וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להרוויח כסף באינטרנט בלי לעשות כלום - המדריך המלא 2024

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 10:40

כולם רוצים לעשות כסף קל ברשת, אבל לא כל מי שמבטיח את זה יודע גם לקיים. אז אילו דרכים לגיטימיות קיימות היום ליצור הכנסה פאסיבית ולאילו סכומים אפשר להגיע מבלי ליפול קורבן להונאות?

מגזין קטנה כסף שלמה מעוז. ., עיבוד תמונה
לא מאות ולא אלפים - כמה באמת אפשר להרוויח מ"הכנסה פאסיבית"?/עיבוד תמונה, .

לאחרונה אני נתקלת בעוד ועוד סרטונים ברשת שמבטיחים שאם רק אפתח חשבון באתר כזה או אחר, אוכל להרוויח מאות דולרים ביום ללא כל מאמץ ובלי לזוז מהספה. כל הטענות האלה יכולות להישמע כמו חלום בדיוק כשם שהן נשמעות כמו הונאה, כי כשזה נוגע להכנסה פסיבית, יש הרבה הייפ וכמובן שיש גם הרבה שקרים בחוץ. אז אני כאן כדי לנפץ את המיתוסים לכאן ולכאן, ולבדוק מה מתוך כל זה באמת ריאלי.

לפני הכל: תיאום ציפיות

לפני שאני עוברת על חמשת האפשרויות שאני רוצה להראות לכם ליצירת הכנסה פאסיבית, אני רוצה שנעשה תיאום ציפיות.

נתחיל מהחיובי: כן, ניתן היום להרוויח כסף מהאינטרנט ומאפליקציות שונות וליצור הכנסה פסיבית. כמה בדיוק? זה כבר נתון משתנה שתלוי בהמון גורמים ובין היתר, במידת הפאסיביות שלכם. כי כשאני מדברת על הכנסה פסיבית, אני לא מדברת על תרחיש שבו אתם בונים עסק באינטרנט כמו חנות אונליין, פותחים חשבון דרופשיפינג או ארביטראז' באמזון, או אפילו חשבון אפיליאייט, שבו אתם מפרסמים מוצרים בפלטפורמות שונות ומרוויחים עליהם עמלות. אני אפילו לא מדברת על מצב בו אתם נרשמים לאתרי פרילנסרים דוגמת Fiverr ו-Upwork ואז מוכרים כל מיני תוצרי AI שלוקח לכם דקה להכין לאנשים שלא מסוגלים לעשות את זה בעצמם.

כל אלה בהחלט יכולים להיות אפיק פרנסה נהדר, אולי אפילו עדיף על מה שאני הולכת להציג פה, וגם עשיתי חלק מהם בעצמי, אבל אני לא קוראת לזה הכנסה פאסיבית כי הקמת עסק, לא משנה אם הוא אינטרנטי או לא, דורשת הרבה מאוד עבודה, התמדה, תכנון אסטרטגי, השקעת זמן וכסף וכמובן כוח רצון. מה שבטוח, אין בזה שום דבר פאסיבי.

בדרך כלל כשמדברים על הכנסה פסיבית מדברים על יצירת ערוץ הכנסה שמכניס כסף גם בזמנים שבהם אתם לא עובדים בפועל - אבל זה ממש לא הופך את זה לפאסיבי, כי אתם אולי לא עובדים 24/7 אבל אתם גם לא יושבים רגל על רגל ומתבטלים. אז לא על זה באתי לדבר היום.

הפעם אני רוצה לדבר על עבודות שהן באמת פאסיביות, כאלה שיכניסו לכם כסף באמת בלי לנקוף אצבע (טוב, אולי רק אצבע שתקיש מדי פעם על המסך). עבודות שבהן לא צריך לעשות שום דבר שאתם לא עושים ממילא, כדי להמשיך להרוויח. משהו סופר קל שכל ילד יכול לעשות.

אם בחרתם להתפרנס באפס מאמץ, קחו בחשבון שההכנסה כנראה תהיה בהתאם. כן, זה מאוד קל להתחיל, זה לוקח רק כמה דקות, לא תצטרכו להשקיע שקל וכל מה שתצטרכו זה טלפון או מחשב וחיבור לאינטרנט. בהתאמה, פוטנציאל ההשתכרות הוא לא עצום כמו שהאינפלואנסרים ברשת אולי הבטיחו לכם, אתם לא הולכים להתעשר מזה ורוב הסיכויים שתצטרכו לשמור על המשרה שלכם, לכן חשוב מאוד להנמיך ציפיות. מה שכן, כסף חינם זה תמיד נחמד ומי שיתמיד עשוי לעשות רווח נאה מהצד כמעט בלי לעשות כלום, אז יש כמובן גם את זה.

דיסקליימר, לא את כל השירותים שאזכיר כאן ניסיתי בעצמי, אבל כן ערכתי לכולם בדיקת רקע מקיפה ואני יכולה לומר בביטחון שלא מדובר בהונאות, לפחות לא במובן הקלאסי של המילה.

ואחרי כל ההקדמה הזאת, קבלו 5 דרכים ליצור הכנסה פאסיבית מהאינטרנט, גם אם לא גבוהה במיוחד, כמעט באפס מאמץ.

אופציה 1 - שיתוף רוחב פס

אחת השיטות הקלות ביותר ליצור הכנסה פסיבית היא שיתוף רוחב הפס הבלתי מנוצל שלכם עם גולשים אחרים באמצעות אפליקציות כמו Honeygain. אם יש לכם חבילת גלישה בלתי מוגבלת, ניתן להתקין את האפליקציה על מכשירים שונים ולהתחיל לשתף את רוחב הפס שלכם באופן מיידי. בכל פעם שאתם מחוברים לרשת, האפליקציה תפעל ברקע ואתם תרוויחו.

מרבית האפליקציות מהסוג הזה ישלמו לכם 20 סנט לג'יגהבייט, כך שזה לא יעשה אתכם עשירים, אבל זה בהחלט עונה להגדרה של הכנסה פאסיבית כיוון שלא תצטרכו לעשות שום דבר נוסף. קיימות עדויות ברשת מאנשים שעשו גם $100 ליום בדרך הזאת, אולם חשוב לציין שהסכום אותו ניתן להרוויח משתנה ממדינה למדינה בהתאם לביקוש ואצלנו בישראל הוא לא גבוה במיוחד כי לרוב האנשים יש חבילות גלישה או תכניות WIFI. עם זאת, כשמדובר בהכנסה שבאמת לא מצריכה אתכם לעשות כלום, גם עשירית מזה זה די סבבה כי אתם יכולים להדליק את השיתוף בכל המכשירים שלכם ופשוט להרוויח כסף מתוך שינה.

היוצרים של האפליקציה הזו ודומותיה יודעים שלרוב האנשים זה לא יספיק, אז הם יצרו דרכים נוספות להרוויח, כמו הזמנת חברים וניצול של בונוסים מזדמנים. את התשלום ניתן לרוב לקבל בדולרים באמצעות PayPal או במטבע קריפטו לבחירתכם, וזה עוד יתרון כי בעוד ששווי השקל ממשיך להשתנות חדשות לבקרים, הדולר ובמיוחד מטבעות קריפטו כמו ביטקוין ואת'ר ממשיכים לעלות בשוויים ונחשבים להשקעה בטוחה יותר. עם זאת, מדובר בכסף שהוא פחות נגיש לבזבוזים ויותר מיועד לחיסכון - אז גם את זה כדאי לקחת בחשבון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אופציה 2- כריית ביטקוין

אם אתם מעוניינים להרוויח ביטקוין בחינם, נסו את Ember Fund - אפליקציה חינמית שניתן להוריד למכשירי אנדרואיד ו-iOS ולכרות ביטקוין או מטבעות קריפטו אחרים על ידי לחיצה על כפתור פעם ביום. היתרון הגדול הוא שהטלפון אפילו לא צריך להיות דלוק וברגע שלוחצים הכפתור, הביטקוין יתחיל להיערם ל-24 שעות.

קצב כריית המטבעות באפליקציה הזו דומותיה (כמו PI network או CryptoTab) משמים ביותר ועומד על 1-5 סנט ליום - שזה ממש כלום. אבל יש דרכים להאיץ את זה. אחת מהן, למשל, היא להזמין חברים להשתמש גם הם באפליקציה, וככל שיותר אנשים יצטרפו דרככם כך אתם תרוויחו יותר ביטקוין פר שעה. חוץ מזה, יש גם דרכים אקטיביות יותר שבהן ניתן להרוויח, כמו סקרים בתשלום, השתתפות בטורנירים (שחלקם בחינם וחלקם בתשלום), וחיזוי תוצאות של אירועים עכשוויים.

גם אז, זה לא הולך לעשות אתכם עשירים, ואם תמירו את ההכנסות שלכם לדולרים, כנראה שתעשו עשרות דולרים לחודש במקרה הטוב, אבל זו דרך נחמדה להכיר את עולם הקריפטו ולעשות צעדים ראשונים עם ביטקוין. חוץ מזה, גם אחרי שרבים חזו התרסקות טוטאלית של הביטקוין, הוא בכל זאת ממשיך לעלות די בהתמדה, כך שגם קצת ביטקוין יום אחד יהיה שווה הרבה. את מה שתרוויחו תוכלו להחזיק באפליקציה עצמה או להעביר לאחד מארנקי הקריפטו הנפוצים.

חשוב לזכור, הסיבה שזה בכלל אפשרי טמונה בעובדה שאותן אפליקציות משתמשות בכוח המחשוב של המכשיר שלכם, ומה שזה אומר בפועל זה שהן עלולות להאט את רוחב הפס ולהכביד על הסוללה שלכם. אם אתם בדרכים ואין לכם מטען בזמינות, מוטב לכבות אותן מבעוד מועד לפני שתמצאו את עצמכם תקועים באיזה חור בלי קליטת GPS.

אופציה 3 - תשלום בתמורה להליכות ונסיעות

כן, מסתבר שבעידן הדיגיטלי זה אפשרי. אפליקציות כמו Sweatcoin מצאו דרך לעודד הרגלים בריאים על ידי זה שהן משלמות לכם בתמורה לפעילות גופנית. מתחכמים יגידו שזה לא באמת פסיבי, כי צריך ללכת, אבל כיוון שרובנו עושים זאת מדי יום בכל מקרה - ומי שלא, כדאי מאוד שיתחיל - אז בהחלט ניתן להכניס את זה לקטגוריית ההכנסה הפאסיבית ובאמת שלא צריך לעשות שום דבר נוסף. פשוט מתקינים את האפליקציה בטלפון ויוצאים לטייל או לרוץ (לא לשכוח לשים את הטלפון בכיס!).

כאמור, ההכנסות שתרוויחו לא יהיו בשמים ויסתכמו בערך בדולר אחד לכל עשרת אלפים צעדים שתלכו, אבל אם הליכה או ריצה זה משהו שאתם עושים בכל מקרה, אז למה לא לקצור כמה דולרים בדרך?

אפשרות נוספת היא אפליקציית Coin שעובדת על אותו רעיון, אולם במקום להתבסס על צעדים שעשיתם ברגל היא מתבססת על קילומטראז' ולכן היא מתאימה במיוחד למי שמבלה הרבה זמן בנסיעות. כל שעליכם לעשות זה לשתף את המיקום שלכם עם האפליקציה ולהתחיל להרוויח. שימו לב שתצטרכו לצבור הכנסות רבות לפני שתוכלו למשוך אותן לארנק הדיגיטלי שלכם. כדי לזרז את הצבירה, תוכלו לבצע פעולות נוספות בתוך האפליקציה, כמו מענה על סקרים והשתתפות באתגרים שונים. בנוסף, החברה מציעה מספר אופציות בתשלום שיאפשרו להגדיל את ההכנסות מהאפליקציה - מכשיר NFC קטן אותו מצמידים לטלפון, או מנוי בתשלום חודשי, שיכפילו את ההכנסות שלכם בעד פי 12.

בשתי האפליקציות שהזכרתי, תקבלו את התשלום במטבע הקריפטו של החברה עצמה, אותו תוכלו להחליף בגיפט קארדס למיניהם, הטבות שונות בבתי עסק וכמובן דולרים או מטבעות קריפטוגרפיים יותר נפוצים כמו ביטקוין או את'ריום. גם למטבעות עצמם יש ערך בעולם האמיתי, והוא אמנם נמוך כרגע אבל עולה בהתמדה. עם זאת, יוטיובר שחישב את שווי התמורה מ-coin הגיע לנתון מאכזב במיוחד: בשביל להרוויח $100 צריך לנהוג 8 שעות ביום במשך 266 יום!

אופציה 4 - מחקרי שוק

חברות וסטארטאפים בכל העולם עורכים מחקרי שוק במטרה ללמוד על העדפות הצרכנים בשווקים פוטנציאליים, שמסייעות להם להגיע להחלטות משמעותיות כמו הגדרה מדוייקת של קהלי יעד, שווקי מטרה ראשוניים ושניונים, עיצוב מוצר ועוד. ואולם אחד הקשיים הכי גדולים של אותן חברות, במיוחד בשלבים מוקדמים, היא איך להגיע לכל אותם צרכנים לפני שיש להם מוצר ביד. לשם כך, קיימות מגוון פלטפורמות כמו Respondent, userinterviews ואחרות, שנועדו לסייע בדיוק בזה, וכאן אתם נכנסים לתמונה.

לאחר שפתחתם חשבון, תצטרכו למלא שאלון ראשוני בו תספקו מידע כללי על מקום המגורים, העיסוק המקצועי והמצב המשפחתי שלכם, כדי שהמערכת תדע להמליץ לכם על סקרים ספציפיים שמתאימים לכם. בעוד שחלק מהסקרים כרוכים במפגש פנים אל פנים או בזום, מרבית הסקרים הם פשוט שאלונים שניתן למלא אונליין בזמנכם החופשי. כל פרויקט יציע תגמול משלו שלרוב ינוע בין עשרות למאות דולרים, כאשר זמן מילוי הסקר נע לרוב בין 5 דקות לשעתיים. אז נכון, לא מדובר בהכנסה לגמרי פאסיבית כי כן נדרשת פה מידה מסוימת של עשייה, ועדיין המאמץ הכרוך במילוי שאלונים הוא זניח ביחס למשרה או עסק שצריך לנהל, ושווה ערך לשיטוט ברשתות החברתיות.

כיוון שמדובר בפרויקטים חיצוניים, כמות הסקרים שיהיו רלוונטיים אליכם תשתנה בהתאם למידע שמילאתם בהתחלה ולכן, המלצה שלי, אם יש לכם אזרחות זרה או כתובת שניתן לספק במדינה דוברת אנגלית, זה עשוי לשפר מאוד את הסיכוי שלכם לעמוד בקריטריונים של סקרים רבים יותר מאשר אם תגידו שאתם ישראלים.

בנוסף, בחלק מהפלטפורמות קיימות הגבלות על כמות הסקרים שניתן למלא ביום, וזאת במטרה לאפשר למשתמשים נוספים להשתתף גם כן. לכן, מומלץ לא לקפוץ על כל סקר שתמצאו ולנסות להתביית על הסקרים שמניבים את הרווח הגדול ביותר.

אופציה 5 - איסוף דאטה אנונימי בתשלום

אז כבר למדנו מהסעיף הקודם שמידע צרכני שווה לחברות וסטארטאפים הרבה מאוד כסף. את הסעיף הבא אני כותבת ברגשות מעורבים, אבל החלטתי לכלול אותו כאן בכל זאת מכמה סיבות. ראשית, כי זו באמת אחת הדרכים הקלות ליצור הכנסה פאסיבית; שנית, בגלל שהעולם שלנו כבר מזמן נטול אנונימיות וכמעט כל אתר שניכנס אליו ימצא דרכים לעקוב אחרינו בדרך זו או אחרת, אז מוטב כבר שנרוויח מזה משהו; ושלישית, בגלל שהסעיף הקודם, על אף שבאופן כללי הוא יותר רווחי מהסעיפים האחרים, הוא פחות פאסיבי ולכן חשוב לי להביא כאן גם אלטרנטיבה שהיא באמת פאסיבית ב-100%.

אני מדברת כמובן על אפליקציות כמו Tapestri שמנטרות את הפעילות שלכם ברשת - כולל אפליקציות שהשתמשתם בהן, אתרי אינטרנט שביקרתם בהם, מקומות פיזיים שהייתם בהם ופרמטרים נוספים, שאת כולם ניתן לבחור בהגדרות במעמד פתיחת החשבון. ככל שתאשרו להם לנטר יותר נתונים כך תרוויחו סכומים גדולים יותר, אולם בסה"כ, לא מדובר בהון גדול וכדאי לבוא עם הציפיות הנכונות. משתמשים שהתנסו ב-Tapestri דיווחו על הכנסות של $5-25 בחודש. שוב, זה לא נשמע הרבה, אבל בהתחשב שזה לא צורך מכם שום מאמץ, זו הכנסה לא רעה.

ואם תהיתם איזה אינטרס יש לאותן חברות לשלם על הדאטה שלכם מבלי שתמסרו אותו בעצמכם, אז השאלה הזו הייתה יותר רלוונטית לפני שנתיים-שלוש, כשעוגיות צד ג' היו בכל מקום ואיסוף דאטה של משתמשים היה עניין שבשיגרה. מאז שיותר ויותר מדינות, ובראשן אירופה וארה"ב שהן שווקים מרכזיים בעולם המערבי, אוסרות על השימוש בעוגיות צד ג', הציפייה היא שנראה יותר ויותר ספקי שירות שבמקום לגבות מאיתנו תשלום כספי, יציעו לנו שירותים בחינם בתמורה לדאטה שלנו ואף ישלמו לנו עבורו, ותאמינו לי שזה שווה להם הרבה יותר מכסף.

מחשבות אחרונות

אם חיפשתם דרכים מציאותיות להרוויח באופן פסיבי מהטלפון שלכם, אז הנה, קיבלתם, אבל כמו שאמרתי בהתחלה, חשוב להנמיך ציפיות כי גם אם תירשמו לכל השירותים שציינתי, הדרך לאקזיט עדיין תהיה ארוכה מאוד ורוב הסיכויים שזה לא יספיק לכם כדי להתפטר מהעבודה או לצאת מהחובות. למי זה כן יכול להתאים? בני נוער שזקוקים לקצת דמי כיס, אנשים שרוצים להיכנס למשחק הקריפטו מבלי להשקיע כסף, או אנשים עובדים שרק זקוקים לתוספת של כמה שקלים וקצת דופמין מהצד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully