וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתשומת לב המוכרים: גוגל תאסור ביקורות שנכתבו על ידי AI

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 11:13

פלטפורמת הקניות של גוגל מפרסמת מדיניות חדשה לפיה ביקורות מוצרים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית נוגדות את המדיניות שלה, אסורות ונחשבות לספאם. מה המשמעות של זה למשווקים ולמוכרים?

יש לכם ביקורות משתמשים לא אותנטיות? בקרוב תצטרכו להסיר אותן. Pixabay.com
יש לכם ביקורות משתמשים לא אותנטיות? בקרוב תצטרכו להסיר אותן/Pixabay.com

Google Merchant Center, מרכז הבקרה לבתי עסק המשווקים ומוכרים מוצרים באמצעות גוגל, הודיע כי לא יאפשר הצגת ביקורות למוצרים אשר נוצרו באמצעות כלי בינה מלאכותית. בהודעת החברה נכתב כי "איננו מאפשרים ביקורות שנוצרות בעיקר על ידי תוכנית אוטומטית או יישומי בינה מלאכותית. אם זיהיתם תוכן כזה, יש לסמן אותו כספאם בפיד באמצעות התכונה is_spam."

מדובר בבשורה מטרידה עבור קמעונאי הפלטפורמה, שייאלצו מעתה לבחון ביקורות שיתקבלו ב-7 עיניים, על מנת לוודא שהן תואמות את הכללים.

באופן כללי, מנוע החיפוש של גוגל היה מאוד סבלני עד עכשיו בכל מה שקשור לתוכן שנוצר באמצעות AI. גוגל בסדר עם תוכן מלאכותי כל עוד הוא שימושי ומועיל. המדיניות החדשה הזו קצת נוגדת את זה, אולם כשמדובר בביקורות, אפשר להבין למה.

גוגל מצפה מבני אדם להשאיר ביקורות, לא מרובוטים, ואולם כשרובוטים כותבים, נראים ונשמעים כמו בני אדם, הדרך לזיופים וביקורות כוזבות נראית קלה מדי. לפיכך, גוגל דאגה להבהיר ולהזכיר את מדיניותה בכל הנוגע לכתיבת ביקורות למוצרים ושירותים המשווקים ונמכרים בפלטפורמה. מלבד האיסורים הברורים מאליהם, כמו לא לכלול לינקים זדוניים או להמליץ על סמים אסורים, הנה כמה סעיפים ששווה לרענן את הזיכרון לגביהם:

  • ספאם: יש לוודא שכל תוכן הידוע כמכיל טקסט לא רלוונטי, חוזר על עצמו או שטותי מסומן כספאם בפיד שלכם באמצעות התכונה is_spam.
  • קישורים, פרטי התקשרות ומידע אישי: אין לשלוח ביקורות הכוללות מספרי טלפון, כתובות דוא"ל וקישורים לאתרים אחרים בתוכן הביקורת, או מידע אישי, כולל שמות מלאים, פרטי כרטיס אשראי, מספר ביטוח לאומי, מידע על רישיון נהיגה וכו'.
  • שפה נקיה: אין לשלוח ביקורות המשתמשות בשפה מגונה, פוגענית או מאיימת המהווה עילה לתביעת לשון הרע.
  • ניגוד עניינים: אין להגיש ביקורות ששולם עבורן או שאינן אותנטיות בדרך אחרת. גוגל מסירה ביקורות שלדעתה יש ניגוד עניינים ו/או נכתבו על ידי עובדים או אנשים בעלי אינטרס במוצר. שלחו רק ביקורות שהתקבלו ביושר מלקוחות שביצעו רכישה.
  • תוכן כפול: כל ביקורת צריכה להופיע רק בפיד אחד ורק פעם אחת בפיד זה. אם ביקורת חלה על וריאציות מרובות של מוצר, יש לציין זאת על ידי הכללת מספר מזהי מוצר וכתובות URL ייחודיות עם הביקורת. אותה ביקורת לא אמורה להופיע בפידים של קמעונאים שונים. הקמעונאי צריך להיות הבעלים של הביקורת ואסור לשלוח ל-Google תוכן בסינדיקציה ממקורות אחרים. במקרה של ביקורות כפולות במספר פידים, אנו עשויים לרשום חסימה אחת או יותר מהביקורות או עדכונים שלמים.
  • זכויות יוצרים: אל תשלחו ביקורות המפרות זכויות יוצרים של אחרים. למידע נוסף או להגשת בקשה לחוק Digital Millennium Copyright Act (DMCA), עיין בהליכי זכויות היוצרים שלנו. כמו כן אין לשלוח תוכן שמשתמש בסימן מסחרי באופן שעלול לגרום לבלבול לגבי מקור המוצר הנבדק. אל תגישו ביקורות המכילות ניכוס תוכן שנוצר על ידי אדם או ישות אחרים.
  • קידום צולב של מוצרים/אתרים אחרים: ביקורות הכוללות תוכן פרסומי עבור אתרים, מוצרים או שירותים אחרים שאינם קשורים אסורים.
  • ביקורות שאינן קשורות לנושא: גוגל עשויה להסיר ביקורות שמטרתן לדון בנושאים אחרים שאינם קשורים למוצר עצמו, כולל הערות לגבי המשלוח, חוויות עם קמעונאים מסוימים, מחלוקת פוליטית או חברתית, התקפות על אחרים, או כל ביקורת שאינה מייצגת חוויה ממקור ראשון עם המוצר.
  • התחזות: אנחנו לא מתירים ביקורות מאנשים הטוענים שהם מישהו שהם לא.
  • שפה: יש לשלוח ביקורות בשפת המקור בה הן כתובות. גוגל תציג ביקורות בשפת המקור עם אפשרות בדף הקניות לתרגם לשפת המשתמש.

איך גוגל אוכפת את הכללים הללו?

"אנו משתמשים בשילוב של הערכה אוטומטית ואנושית כדי להבטיח שהתוכן והביקורות תואמים למדיניות שלנו. טכנולוגיות האכיפה שלנו משתמשות באלגוריתמים של למידת מכונה כדי לעזור להגן על הסוחרים והמשתמשים שלנו על ידי שמירה על בטיחות פלטפורמות הקניות שלנו", נכתב בהודעת החברה.

לדברי גוגל, מקרים מורכבים יותר, בעלי ניואנסים או חמורים יותר, נבדקים ומוערכים על ידי מומחים שהוכשרו במיוחד לבצע משימות עריכה שעלולות להיות מאתגרות מדי עבור האלגוריתמים לבצע לבד, כיוון שנדרשת הבנה של ההקשר של קטע התוכן.

"אנו נוקטים פעולה לגבי תוכן וביקורות שמפרים את המדיניות שלנו. זה עשוי לכלול אי אישור של תוכן המפר או ביקורת מפרה, כמו גם מתן אזהרות או השעיית חשבונות בגין הפרות חוזרות או קשות. אנו מתייחסים ברצינות להפרות חוזרות של המדיניות שלנו."

איך מומלץ להיערך לשינוי הזה?

בגדול, מוכרים שהביקורות שלהם אותנטיות ונכתבו על ידי לקוחות אמיתיים לא אמורים להיפגע מעדכון המדיניות. ואולם, אם אי פעם תרגמתם ביקורת, העתקתם אותה מפלטפורמה אחרת לתוך גוגל מרצ'נט, או שעברתם בדרך זו או אחרת על הכללים שפורטו למעלה, חלק מהביקורות שלכם עלולות להיפסל.

בדומה לעדכון התוכן המועיל, שאילץ את כולנו לבחון מחדש את אסטרטגיות התוכן שלנו, עכשיו זה הזמן לעבור על הביקורות שלכם אחת אחת ולוודא שהן תואמות את הכללים החדשים. זכרו, ציון משוכלל גבוה וביקורות חיוביות לא שוות כלום אם אין מי שיעמוד מאחוריהן.

וכמו שכבר ראינו בעבר, שינויים מעין אלו קורים בד"כ בשלבים, ומה שמתחיל ב-Google Merchant, סבירות גבוהה שיגיע עם לחנות האפליקציות, מרכז התוספים ושאר שירותי גוגל. אנחנו כמובן נישאר עם האצבע על הדופק ונמשיך לעדכן בהתפתחויות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully