וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביכורים לבכירים: סיפורי הקריירה של המנהלים הבכירים נחשפים

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 10:58

בכל שנה, עשרות אלפי צעירים נכנסים לתפקידם הראשון במעגל העבודה. לרגל חג הביכורים, ביקשנו ממנהלים בכירים במשק לספר לנו על העבודה הראשונה שהתניעה את הקריירה שלהם, מה למדו ממנה ואיך היא השפיעה על המנהלים שהם היום

חגיגות חג שבועות, קיבוץ אפיקים. ארכיון אפיקים, אתר רשמי
חגיגות חג שבועות, קיבוץ אפיקים/אתר רשמי, ארכיון אפיקים

ממהנדסת תוכנה בסטארטאפ ישראלי לדירקטורית בחברת ענק גלובלית

"מיד לאחר סיום לימודי מדעי המחשב התחלתי לעבוד כמהנדסת תוכנה בסטארט-אפ ישראלי בשם Kagoor, שהיה ממש בתחילת דרכו. החברה עסקה בפתרונות אבטחה לרשתות תקשורת, והתפקיד וסביבת העבודה של אז היו מאתגרים ומגוונים מאוד. למדתי המון, לא רק ברמת הפיתוח הטכנולוגי, אלא גם בפיתוח יכולות אנליטיות חזקות, כישורי פתרון בעיות ויכולת עבודה בצוות. כבר בתחילת דרכי המקצועית נחשפתי לחשיבות המוטיבציה הגבוהה ויכולת הלמידה העצמית בעולם הדינמי והמהיר הזה", מספרת יפעת שלם, דירקטורית, מובילת קבוצת פיתוח ב-eBay.

"כמו בכל ענף ההיי-טק, ניהול זמן יעיל ועמידה בלוחות זמנים היו קריטיים להצלחה. התפקיד הראשון עזר לי לפתח ולטפח מיומנויות שחיוניות לכל מנהל טכנולוגי והיום, אני מובילה צוותי פיתוח משגשגים ב-eBay, חברת ענק ומובילה עולמית, המשרתת למעלה מ-132 מיליון משתמשים ברחבי העולם. מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להתפתח ולטפס בסולם הדרגות של הניהול בתחום הפיתוח, מניהול צוות, ניהול קבוצה ומשם לניהול ארגון פיתוח גדול" היא מספרת.

"העבודה בסטארטאפים מחד, ובחברות גדולות מאידך, גרמה לי להבין עד כמה התחום הטכנולוגי מגוון וטומן בחובו מנעד אפשרויות רחב, החל מתכנות, אנליזות ומחקר ועד תפקידים דינמיים כגון אופרציה וניהול מוצר. במהלך הקריירה שלי מילאתי תפקידים רבים נוספים, ביניהם מהנדסת תוכנה וראש צוות פיתוח ב-Juniper Networks, ראש צוות פיתוח ב-Fabrix Systems, מנהלת קבוצת פיתוח ב-Ericsson, מנהלת מרכז הפיתוח הישראלי ב-Mediakind, לצד הובלה גלובלית של צוותי חדשנות ומחקר. כל אחד מהתפקידים בדרך תרם רבות לפיתוח יכולות הניהול שלי, ובעצם הכין אותי לתפקיד שלי היום ב-eBay. היום, כדירקטורית המובילה צוות פיתוח בינלאומי, אני זוכה לנהל את האנשים הטובים ביותר, ונהנית לקצור את הפירות של מסע שהיה רצוף בהתמדה, סבלנות והתפתחות אישית ומקצועית", היא מסכמת.

אתגר מקצועי ואפיקי התפתחות מגוונים

"מאז ותמיד נמשכתי לעולם התפעול, עוד מימי העבודה בקיבוץ ובהמשך בלימודים. לכן, כשקיבלתי את ההזדמנות לעבוד כ-Material Planner בחברת Comverse, ידעתי שזו ההזדמנות שלי לצלול עמוק לתוך המכונה הלוגיסטית-תפעולית", מספר יעל שיין (Yaal Shain), סמנכ"ל תפעול בחברת HP Indigo.

"היום, כשאני מסתכל אחורה על הקריירה שלי, אני יכול לומר בוודאות שתפקיד ה- Material Planning היה אבן דרך משמעותית עבורי. שם גיליתי את התשוקה שלי לתפעול, ניהול וייעול תהליכים, ולמדתי את היסודות שעליהם בנויה כל המערכת התפעולית והייצורית. הידע שרכשתי בתפקיד אפשר לי לפתח מומחיות בתחום ניהול שרשרת אספקה, שהפכה לנכס משמעותי עבורי בהמשך דרכי המקצועית. זה היה התפקיד הראשון שלי כבוגר לימודי הנדסה תעשייה וניהול והניסיון שצברתי סיפק לי את הביטחון הדרוש כדי לעבור לתפקידי ניהול בכירים יותר בתחום התפעול", ממשיך יעל.

"מאוד אהבתי את התפקיד הראשון שלי אבל גם די מהר הבנתי שבשביל להמשיך לאתגר את עצמי אצטרך להתקדם לרמה הניהולית. התפקיד הנוכחי שלי כרוך בייצור ושילוח של מכונות הדפוס הדיגיטלי הטובות והמתקדמות ביותר בעולם לכל רחבי הגלובוס. הניסיון המקצועי שצברתי כפלנר מאפשר לי להביא ערך מוסף רב יותר בדיונים המקצועיים, ולאתגר את הצוות גם בזווית המקצועית ולא רק הניהולית. אילולא היה לי את הידע של עבודת השטח, והבנה של איך תהליכים מורכבים עובדים, היה לי קשה להפעיל את המערך הזה, בוודאי בתקופות מאתגרות כמו זו שאנו נמצאים בה עכשיו."

יעל מספר כי כבר מהתפקיד הראשון הוא ידע שהוא שואף לקריירה ניהולית מעניינת ומאתגרת. בדיעבד, הוא לא סימן לעצמו יעד ספציפי כמו תפקיד סמנכ"ל או מנכ"ל, אבל תמיד חיפש את האתגר המקצועי והטכנולוגי.

לדבריו, "תפקידי הנוכחי ב-HP Indigo הוא מבחינתי מקום מצוין להמשיך להתפתח בו לאורך שנים. זה מתבטא ברמת הטכנולוגיה, איכות צוות העובדים והמנהלים, התרבות הארגונית המיוחדת, אווירת ה- 'Can Do' ולא פחות חשוב, העובדה שמדובר בחברה שליבת פעילותה מרוכזת בארץ - כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד."

הוא מציין שני תפקידים מרכזיים שתרמו להתפתחות שלו כמנהל והכשירו אותו לתפקיד הנוכחי - תפקידי רילוקיישן בארה"ב ובגרמניה ותפקיד COO בחברת סטארטאפ: "תקופת הרילוקיישן סייעה לי לפתח הבנה מעמיקה של סביבת עסקים בינלאומית, ניהול שרשרת אספקה גלובלית וקשר עם לקוחות מכל העולם. זה ידע חיוני עבורי שכן ל-HP Indigo יש לקוחות בלמעלה מ-120 מדינות, כאשר לכל מדינה האתגרים והייחודיות שלה, ולכן התנהלות בחוכמה וברגישות היא קריטית".

גם הוא מציין את ההבדל בין עבודה בסטארטאפ לבין חברה גדולה: "בסטארטאפ כולם עושים הכל ולכן היה עליי להבין בהרבה תחומים במקביל ולשלב בין ניהול לעבודת Hands On. הניסיון שלי כ-COO בסטארט-אפ הדגיש לי את החוזקות והחולשות שלי. כחלק מזה הבנתי שאני מביא ערך רב יותר בארגונים גלובליים ומורכבים יותר - ובהמשך דרכי המקצועית כיוונתי לחברות עם נוכחות ישראלית משמעותית שהן חלק מארגון גלובלי. עד היום אני מעדיף לעבוד בארגונים גדולים ומורכבים יותר, המאפשרים להוביל מערכות מורכבות ומסובכות, לפתח ולהניע עובדים ע"י ניהול ישיר ומטרציוני ועבודת צוות של כל איש בתחום מקצועיותו. ואולי החשוב ביותר - להיות בעל יכולת השפעה חיובית על חייהם המקצועיים והקריירה העתידית של מנהלים ועובדים".

ממנהלת פרסום לסמנכ"לית שיווק בהייטק

"התפקיד הראשון שלי אי שם בתחילת הקריירה היה תקציבאית במשרד הפרסום מקאן תל אביב.
התפקיד חשף אותי לכמות גדולה מאוד של מערכי שיווק מתעשיות שונות ומגוונות. בזכות התפקיד למדתי כיצד תובנות צרכניות, קריאייטיב, הפצה חכמה ובניית מותגים יכולים להשפיע על כוונות קנייה ועל מכירות", מספרת יעל אבוקסיס, סמנכ"לית שיווק ותפעול עסקי ב Natural Intelligence.

"ההסתכלות ההוליסטית על התנהגות צרכנית, מוטיבציות וחסמים של הצרכנים, איפה ואיך הם צורכים את התוכן שלהם ומה משפיע עליהם, לצד הכרות עמוקה עם העסק וחיבור הדוק ליעדים ולמספרים ריתקו אותי. בתפקיד הזה הונחו היסודות של הקריירה שלי. הבנתי מה אני אוהבת לעשות ואני ממשיכה לעשות את זה גם היום, בשיווק של נטורל אינטלג'נס, שהיא חברת הייטק מובילה בתחום ההשוואות המקוונות."

יעל לא שוכחת את מי שנתנו לה השראה: "בתור תקציבאית, אני זוכרת איך הסתכלתי על סמנכ"לית הלקוחות שניהלה אותי נכנסת לישיבות הנהלה, לחדר שבו מתקבלות ההחלטות. כבר אז הבנתי שהמטרה שלי היא להיות בתפקיד בעל השפעה. בהמשך הפכתי להיות מנהלת לקוחות ואז סמנכ"לית במקאן והייתי נוכחת באותו החדר אליו שאפתי להגיע. לנהל שיווק בחברה גדולה תמיד הייתה שאיפה מבחינתי. חשוב לציין שמעבר לפן האישי והמקצועי שהבאתי איתי, תמיד בחרתי לעבוד בארגונים שמקדמים ודוחפים קדימה, גם אז במקאן וגם כיום בנטורל אינטליג'נס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מנהל טוב, מנטור לחיים

"מיד אחרי הלימודים, הלכתי לעבור כמנהל פרויקטים בכיר בחברת פרטנר. למרות שלמדתי הנדסת תוכנה, העדפתי ללכת לניהול פרויקטים טכנולוגי כי רציתי לשלב עבודה עם אנשים", מספר אורן דבי, סמנכ"ל מוצר בחברת SciPlay.

"המנהל שלי בפרטנר ליווה אותי ברמת המנטור ועד היום אנחנו חברים. הוא לימד אותי כמה חשוב הקשר הבין אישי, כמה חשוב להקשיב לאנשים שאתה עובד איתם, לנסות לפרק התנגדויות. למדתי ממנו שאנשים לא מכוונים להכשיל אלא יש משהו שמעורר את ההתנגדות שלהם וצריך לנסות להבין מהי אותה התנגדות. תובנה שקיבלתי ממנו והולכת איתי עד היום היא שמצד אחד צריך להיות חזק ויציב ומצד שני להיות אלסטי כשהרוחות מגיעות. זה נתן לי הרבה כמנהל, ההבנה שאני יכול להיות מנטור בשביל העובדים שלי גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית", ממשיך אורן.

"כיום אני סמנכ"ל מוצר של יחידה מרכזית שבונה שירותים מרכזיים לכל המשחקים של SciPlay ועוסק בעיקר בתכנון של מוצרי B2B טכנולוגיים. לא כיוונתי לתפקידי מוצר בתחילת הקריירה, אבל מה שקסם לי כשעשיתי את המעבר לפני כעשור, זה להגדיר איך נראה מוצר מתוך הבנה איך משתמשים בו: לבנות משהו שהוא לא אפשרי, לקחת פוטנציאל ולממש אותו, לגרום לו לקרום עור וגידים, ממש כמו יצירת אומנות".

לדבריו, "השילוב של ניהול בכיר, הנעת פרויקטים ללא סמכות וגם מנטורינג של אנשים הביאו אותי להקים יחידה כזו שנותנת שירות לכלל המשחקים. הניסיון והתפקידים במהלך הקריירה לימדו אותי להשקיע באנשים ובבניית קשרי אמון עם הלקוחות הפנימיים, שהם קבוצות המשחקים השונות, כדי לתת להם מענה לצרכים שלהם. בסופו של דבר, כל מה שאנחנו עוברים במסע החיים נכנס כצידה לדרך לתרמיל שלנו ומשמש אותנו על פי צורך בהווה."

מסוכן מכירות שטח למנהל מותג בינלאומי

"התפקיד הראשון שלי היה סוכן מכירות שטח. הייתי סוכן מתחיל, טירון, למדתי הכל דרך הרגליים באופן עצמאי. שיווקתי מוצרי חשמל ביתיים וזה באופן מפתיע התחום שאני נמצא בו עד היום. אחרי שנה, ניופאן קנתה את פירא וכך עברתי לניופאן תחת הנהלה חדשה. בהמשך עברתי להיות סוכן מכירות של מותג מוצרי החשמל Beko" מספר שרון רחמים סמנכ"ל מכירות Beko בישראל.

"בשנת 2006 קיבלתי הזדמנות ראשונה להיות מנהל מותג בחברה בינלאומית ולקחתי אותה ב- 2 ידיים. הגעתי עם ניסיון של סוכן מכירות שטח והתחרתי במנהלים מנוסים ומוערכים מאוד. במשך 7 שנים ניהלתי את המותג "קונסטרוקטה" בחברת BSH העולמית, שישבה בישראל. כך נחשפתי לראשונה לניהול בחברה גלובלית על כל המשתמע מכך", ממשיך שרון.

הוא מוסיף כי "העבודה בחברות בינלאומיות גלובליות שונה בהרבה מובנים מעבודה בחברה ישראלית מקומית: גישה שונה, נהלים יותר נוקשים, דרישה לתכנון אסטרטגי לשנים קדימה ועוד. בתפקיד החדש התחלתי לטוס הרבה לכנסים, תערוכות ופגישות עבודה. זה היה תפקיד מאתגר ומרתק שכלל זיהוי טרנדים ומגמות והתאמתן לצרכן ולשוק הישראלי. במהלך שנות עבודתי המותג "קונסטרוקטה" גדל והתפתח והתוצאות היו מרגשות. בהמשך ניהלתי גם את מותג "סימנס". מותגים מאוד חזקים שהקהל הישראלי אהב והעריך."

אחרי 15 שנים של עבודה בצד היבואן והיצרנים, שרון התחיל להרגיש קריאה מסוג אחר. "בלב תמיד הייתה לי זיקה לריטייל, היה לי מאוד חשוב איך נראות החנויות, מיקומים ואסטרטגיה. תמיד חשבתי על הצרכן הסופי והייתי מעורב בקמפייני הפרסום. ואז פגשתי את אבי אשר, הבעלים של רשת א.ל.מ וקבוצת מיני ליין וקיבלתי הזדמנות משמעותית להתקדם לתפקיד סמנכ''ל הסחר של רשת א.ל.מ. מבחינתי זה היה צעד מאוד משמעותי בקריירה".

הרשת מנתה אז 43 סניפים ברחבי הארץ, 400 עובדים ו-2 אתרי סחר מובילים. במשך 4 שנות עבודתו שם הוא ניהל את הרכש והיבוא. "נהניתי מאוד לראות איך כל הידע והניסיון שצברתי במהלך השנים מתנקזים לתפקיד ניהולי ומשפיע. לבסוף, קיבלתי הצעה לתפקיד סמנכ''ל המכירות של Beko בישראל וזו מבחינתי גם סגירת מעגל מהזמנים שהייתי סוכן מכירות שטח של המותג בישראל ועד לתפקיד הניהולי הנוכחי. מכל מנהל שהיה לי במהלך הדרך למדתי המון ומכל אחד מהם לקחתי איתי מגוון יכולות שעוזרות לי בשלבי הניהול השונים".

לדבריו, שנות העבודה הרבות שלו בתחום מוצרי החשמל הביתיים גרמו לו להכיר היטב את השוק, לדעת לנתח שינויים ולבחור את המוצרים שיובילו את הקטגוריה. "חריצות והשקעה מתמדת בלקוחות הם הפעולות הניהוליות החשובות ביותר שיחזירו את ההשקעה גם בזמנים קשים. לקוח שהשקעת בו יזכור אותך לטובה וגם יחזור אליך בהמשך הדרך. בנוסף, מנהל צריך לדעת לקבל החלטות גם אם הן קשות. לתת הזדמנות לעובדים זה ערך חשוב מאוד כולל לקדם עובדים שאתם חושבים שיתאימו לתפקיד גם אם אין להם את הניסיון הנדרש או את כל הסעיפים הנכונים בקורות החיים", מפציר שרון.

להיות חלק מההיסטוריה בזמן הפרטת דואר ישראל

"התפקיד הראשון שלי לאחר הלימודים היה מנהל מכירות אזורי בחברת שטראוס. בתפקיד הזה בניתי את התשתית לכישורי ניהול והבנה עסקית ושירותית" מספר איתן אוחיון, סמנכ"ל דואר וקמעונאות בדואר ישראל.

"נכנסתי לחברה מאוד מסודרת מבחינת תהליכי ניהול ושגרת עבודה, ולמדתי את החשיבות ביצירת מדדים ברורים ועקביים, מתודולוגיות עבודה וניהול, פגישות עבודה 1:1 וישיבות צוות. שם גם הבנתי שאני רוצה להמשיך להתפתח בעולמות הניהול. בתפקיד הזה הבנתי שאני רוצה להמשיך להתפתח ולהגיע לתפקידים עם יותר השפעה ויותר תחומי אחריות. להיות במקום שמקבלים החלטות שמזיזות את הארגון וקובעות את האסטרטגיה", ממשיך איתן.

"במהלך שני עשורים מילאתי מגוון תפקידים בעולמות ניהול המכירות של לקוחות פרטיים וסיטונאים, ומשם ביצעתי מעבר לא טריוויאלי לניהול יחידת הלוגיסטיקה בשטראוס ישראל. זה היה עולם תוכן שונה לחלוטין, עם מדדים ואתגרים אחרים לחלוטין וגם עם תרבות שונה. אבל בסוף ניהול זה ניהול, ובמיוחד בתפקידים הבכירים. בין אם אתה מנהל מפעל, רשת סופרים או בתי מלון - המפתח הוא בבניית צוות מגובש ומקצועי, עם מחויבות וערבות הדדית, עם יעדים ברורים ועם ניטור עקבי ואמיתי שבוחן עמידה ביעדים".

אל התפקיד הנוכחי, סמנכ''ל דואר וקמעונאות בדואר ישראל, הגיע איתן לפני שנתיים, כשדוד לרון, מנכ"ל הדואר, מינה אותו לנהל את רשת החנויות של הדואר, המונה כ-400 יחידות בכל הארץ. "יחד עם הנהלת החברה, מנהלי החטיבה והעובדים, עמדנו בפתחו של אתגר יוצא דופן של הבראה והפרטה של חברה ממשלתית משמעותית כל כך לציבור. אין ספק שנדרשתי לכל הכלים שצברתי בקריירה שלי לטובת המסע הזה, ואני גאה שהיה לי חלק בסיפור ההצלחה של הצלת הדואר מקריסה והשלמת ההפרטה של החברה", מספר איתן.

מהנגשת שירותים דיגיטליים בבנק לניהול ארגון ארצי לטובת דיור למבוגרים

"התפקיד הראשון שלי היה בבנק דיסקונט, עסקתי בהנגשת שירותים דיגיטליים בסניפים. זה היה בתפקיד חדש שיצרו בבנק עבור סטודנטים כדי ללוות ולהנחות לקוחות במעבר מערוצי שירות מסורתיים לשירותים מתקדמים. בזמנו בתחילת דרכי זה היה נראה לי מעבר די בסיסי, פשוט ומובן כי מעבר לשירות מתקדם יוצר רווח והקלה לכל הצדדים, אבל במרוצת השנים הסתבר לי שמדובר בשינוי קרדינלי ואתגר ממשי לארגונים בכל המשק, עסקיים וציבוריים כאחד", מספר נחי כץ, מנכ"ל קדם, ארגון לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל.

"מסתבר שהתפקיד הראשון שלי השפיע לא מעט על הקריירה שלי. התובנה של חשיבות שילוב טכנולוגיות מתקדמות ודיגיטליות מלווה אותי עד היום, מדי יום, בהחלטות לגבי סדרי עדיפויות ומיקודים אסטרטגיים שהארגון מוביל עבור מעל 220 קהילות דיור למבוגרים. זה תחום שבו כמעט כל טכנולוגיה טובה יכולה להשפיע באופן מהותי על איכות חייהם של מאות אלפי מבוגרים ולייעל את מתן השירות והטיפול.

לדוגמא, בקדם יצרנו כר פורה לחברות טכנולוגיות בארץ ובעולם שמעוניינות לבחון טכנולוגיות חדישות בתחום הזיקנה. הקמנו ועדת טכנולוגיות שנותנת בוסט לטכנולוגיות שעברו פיילוטים מוצלחים, ואנחנו פורסים אותן די מהר בכל הענף באמצעות מענקים ושיתופי פעולה. אנחנו ניגשים לתכניות של האיחוד האירופי "הורייזון 2020" יחד עם קבוצת ארגונים בין לאומיים. פרויקט נוסף שאנחנו עובדים עליו הוא העצמת עובדים והכשרתם כמובילים טכנולוגיים. הכל נובע מההבנה הבסיסית שנחשפתי אליה בעבודתי הראשונה ובצירוף של שותפים רבים עם הזמן לחזון הזה.

כבר בתחילת דרכי המקצועית ידעתי שאני רוצה לעשות משהו משמעותי עבור אנשים. את תחום הזיקנה הכרתי רק בשנים האחרונות. תחום מרתק שנמצא רק בראשית התפתחותו. הוא נוגע גם באנשים אבל גם בכל ענפי המשק, החל מנדל"ן, טכנולוגיה, רפואה, לוגיסטיקה, מזון, בנקאות, ניקיון, טקסטיל ועוד ועוד. אני שמח לראות שבשנים האחרונות ובפרט מתקופת הקורונה, ענפי המשק מזהים את אוכלוסיית המבוגרים כתחום אסטרטגי לפעילותם ופונים אלינו שנסייע להם להשתלב בו. אין ספק שכל תפקיד שעשיתי בדרך מוסיף שכבות של ניסיון ותובנות, למידה מתמדת והתפתחות".

"בהמשך כיהנתי כיועץ לשר המדע והטכנולוגיה, תפקיד שהעניק לי הבנה עמוקה כיצד לפעול במרחב הציבורי ודרכי קבלת ההחלטות במדינה וכן כשכיהנתי כדירקטור מגזר ציבורי בחברת הייעוץ הניהולי TEFEN, במסגרתו ניהלתי עשרות צוותי עבודה במשרדי ממשלה, רכבת ישראל, ביטוח לאומי ועוד. בתפקיד הזה נחשפתי לעשרות סביבות עבודה ומאות אתגרים ניהוליים, תוך כדי ביצוע הליכי התייעלות, הטמעת טכנולוגיות, מחקרים גלובליים וגיבוש אסטרטגיות ארגוניות. בזכות תפקידיי בעבר אני יודע כיום לאתר ולייצר את מרחבי ההשפעה של ארגון קדם, לנהל שינוי הכרחי בעולם הזיקנה בישראל ולהצעיד אותו לעידן חדש יחד עם שותפים רבים לדרך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully