וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיילספורס בתחזית קודרת ל-2024: עסקים שלא יאמצו את ה-AI יישארו בחוץ

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 17:48

חברת סיילספורס, המובילה העולמית ב-CRM וטכנולוגיית ענן, חושפת את התחזיות והטרנדים הצפויים בעולמות העסקים, ומצביעה על 5 דרכים עיקריות בהן AI גנרטיבי עתיד לשנות את הדרך בה חברות וארגונים יעשו עסקים

איינשטיין - מערכת הבינה המלאכותית של סיילספורס בתחזית עסקית ל-2024.. Salesforce,
איינשטיין - מערכת הבינה המלאכותית של סיילספורס בתחזית עסקית ל-2024./Salesforce

1. AI גנרטיבי יהפוך לפעיל בכל רחבי הארגון

זה מתחיל בפיתוח תוכנה, שירות לקוחות, מכירות ושיווק, אבל במציאות, AI בסופו של דבר יגע בכל מחלקה. התפתחות נוספת תגיע כאשר מודלי שפה גדולים (LLMs) ינוצלו לא רק ליצירת תוכן וניתוח, אלא לקבלת החלטות ואוטומציה של משימות מסוימות. ככל שטכנולוגיית AI מתקדמת ותוספים כמו AI Agents (עוזר אישי דיגיטלי המשתמש ב- AI) ייפרסו בצורה רחבה יותר בפלטפורמות השונות, היעילות תגדל, וייווצר מעגל של שיפור מתמשך.

ובעוד שמודלי שפות בסיסיים יהיו עמוד השדרה של AI גנרטיבי, חברות גם יתחילו להשתמש בשילוב של מודלים קטנים יותר, ספציפיים לתחום עיסוקן, מסיבות עלות, ביצועים והשהייה.

2. בינה מלאכותית תשנה כל תעשייה

בינה מלאכותית תוטבע בכל שכבה במוצרים השונים כדי להביא ערך ללקוחות. זה נכון עבור חברות SaaS כמו גם עבור חברות גיימינג או כל חברה אחרת. בינה מלאכותית תשפיע גם על עצם תהליך הפיתוח והאופן שבו המוצרים הללו נבנים. על ידי אופטימיזציה של משימות קידוד שגרתיות, מפתחים יוכלו להגדיל את הפרודוקטיביות שלהם ולמקד את כישוריהם בבעיות מורכבות יותר הדורשות חשיבה ויצירתיות. בקיצור, בינה מלאכותית תיגע בכל היבט של תעשיית הטכנולוגיה והשווקים שהיא משרתת.

3. AI גנרטיבי יגדיל את היעילות, וכולם יכירו את המונח "שאילתה סמנטית"

ההתקדמות ל"שאילתה סמנטית" - שאלה שנכתבת בשפה 'אנושית' שמתורגמת לאחר מכן לשפת מכונה - תשנה באופן דרמטי את שירות הלקוחות. עסקים יוכלו לספק שירות מהיר ומשמעותי בהתאמה אישית עם AI תוך שימוש בטקסט, תמונות, סרטונים ואודיו לחיפוש. זה מכין את הקרקע לכלכלה דיגיטלית אינטואיטיבית יותר, שתועיל הן לעסקים והן למשתמשי הקצה כאחד.

במהלך 2024, "שאילתה סמנטית" תהפוך לאבן יסוד עבור AI. ככל שה-AI ילך וימשיך ללקט תובנות ממערכי נתונים מובנים ובלתי מובנים, אנו יכולים לצפות לצמיחה בעסקים שיאמצו יכולות של "שאילתות סמנטיות" עם מיזוג של נתונים מובנים, כגון נתוני מכירות ודמוגרפיה של לקוחות, ונתונים לא מובנים כמו בלוגים, סקירות של לקוחות, ופרשנות במדיה החברתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

4. טכנולוגיה כאמצעי, לא כמטרה

עד 2025, חברות יפסיקו ליצור תכניות סביב אסטרטגיית "Cloud First" ו-"Digital First" ויתמקדו באסטרטגיות שמציבות את הלקוח במרכז. בין אם מדובר במכשיר או בציוד אלקטרוני, בצ'אט-בוט, באפליקציה לנייד או באתר, הכל היום דיגיטלי, כולל AI גנרטיבי.

עבור הלקוח, הערך טמון באפקטיביות וביעילות של התהליך שהם מנסים לעבור. זו יכולה להיות כל פעולה או עסקה המתבצעת באמצעים דיגיטליים, והדגש הוא על סיום מוצלח של התהליך. מצד שני, עבור העסק המטרה העיקרית היא השגת תוצאות טובות יותר. עסקים משתמשים בטכנולוגיה, כולל בינה מלאכותית גנרטיבית, כדי לשפר את התהליכים, התפעול שלהם, ובסופו של דבר להשיג תוצאות טובות יותר.

הטכנולוגיה נתפסת כאמצעי להשגת מטרה, כאשר המטרה הסופית היא תוצאות עסקיות חיוביות. לבסוף, מנקודת מבטם של לקוחות או עובדים, הטכנולוגיה היא כלי או מנגנון המשמש לביצוע תהליך ואיננה מטרה בפני עצמה.

5. עסקים שלא יאמצו בינה מלאכותית גנרטיבית יישארו מאחור

גרטנר צופה שעד 2026, יותר מ-80% מהארגונים ישתמשו בבינה מלאכותית ו/או יטמיעו אפליקציות התומכות בבינה מלאכותית בסביבות ייצור, זאת לעומת פחות מ-5% נכון לשנת 2023. פלטפורמות AI יניעו את השימוש בעוזרי AI דיגיטליים שיחדרו לכל שכבה ארגונית, עם מנהלים אשר משתמשים בתובנות בינה מלאכותית לקבלת החלטות אסטרטגיות ועובדים התלויים בטכנולוגיה זו למשימות יומיומיות.

אפילו ארגונים קטנים עד בינוניים יאמצו פלטפורמות בינה מלאכותית אינטואיטיביות, שיציתו פרץ של חדשנות וישוו את הנוף התחרותי. עד 2025, AI לא יהיה כלי עזר אלא הליבה שסביבו עסקים מצליחים מתרכזים, דבר שמסמן עידן של טרנספורמציה שאין שניה לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully