וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים: איך לעבור את ההאטה הכלכלית בשלום

חגית אבן צור

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 10:53

תקופות של משבר כלכלי יכולות להביא לעסק הזדמנויות צמיחה רבות, אם רק נשכיל להתנהל נכון. אז איך מייעלים את עבודת הצוות, במה אפשר לקצץ ועל מה אסור לוותר?

אישה עובדת בעסק קטן. ShutterStock
אישה עובדת בעסק קטן/ShutterStock

אין צורך במגדת עתידות או בכדור בדולח, כל הסימנים מצביעים על כך שמיתון קרב ובא בצעדי ענק. העיתונים הכלכליים מדווחים על כך שהוצאות הצרכנים בירידה, שוק התעסוקה בין גלי פיטורין להאטת גיוסים, והאינפלציה מרימה את ראשה המכוער.

ככלל, אפשר לומר שבעלי עסקים עמידים יותר בפני מצבי משבר, מגלים קור רוח בעתות מאתגרות עסקית ומתורגלים לחשוב מהיר וגמיש, אחרי שעברנו כמה משברים משמעותיים בשנים האחרונות. גם לעסקים שעדיין לא מרגישים את המיתון באופן מיידי, מומלץ בחום לגלות ערנות וזהירות ניהולית.

זה הזמן של כל בעל/ת עסק לשקול צעדים לצמצום הוצאות, לעבור למצב פרואקטיבי, לקחת אחריות, לנתח את העסק לפרטי פרטים, לשלוט בתקציב, בתהליכי העבודה ולהבין לעומק את תמהיל ההכנסות.

בהירות והבנת כל האפשרויות העומדות בפניכם מאפשרת שליטה מתוך עוצמה, והופכת אתכם לבעלי עסקים יוזמים ולא תגובתיים. בעלי עסקים שיצלחו את האתגר יזכו לקטוף את הפירות שיצמחו לאחר מכן.

אז איך תעברו את הגל הנוכחי ותצאו ממנו מחוזקים ורווחיים? הנה חמש עצות לשליטה בהוצאות והגדלת ההכנסות, שתוכלו ליישם באופן מיידי בעסק שלכם.

1. חשבו מחדש על השיווק והפרסום שלכם

עלות השיווק והפרסום יכולה להיות הוצאה משמעותית, במיוחד עבור אותם עסקים המנהלים קמפיינים של תשלום לפי קליק או מעסיקים סוכנות דיגיטל. בתקופות של האטה, ישנן דרכים חכמות ליצור הפניות איכותיות בתקציב נמוך:

  • החליפו מסעות פרסום עתירי תקציב בשיפור ביצועי SEO באתר העסק. בעלות נמוכה אפשר לקבל המלצות של מילות חיפוש פופולריות לשירות שלכם ולחלק משימות של הכנת תוכן לאתר בין העובדים, כגון: כתיבת מאמרים לבלוג, עדכון פרויקטים חדשים והמלצות לקוחות באתר העסק.
  • הגדילו את השיווק האורגני במדיה החברתית תוך שימוש במחקרי האשטג ויצירת קהילה ותוכן בעל ערך.
  • צרו שיתופי פעולה עם מותגים, מוצרים ושירותים משלימים לשלכם ותהנו מחשיפה לקהל יעד ממוקד אליו אתם מעוניינים להגיע.
  • צרו פניה אנושית יזומה לדאטה מדויקת
  • חפשו את הכסף "מתחת לפנס" עשו עבודת עומק על לקוחות עבר - הכינו פנייה ממוקדת בדיוור, בהודעות או בשיחת טלפון
  • פנו ללקוחות הקיימים ונסו להבין איזה ערך נוסף ניתן להביא להם, וצרו פניה להגדלת סך המוצרים שלהם
  • אם לא עשיתם את זה בעבר, בקשו מלקוחות נאמנים ומרוצים שיתנו לכם המלצות
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

2. הון אנושי איכותי לא חייב לעלות הון

בעבר, גיוס עובדים עתירי ניסיון היה תו תקן לאיכות העסק, אנשי מקצוע מנוסים הם על פי רוב, יקרים יותר באופן משמעותי מאשר עמיתיהם הפחות מנוסים.

מפוטרי היי טק ומחפשי עבודה איכותיים רבים היום ממציאים את עצמם מחדש ומחפשים עבודה בתחומים החורגים מניסיונם המקצועי והשכלתם, אך הם יכולים לעשות עבודה מצוינת ולהביא ערך רב לעסק שלכם.

הכלל הקובע במקרים כאלה הוא: "לגייס לאט ולפטר מהר" (במקרה של חוסר התאמה). בודקים היטב את מידת הפתיחות של המועמד ללמוד ואת מידת ה"רעב" שלו לעבוד אתכם, מבחינת המחויבות וההתאמה לתפקיד.

בתהליך הגיוס כדאי לשלב בדיקה של המועמדים ברשתות החברתיות, ולתת משימת בית המייצגת את אתגרי התפקיד. בנוסף, מומלץ, במידת הצורך, להיעזר בחברת ייעוץ חיצונית, שתלווה אתכם בתהליך, תבחן יחד אתכם את תהליכי העבודה, זמנים וביצועים תתפלאו כמה כסף מתבזבז בתהליכים מקובעים לאורך שנים שיכולים להשתנות בקלות.

3. תפקידים במיקור חוץ (פרילנס)

עובדים הם כמובן נכס חיוני ביותר לעסק שלכם, אבל עם עלויות השכר, עלויות המעביד והשטחים המשרדיים, האנשים שלכם הם גם אחת ההוצאות הגדולות ביותר של העסק.

לא כל משימה בהכרח צריכה להתבצע על ידי מישהו בשכר קבוע. חשוב לבחון אפשרות לבצע מיקור חוץ של חלק מהעבודות לקבלנים עצמאיים או לספקי שירותים של צד שלישי. ישנם משימות שניתן להגדירם כפרויקט ולא להעסיק עובד שכיר לאורך זמן, לצד משימות שהם תקופתיות וניתן לרכוש את שירותי מיקור חוץ רק לפי צורך.

4. ניהול משא ומתן עם ספקים

כשהכלכלה מאטה, כמעט כולם מרגישים את הכאב, וזה נכון גם לגבי הספקים שלכם. הנכונות שלהם להתאים לצרכים שלכם חשובה, והיא מלמדת על מידת המחויבות שלהם להצלחת העסק שלכם בזמנים טובים ורעים. נסו להגיע עם הספקים שלכם להסכמים טובים יותר בתמחור, בתוספת שירותים ובתנאי התשלום. כדאי לשקול גם ניהול משא ומתן מחודש על חוזה השכירות של שטח המשרד, אם יש כזה.

5. חיפוש הזדמנויות

בכל תקופה יש הזדמנויות, גם בתקופות מאתגרות, חפשו את ההזדמנויות הנמצאות עבור העסק שלכם בתקופה זו. הדרך הכי טובה למצוא הזדמנויות מדויקות היא לנהל שיחה פתוחה עם לקוחות ותיקים, להבין את הצרכים שלהם ולבחון דרכים בהן תוכלו לתת להם מענה. ניתן לעשות זאת בשיחות טלפון, קבוצת מיקוד או שאלון לקוחות. תמיד מפתיע לגלות כמה רעיונות טובים לצמיחה מקבלים בתהליך כזה.

לסכום,

זה זמן מצוין לבלוט - בשירות טוב יותר, בשיווק מדויק יותר, לעשות פגישות שת"פ רבות מבדרך כלל, לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים, ובאופן כללי לשמור על אנרגיה גבוהה וחיובית.

קופות מיתון יכולות להיות תקופת צמיחה ופריצה לדרך חדשה. דווקא כשהיציבות מתערערת ואזור הנוחות פחות נוח, בעלי ובעלות עסקים נוטים לעשות מהלכים אמיצים ומשמעותיים שמייצרים שיפור ומצוינות. זכרו- כי בסוף כל משבר מגיעות תקופות של צמיחה עסקית. שאלת ההישרדות העסקית תלוי במידה רבה בגישה שלכם. אם תראו בתקופה זו הזדמנות לֿ"בדק בית" לייעול תהליכי עבודה וניהול אפקטיבי, עשיה חשובה זו תשרת אתכם לאורך שנים ותזניק את העסק שלכם להצלחה.


חגית אבן צור היא מאמנת עסקית ויועצת ארגונית, ובעלת חברת הייעוץ Bright.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully