וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות אקדמיה? 5 מקצועות רווחיים שניתן לרכוש אונליין במהירות שיא

אבי שי

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 10:51

יותר ויותר צעירים בישראל בוחרים לוותר על תואר אקדמי מתוך הבנה שיש דרך קצרה ולא פחות אפקטיבית לרכוש מקצוע, אבל איך בוחרים מה ואיפה ללמוד? קבלו סקירה של חמשת המקצועות המבוקשים ביותר בשוק העבודה, שניתן ללמוד באופן דיגיטלי תוך מספר חודשים ולהזניק את הקריירה

מי אמר ששנת לימודים צריכה להתחיל באוקטובר?. Unsplash
תקצר ברו, גרסת האקדמיה/Unsplash

לפני כשלושה עשורים, תחום עריכת הדין כיכב במצעד המשרות הנדרשות. לפני כעשור היה זה תחום התוכנה והמחשוב, ורק לפני כחמש שנים היה זה תחום הסייבר.

העולם כל העת משתנה והקידמה נותנת את אותותיה, בין היתר גם בצרכים של שוק העבודה. מה אם כן "חכם" ללמוד כיום ואיך ניתן לעשות זאת באמצעות קורס דיגיטלי? קבלו סקירה מקיפה, פלוס מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את המוסד שיספק לכם את כל מה שאתם צריכים על מנת להצליח.

זה לא משנה אם אתם רוצים ללמוד תואר, או בוחרים באופציה של קורס מקצועי. כאשר עומדים לבחור מקצוע לעתיד צריך לעשות שני דברים: ראשית, להיות קשובים לרצונות ולשאיפות המקצועיות שלכם. שנית, יש לבחון את הביקוש בשוק העבודה.

40% מהישראלים לא עובדים בתחום אותו למדו

מתלבטים? יש לכם סיבה טובה! מחקר של בנק ישראל מ-2020 מצא כי 40% מסך האנשים שבחרו אפיק מקצועי והשקיעו בו תקופת לימודים מלאה, בסופו של יום בחרו בכיוון אחר. ומכיוון שהחלטות נוטות להשתנות, יש מקצועות בהם עדיף ללמוד קורס מקצועי של כמה חודשים, על פני תואר של כמה שנים.
אז לטובת המתלבטים, ערכנו סקירת מצב לגבי חמשת המקצועות הכי נדרשים בימים אלה (על פי נתוני דרושים IL מ-2023), אותם ניתן ללמוד בתקופה יחסית קצרה - באמצעות קורסים דיגיטליים.

והחמישיה המנצחת היא:

בדיקות תוכנה (QA)

כרטיס הכניסה הכי מהיר לעבודה בהייטק עוסק בבחינת איכות התוכנה לפני השחרור שלה. הבודקים אחראים לתכנון, ביצוע וניהול תרחישים מקיפים, מתוך מטרה לזהות בשלבים הראשונים כשלים, באגים או חריגות מהדרישות המוגדרות.

זמן הכשרה: בין 3-6 חודשים.

יכולת השתכרות: משכורת התחלתית נעה בין 10,000 ל-15,000 ש"ח ברוטו לחודש. משכורת ממוצעת נעה בין 18,000 ל-25,000 ש"ח ברוטו לחודש, ומשכורת של בכירים בתחום עשויה להגיע ל-30,000 ש"ח ברוטו ויותר.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

סייבר ואבטחת מידע

תחום מרכזי ודינמי שמסייע להגן על מערכות מידע, רשתות וארגונים מפני סכנות שמכוונות כלפי מערכות מחשב, רשתות ומידע דיגיטלי. בין היתר, אנשי מקצוע בתחום אחראיים על פיתוח ויישום פתרונות הגנה טכנולוגיים, בקרות אבטחה והגדרת מדיניות לטובת התנהלות בטוחה במרחב הווירטואלי. כולל תחומי התמחות באבטחת תוכנה, אבטחת רשתות, ניהול סיכונים וחקירות סייבר.

זמן הכשרה: בין 3-6 חודשים

יכולת השתכרות: משכורת התחלתית נעה בין 15,000-20,000 ש"ח ברוטו לחודש. משכורת ממוצעת נעה בין 25,000-35,000 ש"ח ברוטו לחודש, ומשכורת של בכירים בתחום עשויה להגיע ל-40,000 ש"ח ברוטו לחודש ויותר, במיוחד בחברות היי-טק גדולות או בתפקידי ניהול.

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי עוסק בקידום מותגים, מוצרים ושירותים באמצעות פלטפורמות דיגיטליות וערוצים מקוונים. מומחים בתחום אחראיים על תכנון ויישום אסטרטגיות שיווק רב-ערוציות במדיות חברתיות, אתרי אינטרנט, קמפיינים ממומנים ופרסום ברשת. כל זאת לצד שימוש בכלים אנליטיים, קידום אורגני, ניהול אתרים, פרסום ממומן, קידום תוכן, יחסי ציבור מקוונים, מיקוד קהלי יעד, השגת לידים וסגירת מכירות.

זמן הכשרה: בין 3-6 חודשים.

יכולת השתכרות: משכורת התחלתית נעה בין 7,000-12,000 ש"ח ברוטו לחודש. משכורת ממוצעת נעה בין 15,000-25,000 ש"ח ברוטו לחודש, ומשכורת של בכירים בתחום עשויה להגיע ל-30,000 ש"ח ברוטו לחודש ויותר.

עיצוב גרפי כולל UX/UI

עיצוב גרפי, כולל UX/UI, ממזג בין אמנות העיצוב החזותי לבין חוויית המשתמש במוצרים דיגיטליים. העוסקים בכך אחראיים על יצירת ממשקים ברורים, אינטואיטיביים ונגישים עבור אפליקציות, אתרים והמערכות השונות. תהליך העבודה כולל מחקר צרכי משתמשים, תכנון ארכיטקטורת מידע, בניית אלמנטים ויזואליים ועיצוב פונקציונלי של סך חוויית המשתמש.

זמן הכשרה: בין 3-6 חודשים.

יכולת השתכרות: משכורת התחלתית נעה בין 8,000-12,000 ש"ח ברוטו לחודש. משכורת ממוצעת נעה בין 15,000-22,000 ש"ח ברוטו לחודש ומשכורת של בכירים בתחום עשויה להגיע ל- 40,000 ש"ח ברוטו לחודש ויותר.

הנהלת חשבונות וחשבות שכר:

מקצוע חשבונאות וחשבות שכר עוסק בתחום הכספים והתשלומים של ארגונים עסקיים. העוסקים בתחום אחראיים על ניהול מדויק של חשבונות, רישום פעולות כספיות, הכנת דוחות כספיים ותשלום משכורות לעובדים. הם מנהלים את תנועות הכסף הנכנס והיוצא מהארגון, מתעדים את הפעילות הכלכלית ומבצעים חישובים מדויקים של תשלומים ותנאים סוציאליים לכל עובד.

זמן הכשרה: בין 3-6 חודשים.

יכולת השתכרות: משכורת התחלתית נעה בין 7,000-10,000 ש"ח ברוטו לחודש. משכורת ממוצעת נעה בין 12,000-18,000 ש"ח ברוטו לחודש ומשכורת של בכירים בתחום עשויה להגיע ל- 25,000 ש"ח ברוטו לחודש ויותר.

אז מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים קורס מקצועי?

אחרי שעברתם את השלב הראשון וגיבשתם את הכיוון הכללי שלכם, השלב השני יהיה להבין היכן לומדים. אבל כשההיצע רב כל כך, כיצד נקבל החלטה ונוודא שהקורס הנבחר אכן יוציא יכון אותנו מוכנים כנדרש לשוק העבודה, ומה חשוב לבדוק? הנה כמה דגשים שעשויים לעזור:

עדכניות - חשוב שהחומר הנלמד והסילבוס יהיו מעודכנים. אנחנו חיים במציאות שבה מה שהיה נכון לפי כחצי שנה, כיום עשוי להיות לא רלוונטי. הטכנולוגיה והבינה המלאכותית מייצרות קצב מסחרר של מידע ושיטות עבודה, כך שנדרש לוודא שהחומר המועבר הנו העדכני ביותר.

הגודל כן קובע - לא רק בבתי הספר חשוב שהכיתות יהיו כמה שיותר קטנות, אלא הדבר נכון גם בלימודים אקדמיים. רצוי לבדוק עד מה הסטודנט זוכה לקבל יחס אישי, שהכיתה תהיה אינטימית, שהמרצים יהיו זמינים לשאלות וכדומה. כלומר ככל שהכיתה יותר קטנה, כך הסיכויים להצליח יותר גדולים.

סגל המרצים - קריטי שסגל המרצים יכיר את החומר הנלמד באופן פרקטי ולא רק בתיאוריה, ויגיע מתוך התחום והעשייה. רק כך המרצה יודע לתת דוגמאות מתוך מקרים אמיתיים בהם נתקל בשטח, מבין לעומק מהן הדרישות, ואף מחזיק בקשרים שעשויים לסייע לכם בחיפוש עבודה בבוא היום. ככל שסגל המרצים מחזיק בניסיון מעשי ובעצמם פועלים בתחום, כך הרמה הרבה והרלוונטיות של התכנים יהיו יותר גבוהים.

ליווי ויחס אישי - הרבה פעמים לאורך הלימודים, הסטודנט נתקל בקושי כלשהו, בין אם אישי ובין אם לימודי, שמקשה עליו להצליח. בדרך כלל, במקרים כאלה, מענה פרטני הוא כל מה שסטודנט זקוק לו כדי לנוע קדימה. לכן, חיוני לבחון מראש האם מוסד הלימודים מעניק לסטודנט ליווי צמוד. אם ברמה של מענה אישי מאיש סגל ואם ברמה של זמינות בזום.

תרגול - זה אולי לא כיף לקבל מטלות ושיעורי בית, אך תרגול הוא א' ב' בלמידה יעילה. תרגול מסייע להפנים את החומר ולהכין לחיים האמיתיים, כך שחשוב לוודא שהתרגול מהווה חלק אינטגרלי ממערך הלימודים.

תיק עבודות - חשוב שבסיום הקורס תצאו עם תיק עבודות משמעותי או לכל הפחות פרויקט גמר שרלוונטי מבחינת הדרישות בשוק העבודה. זה נכון במיוחד כשרוצים להתקבל למשרה ללא ניסיון מעשי.

זמינות התוכן הלימודי - כשמדובר בקורס דיגיטלי, חשוב לוודא שהתוכן הנלמד יישאר זמין לשימושכם גם בסיום הקורס ולאורך תקופה ארוכה ככל האפשר, כך שבעת הצורך תוכלו לעבור שוב על התוכן, לרענן את זכרונכם ולהתעדכן במידע חדש שהתווסף.

טכנולוגיה - קריטי לוודא שהקורס הנבחר מושתת על מערכת לימוד חדשנית, כזו שמותאמת לכל סוג של נייד ומאפשרת גישה מכל מקום בעולם, ללא הבדלי מסך, מכשיר או מערכת הפעלה.

והכי חשוב, הקשיבו ללב ולעולם אל תפסיקו לרדוף אחר החלומות שלכם. המון בהצלחה!


אבי שי הוא מנכ"ל ובעלים של מכללת IPC ללימודי קורסים מקצועיים באופן מקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully