהם טועים לחשוב ששיווק הוא תחום בו כל אחד יכול לזרוק כמה עיצובים, לשכור כותב תוכן ולהביא לידים מתאימים שמובילים למכירות. המציאות היא שללא תקציב שיווקי מוצק ואסטרטגיה מדוקדקת, יש סכנה שחברה כזאת תלך לאיבוד, במיוחד אם היא פועלת בשוק תחרותי וצפוף.

למרבה המזל, יש מספיק חברות מבוססות במשק הישראלי שמבינות את הערך של ניסיון שיווקי, את העבודה הקשה שעומדת מאחורי הצלחה שיווקית, ואת הצורך להשקיע בתקציב שיווקי איתן. גם בנוף הנוכחי של אקוסיסטם הסטארט-אפים הישראלי, עדיין יש חברות שאינן מאמינות בקיצורי דרך ומוכנות לצעוד בדרך הארוכה-אך-מתגמלת להשגת מטרותיהן.



סוזן בקר היא סמנכ"לית השיווק בחברת סרבלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully